XXL Nutrition

Koffie goed voor cutten ?

Huh ??? Moet je bij vetverbranding op 60-70% zitten?
Dat is voor mij dus een hartslag van 182! Op de sportschool beweren ze (volgens zo'n boekje, dat ik maar op 132 hoef te zitten?

Homer17 zei:
Huh ??? Moet je bij vetverbranding op 60-70% zitten?
Dat is voor mij dus een hartslag van 182! Op de sportschool beweren ze (volgens zo'n boekje, dat ik maar op 132 hoef te zitten?
60-70% van je MAXIMALE HARTSLAG.
Maximale hartslag = 200 minus je leeftijd. Dus in jouw geval 200-18=182, en DAAR 60-70% van. Dat is dus tussen de 109 en de 127, in jouw geval.

Black Knight zei:
60-70% van je MAXIMALE HARTSLAG.
Maximale hartslag = 200 minus je leeftijd. Dus in jouw geval 200-18=182, en DAAR 60-70% van. Dat is dus tussen de 109 en de 127, in jouw geval.

Achsoooo :D ok, thx

Ten eerste is het 220 - je leeftijd,dan zit je op je HFmax.
Ten tweede kan je beter interval doen,dus pieken, dat geeft je niet alleen op dat moment een goede verbranding maar ook de uren erna een goede naverbranding,dat is dus veel gunstiger.
Helaas zie je op sportscholen nog steeds de vetverbrandingsstanden overal op,maar je moet even voor je zelf uitpluizen wat het beste werkt.

En dan nog even de draad waar t over ging eigenlijk, de koffie..ik kreeg een goede draad van iemand die ik het even nagevraagd had, ik wilde even weten hoe t zat.
[Link niet meer beschikbaar]

Misschien hebben jullie er nog wat aan.

Terug
Naar boven