XXL Nutrition

Kniepijn bij benen trainen

Ectoo

Cool Novice
Waardering
3
Lengte
1m76
Massa
79kg
Dag beste :)

Ik zit eigenlijk met iets heel vervelends. Tijdens het squatten en ook gedurende de legpress krijg ik kniepijn. Dit is al een tijdje maar nu is het toch wel erg... Ik durf zelf niet meer zwaar te gaan omdat ik mijn knie niet wel beschadigen. Ik squatte eerst met de baar en voelde al een pijn. Ik heb echt schrik om mijn knie kapot te maken en durf daardoor niet meer zwaar gaan met benen trainen. Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

Mvg Ectoo

Je techniek laten controleren.
Kan je hier eens een filmpje posten hoe je squat en hoe je leg presst? Vaak is knie pijn een fout van je techniek, vooral omdat je zegt dat het alleen maar erger wordt hiermee.

Dag beste :)

Ik zit eigenlijk met iets heel vervelends. Tijdens het squatten en ook gedurende de legpress krijg ik kniepijn. Dit is al een tijdje maar nu is het toch wel erg... Ik durf zelf niet meer zwaar te gaan omdat ik mijn knie niet wel beschadigen. Ik squatte eerst met de baar en voelde al een pijn. Ik heb echt schrik om mijn knie kapot te maken en durf daardoor niet meer zwaar gaan met benen trainen. Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

Mvg Ectoo

Ik had ook altijd last van me knieen. Bij mij hielp het met de legpress bijvoorbeeld om me voeten wat hoger te plaatsen. En boxsquat doen in plaats van standaard squat heeft mij goed geholpen.

• Topic Starter Topic Starter
Je techniek laten controleren.
Kan je hier eens een filmpje posten hoe je squat en hoe je leg presst? Vaak is knie pijn een fout van je techniek, vooral omdat je zegt dat het alleen maar erger wordt hiermee.

Sorry kan nu ff geen filmpje doen ivm slechte gsm :s ik denk dat het niet aan me techniek ligt...

---------- Toegevoegd om 12:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:18 ----------

Ik had ook altijd last van me knieen. Bij mij hielp het met de legpress bijvoorbeeld om me voeten wat hoger te plaatsen. En boxsquat doen in plaats van standaard squat heeft mij goed geholpen.

Bij legpress heb ik al 240 kg gedaan. Nu doe ik 200 kg ( MET HANDEN OP BUIK ZODAT IK NIET TE DIEP KAN GAAN!) Heb egt schrik gekregen om knieen kapot te maken :(

haal een paar knee sleeves

waar zit je pijn?

---------- Toegevoegd om 15:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:28 ----------

daar los je niks mee op. Misschien tijdelijk, maar t neemt de oorzaak zeer waarschijnlijk niet weg

zoek eens op: "patello femorale klachten" op, ik had na 2 maanden squatten ook erg last van mijn knieeën.
Het kan heel goed zijn dat je kraakbeen hard is geworden door het vele sporten, het is geen ernstig iets maar komt vrij vaak voor bij jonge mensen die veel sporten. breng een bezoekje bij de fysio langs :)

zoek eens op: "patello femorale klachten" op, ik had na 2 maanden squatten ook erg last van mijn knieeën.
Het kan heel goed zijn dat je kraakbeen hard is geworden door het vele sporten, het is geen ernstig iets maar komt vrij vaak voor bij jonge mensen die veel sporten. breng een bezoekje bij de fysio langs :)

Wat hebben ze hier bij jou mee gedaan?

Ik heb ook soms als ik op me knie duw dat ik dan stukjes voel die los zijn, zoals stukjes bot die losgekomen zijn (kleine stukjes) dit doet geen pijn, maar voelt gewoon raar...

:roflol:

Nja, hij negeert me gewoon :o Heb het nu al 3x gevraagd namelijk.
Wellicht toch door zn techniek..

Omdat ik het al het bij een losse baar.. maar oke ik zal eens filmpjes opzoeken van hoe je juist squat en als dit dan mijn probleem oplost... +1 voorjou ! :)

Omdat ik het al het bij een losse baar.. maar oke ik zal eens filmpjes opzoeken van hoe je juist squat en als dit dan mijn probleem oplost... +1 voorjou ! :)

losse bar=20kg + lichaamsgewicht (je moet je bovenlichaam immers ook omhoog helpen) =/= geen gewicht. Dat is samen toch al gauw 80kg.

-als je echt probleem in je knie denkt te hebben: ga naar de dokter.

-werk aan je uitvoering, dat zal waarschijnlijk een hoop knie klachten oplossen.

-heb je dan nog steeds knie klachten, ga met knee sleeves squatten.

-heb je dan nog steeds pijn, of ga door met squatten en acepteer de pijn, of stop met squatten.

Laatst bewerkt:
losse bar=20kg + lichaamsgewicht (je moet je bovenlichaam immers ook omhoog helpen) =/= geen gewicht. Dat is samen toch al gauw 80kg.

-als je echt probleem in je knie denkt te hebben: ga naar de dokter.

-werk aan je uitvoering, dat zal waarschijnlijk een hoop knie klachten oplossen.

-heb je dan nog steeds knie klachten, ga met knee sleeves squatten.

-heb je dan nog steeds pijn, of ga door met squatten en acepteer de pijn, of stop met squatten.

dus eigenlijk squat ik niet 120 8x maar squat ik 170 8x

sweet

not srs

Terug
Naar boven