XXL Nutrition

Kniepijn bij benen trainen

losse bar=20kg + lichaamsgewicht (je moet je bovenlichaam immers ook omhoog helpen) =/= geen gewicht. Dat is samen toch al gauw 80kg.

-als je echt probleem in je knie denkt te hebben: ga naar de dokter.

-werk aan je uitvoering, dat zal waarschijnlijk een hoop knie klachten oplossen.

-heb je dan nog steeds knie klachten, ga met knee sleeves squatten.

-heb je dan nog steeds pijn, of ga door met squatten en acepteer de pijn, of stop met squatten.

:whip:

Omdat ik het al het bij een losse baar.. maar oke ik zal eens filmpjes opzoeken van hoe je juist squat en als dit dan mijn probleem oplost... +1 voorjou ! :)

Een bar (of met je eigen gewicht) zegt weinig over je houding. Er zijn zat mensen die kniepijn krijgen bij BW squats, omdat hun techniek (op dat moment) verkeerd is.
Het kan je probleem zeker oplossen en het kunnen voor jou persoonlijk al kleine dingetjes zijn, zoals je tenen iets minder ver naar buiten, of juist verder. Benen iets verder uit elkaar of juist minder ver. Dat soort dingen. Het is ook persoonlijk, wellicht doe je met je rug iets anders dan normaal waardoor je met je benen ook anders gaat.
Daarom is het handig om iemand je techniek te laten controleren.

En met deadlifts?

Waar zit de knie pijn? In het gewricht of in de banden en kapsels er om heen?

• Topic Starter Topic Starter
Met deadlifts heb ik er nog nket echt op gelet...

Ik stapte gisteren naar huis van mijn auto en had toen zelfs kniepijn ( rechterknie alleen) denk dat het dus iets ernstig is :(

De reacties en topics worden echt met de dag dommer ;')

TECHNIEK, LEARN IT.

ooh en stop een f**got te zijn... je weet wrs niet eens wat pijn is.

• Topic Starter Topic Starter
De reacties en topics worden echt met de dag dommer ;')

TECHNIEK, LEARN IT.

ooh en stop een f**got te zijn... je weet wrs niet eens wat pijn is.

Lol wat is dit? Dumbshit.
Iedereen moet ergens beginnen leren. En pijn? Ik weet niet wat is?
Lol en jij wel? Manman get off (:

Lol wat is dit? Dumbshit.
Iedereen moet ergens beginnen leren. En pijn? Ik weet niet wat is?
Lol en jij wel? Manman get off (:
Waarheid is hard. Je beheerst duidelijk de techniek niet en laat wrs je knieën naar binnen gaan.
De pijn die je daardoor hebt zal reuze meevallen maar je zit er echt over te b**chen als een wijf. Drm man the **** up.

Ik squat 140kgx4 ;) en jij?

Wat wil je nu dat we zeggen? Dat je een superzeldzame ziekte hebt, en dat je door het nemen van een pilletje geen pijn meer hebt? Ga naar de dokter of verbeter je techniek. Doei.

Ik vind het een beetje appart dat je er op moet letten om te weten of je bij een oefening kniepijn hebt of niet. Maar ok.

Als je knieën naar binnen gaan bij het squatten hoeft dat helemaal geen pijn of problemen te geven als je knieën sterk en stabiel genoeg zijn. Zo niet kan een perfecte techniek ook pijn veroorzaken.

Mijn ervaring is dat deadlifts en andere oefeningen zoals glute-ham raises de achterkant van je benen zo kunnen versterken dat je knie stabieler is om belasting van de squat beweging beter aan te kunnen.

Om jou beter te helpen is meer informatie over de pijn en een filmpje van techniek wel nodig.

Ik vind het een beetje appart dat je er op moet letten om te weten of je bij een oefening kniepijn hebt of niet. Maar ok.

Als je knieën naar binnen gaan bij het squatten hoeft dat helemaal geen pijn of problemen te geven als je knieën sterk en stabiel genoeg zijn. Zo niet kan een perfecte techniek ook pijn veroorzaken.

Mijn ervaring is dat deadlifts en andere oefeningen zoals glute-ham raises de achterkant van je benen zo kunnen versterken dat je knie stabieler is om belasting van de squat beweging beter aan te kunnen.

Om jou beter te helpen is meer informatie over de pijn en een filmpje van techniek wel nodig.

Squat lunge/walking lunge is hier bij ook vaak een goede oefeningen om de knie stabieler te maken

Techniek lijkt me, post anders een filmpje van je uitvoering!

Knee wraps?

Ik heb ook last van m'n knie, bij mij helpt dit:
1. Opwarmen (wereld van verschil, ik moet 10 min cardio doen anders ga ik dood van de pijn, na opwarming is het veel minder)
2. Op m'n houding letten, in de fitness is me verteld dat ik bij een squat vooral kracht vanuit mn hielen moet zetten (ok dit klinkt raar, weet niet hoe ik het anders moet zeggen maar bij mij helpt het), en knieen naar de tenen buigen.
3. Foamrollen! Dit is voor mij ideaal en ik merk dat als ik het een tijdje niet doe (zoals nu) ik veel meer pijn heb. Zwarte foamroller gekocht op bol.com, elke avond even 10 minuutjes 'rollen' en m'n knie doet veel minder pijn (al doet het rollen wel even pijn). Het zou helpen voor de triggerpoints, anyway, ik ben grote fan.

Dokter zei rust nemen (helpt niet), fysio deed massage (helpt even), maar wat bij mij vooral helpt is bovenstaande en doordat mn spieren sterker worden neemt de pijn ook af. Misschien heb je er iets aan ;-)

doe je leg extension veel mensen die daar knie pijn van krijgen?

Terug
Naar boven