AndroidHealthClinic

Koffie goed voor cutten ?

Big_M

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
Hey ik had gehoord dat koffie goed is in de periode dat je aan het cutten bent, ivm het vele vochtverlies

Is dit waar ? en bevat koffie veel kc of niet ?

Gewoon caffeine caps gebruiken. Want das toch echt het enige uit koffie wat goed is voor de cut

Volgens mij is het niet ZO goed dat je het moet gaan drinken als je het smerig vind.

Ligt ook een beetje van hoeveel suiker erin gaat, ik drink erg veel koffie, met een klein schepje suiker per kop.

Koffie bevat nauwelijks Kcal. Pas natuurlijk wel op met eventuele suiker. Het grote voordeel van Koffie, of liever gezegd, caffeine, is dat het je metabolisme in gang blijft houden.

Het vochtverlies is eerder een nadeel omdat je daardoor minder presteert tijdens de training. Ik zou dus juist veel water drinken, wat zowiezo wel slim is als je wilt afvallen. Het vochtverlies kan alleen nuttig zijn als je echt een paar dagen voor een contest zit.

koffie houdt toch vocht vast ???
ik hoor weleens ooit als mensen te dik zijn ofzo, dat ze minder koffie moeten drinken
en dan ineens een paar kilo (vocht) kwijtraken...

Lees

[Link niet meer beschikbaar]

Koffie of eerder gezegd...de caffeine bevordert een betere vetmobilisatie en je stofwisseling blijft aan de slag. Meestal wat bij mij goed werkt is voor het cardioen (in mijn geval 's morgens op lege maag) een kwartier van te voren 2 sterke koppen ZWARTE koffie drinken...Ok ok ..tis wel nie te zuipen maar wat wil je?liever een scheppie suiker of ripped worden? :D

ik las bij ergogenics dat koffie een vieze dikmaker is of iets in die richting, niet iets positiefs in ieder geval.

Koffie zorgt op een negatieve manier voor vochtverlies,je verliest er ook de stoffen mee die je heel hard nodig hebt.

In veel fatburners zit caffeine,maar je kan beter voor de gene gaan waar groene thee extract in zit en l-carnitine

spinninglady zei:
Koffie zorgt op een negatieve manier voor vochtverlies,je verliest er ook de stoffen mee die je heel hard nodig hebt.

In veel fatburners zit caffeine,maar je kan beter voor de gene gaan waar groene thee extract in zit en l-carnitine

L-carnitine?? Sinds wanneer werkt dat dan?

Caffeine lijkt mij perfect voor de cut. Werkt glycogeensparend, mobiliseert vetten en zover ik weet ook nog eens eiwitsparend.

L-Carnitine werkt prima hoor, ik gebruik op nuchtere maag 1500mg en ga daarna mn cardio doen, en de resultaten zijn echt heel erg goed.

over koffie:
http://www.ergogenics.org/koffie2.html

natuurlijk is caffeine een bestanddeel van koffie,maar wat als mensen caffeine vrij drinken, of met melk en suiker of een zoetje.
dat caffeine in veel fatburners zit is niet echt een verassing,maar koffie op zich is weer net ietsie anders..tenminste dat bekijk ik dan puur persoonlijk.

spinninglady zei:
L-Carnitine werkt prima hoor, ik gebruik op nuchtere maag 1500mg en ga daarna mn cardio doen, en de resultaten zijn echt heel erg goed.

over koffie:
http://www.ergogenics.org/koffie2.html

natuurlijk is caffeine een bestanddeel van koffie,maar wat als mensen caffeine vrij drinken, of met melk en suiker of een zoetje.
dat caffeine in veel fatburners zit is niet echt een verassing,maar koffie op zich is weer net ietsie anders..tenminste dat bekijk ik dan puur persoonlijk.

Ik bedoel ook niet dat je koffie moet gaan drinken, gewoon tabs slikken. ;)

En over die L-carnitine: als je het niet gebruikt zijn de resultaten dan zichtbaar minder?

of het nou goed of slecht is kan me nie zoveel schelen als ik mmaar mn zwarte koffie sochtends heb....zoooooolekker...

ja het verschil is enorm, voor mn vorige wedstrijd (NK2004) had ik echt moeite mn BF naar benee te krijgen,wat we ook probeerde,maar nu gebruik ik L-Carnitine voor mn cardio op nuchtere maag en soms ook voor mn cardio na mn KT (ik neem eerst mn dosis en ga dan KT doen en gelijk daarna mn cardio)

ik ken de onderzoeken etc over de L-Carnitine (ik ben mod.op het EHF forum en we hebben er al topics over gehad) maar geloof me , mijn ervaringen zijn echt heel erg goed.
maar je moet t wel voor je cardio nemen, anders heb je er weinig aan.

tja er was een vraag over koffie vandaar dat ik die link plaatste, tabs is een heel ander verhaal,gezien ook dat de dosis caffeine in bijv.de nieuwe stack behoorlijk hoog is.

spinninglady zei:
ja het verschil is enorm, voor mn vorige wedstrijd (NK2004) had ik echt moeite mn BF naar benee te krijgen,wat we ook probeerde,maar nu gebruik ik L-Carnitine voor mn cardio op nuchtere maag en soms ook voor mn cardio na mn KT (ik neem eerst mn dosis en ga dan KT doen en gelijk daarna mn cardio)

ik ken de onderzoeken etc over de L-Carnitine (ik ben mod.op het EHF forum en we hebben er al topics over gehad) maar geloof me , mijn ervaringen zijn echt heel erg goed.
maar je moet t wel voor je cardio nemen, anders heb je er weinig aan.

tja er was een vraag over koffie vandaar dat ik die link plaatste, tabs is een heel ander verhaal,gezien ook dat de dosis caffeine in bijv.de nieuwe stack behoorlijk hoog is.

Welk merk had jij dan ? En in welke hoeveelheden ?

super L-carnitine 500 lucovitaal sports, te verkrijgen bij de reformwinkel,daarbij heb ik ook super fatburner,van het zelfde merk.
Bij de vorige voorbereiding had ik stackers,maar daar werd ik hondsberoerd van.
Dit werkt super en ik ben ook veel droger, minder vochtproblemen.
Dus op nuchtere maag 1500 mg, dat is 3 tabl. na t cardio,je ontbijt en dan tijdens je ontbijt 2 a 3 stuks van die fatburner,en voor iemand vraagt of het dan niet doordie fatburner komt..... ;)
daar ben ik pas mee begonnen,dus ik kende de resultaten van de carnitine wel.

Big_M zei:
Hey ik had gehoord dat koffie goed is in de periode dat je aan het cutten bent, ivm het vele vochtverlies

Is dit waar ? en bevat koffie veel kc of niet ?
Niet voor het vochtverlies, het schijnt nu zo te zijn dat caffeine niet eens vochtafdrijvend werkt zoals altijd beweerd werd.

Wel voor het vetverlies. 's Morgens 2 koppen zwarte koffie op de nuchtere maag gevolgd door ongeveer 45 minuten cardio op 60/70% van je maximale hartslag (maximale hartslag = 200 - je leeftijd).
Caffeine heeft geen enkel effect op de vetverbranding als je niet beweegt.

L-carnitine heb ik geen ervaring mee. Volgens onderzoek heb je geen extra L-carnitine nodig omdat je lichaam zelf altijd voldoende zou aanmaken. Alleen als je grijpt naar verboden middelen als ephedrine/clenbuterol zou L-carnitine noodzakelijk zijn.
Toch hoor ik veel positieve ervaring over het gebruik van L-carnitine. Baad het niet, schaad het ook niet dus ik ga er tegen de zomer ook mee expirimenteren :)

Wel voor het vetverlies. 's Morgens 2 koppen zwarte koffie op de nuchtere maag gevolgd door ongeveer 45 minuten cardio op 60/70% van je maximale hartslag (maximale hartslag = 200 - je leeftijd).
Caffeine heeft geen enkel effect op de vetverbranding als je niet beweegt

kan je dit onderbouwen ergens mee??
want hier heb ik nog nooit van gehoord, zwarte koffie op nuchtere maag is het zelfde bijna als een nieuwe stacker 2 naar binnen jassen, je hart gaat er sneller van kloppen en de hele reutemeteut daarbij,maar om te zeggen dat je er vet van verliest?
overigens cardio op nuchtere maag heb ik heel veel ervaringen mee,maar daarbij let je niet op je hartslag.
niet ieder mens is namelijk het zelfde, de 1 kan een spinningles aan op nuchtere maag de andere houd t bij powerwalk, en daarbij loop je gewoon lekker door.
ververbrandingshartslag is overigens erg achterhaald,als je op hartslag je cardio doet, doe t dan later op de dag en dan interval, veel beter met t oog op naverbranding.
de beste resultaten heb ik zelf ervaren,zowl bij mezelf als bij clienten,dat je de powerwalk moet doen, dat verbrand mega goed, je begint elke dag met 15 min.
na 2 weken schroef je t op naar 20 min.
niet langer lopen,harder mag wel.
resultaat gegarandeerd, en dat scheelt een hoop maagklachten...wij doen t zonder sterke zwarte koffie..wel een glas water met een multi.

Heb ik niet zelf verzonnen hoor :)
Waarom op deze manier, cafeine stimuleert de vetverbranding doordat het de lipolyse, oftewel het afbreken van vet in vrije vetzuren, stimuleert. Daardoor wordt de vetstofwisseling geactiveerd waardoor je dus glycogeen bespaart. Dat is wel nodig voor het trainen op de nuchtere maag omdat je alleen de glycogeenvoorraaden in je spieren en lever ter beschikking hebt op dat moment, en zodoende moet je oppassen dat je geen spiereiwit gaat verbranden.

Ik heb zelf zeer goede ervaringen met deze manier van vetverbranden (dus 2 koppen zwarte koffie op de nuchtere maag, en na een kwartiertje 45 minuten cardio). Cardio op 60/70% van je maximale hartslag omdat, wanneer je hoger gaat, het percentage vet dat je verbrandt steeds kleiner wordt. Het kost je lichaam behoorlijk wat moeite om ervoor te zorgen dat een vetcel uiteindelijk omgezet wordt in energie. Ga je hoger dan 60/70% dan zal je lichaam sneller glycogeen en spiereiwit gaan verbranden.

Er zijn natuurlijk nog tal van mogelijkheden om vet te verbranden. Niet iedereen zal er tegen kunnen om op de nuchtere maag 2 koppen zwarte koffie achterover te slaan, ik heb er in elk geval geen enkele moeite mee.

haha, ik had t ook niet verwacht hoor dat je dat zelf verzonnen had,maar ik wil altijd graag precies weten hoe iemand iets doet en waarom enzo...puur interesse(ook vanuit mn vak in de sportschool en daarbuiten..vandaar)

Ik ga van jouw post eens eenprintje maken en het eens op mn gemak bekijken ,vind het wel een interessante theorie,maar of ie echt klopt??dat ga ik eens bestuderen. :p

wel tof dat iedereen zo zijn of haar dingen heeft die goed werken toch??

www.faithinfit.com the best fitnessclothes
new on my site:
[Link niet meer beschikbaar]

Terug
Naar boven