MuscleMeat

Knieen bewegen tijdens Deadlifts

Joep93

Novice
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
85kg
Hoi,

ik heb een vraag. Tijdens het deadliften beginnen mijn knieen erg te knikken. Dus naar de zijkanten te bewegen.
Dit gebeurt alleen als ik zwaar deadlift. Heeft iemand een idee hoe dit komt en hoe ik dit kan verhelpen?

Deadlift: 120 x 5
Gewicht: 85 kg.

Laatst bewerkt:
Voeten verder uit elkaar? Just an idea

• Topic Starter Topic Starter
Voeten verder uit elkaar? Just an idea

Ik zet mijn voeten altijd zo neer zodat mijn schenen langs het gladde gedeelte van de stang komen. Ik dacht dat dat de reden was van het gladde stuk van de stang. Moet ik ze nog verder uit elkaar zetten?

DEADLIFT als in dood/stilstaand gewicht zonder momentum.....

Verder heel simpel. Bij vormfout is het gewicht te zwaar.

Hoeveel squat je ?

Denk dat je dan ook teveel vanuit je benen lift. Het is een rugoefening dus zou bij een correcte uitvoering, maar een te hoog gewicht, een vormfout in je rug op moeten treden. Niet in je benen.

Deadliften is helemaal geen "rugoefening"

OT: voeten gewoon recht onder de heupen zetten, handen er vlak langs. Tenen een paar graden naar buiten, halter over het midden van de voet. Knieën mogen best wat naar buiten komen. Film anders eens.

OT: voeten gewoon recht onder de heupen zetten, handen er vlak langs. Tenen een paar graden naar buiten, halter over het midden van de voet. Knieën mogen best wat naar buiten komen. Film anders eens.

Hoe vaak facepalm jij jezelf per dag, bij het lezen van dingen op DBB zoals "Deadliften is een rugoefening." ?

Hoe vaak facepalm jij jezelf per dag, bij het lezen van dingen op DBB zoals "Deadliften is een rugoefening." ?

Haha het verbaast me allang niet meer man... probeer eigenlijk een beetje af te kicken van dbb, maar soms moet je wel eens ingrijpen.

Excuses voor mijn onnozelheid. Maar dan is het mij echt verkeerd uitgelegd.

Er is mij verteld dat de focus op je onderrug ligt en niet je benen. Dan is inderdaad mijn omschrijving als rugoefening niet correct.

Excuses voor mijn onnozelheid. Maar dan is het mij echt verkeerd uitgelegd.

Er is mij verteld dat de focus op je onderrug ligt en niet je benen. Dan is inderdaad mijn omschrijving als rugoefening niet correct.

No problem man.
De deadlift is gewoon een compound oefening die een overall focus legt op traps, lats, erectors, abs, allerlei kleinere spieren in de core en hip regio, glutes, hamstrings, quads etc etc. Kortom, een fullbody exercise.
Hooguit legt een conventional deadlift meer de nadruk op de onderrug dan bijvoorbeeld een sumo deadlift.

No problem man.
De deadlift is gewoon een compound oefening die een overall focus legt op traps, lats, erectors, abs, allerlei kleinere spieren in de core en hip regio, glutes, hamstrings, quads etc etc. Kortom, een fullbody exercise.
Hooguit legt een conventional deadlift meer de nadruk op de onderrug dan bijvoorbeeld een sumo deadlift.

Nu ik de uitleg teruglees zoals ik deze gekregen heb staat het inderdaad zo omschreven. Dat qua spiergroei de DL op je rug focused. Maar ik zal nooit meer in mijn leven DL een rugoefening noemen :eek:. Weet nu dat het vloeken in de kerk is.

• Topic Starter Topic Starter
Ik doe deadlifts wel altijd op rug-dagen. Maar gewoon omdat squaten en deadliften op 1 dag veel te zwaar is.
Maar bedankt voor de tips, ik zal mijn benen iets verder uit elkaar houden en in een kleine hoek naar buiten draaien. Hopen dat het dan weg gaat

Brb zei vet lang geleden hetzelfde maar omdat ik geen 150kg bench helemaal dood gebasht lol. Gelukkig meer die er zo over denken.

Ik heb er ook last van trouwens, vooral bij RDL, stapje terug in gewicht en inderdaad knietjes iets draaien fixte het toen.

VMO versterken

Als je iets moet kiezen dan is het toch wel een rug oefening. Het zal bij een sterkste man wedstrijd ook onder de noemer rug oefeningen staan..

Terug
Naar boven