XXL Nutrition

Komende maanden

Bezoekers in dit topic

michel85

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
18 jan 2003
Berichten
43
Waardering
0
Ik weet niet precies in welk gedeelte van het forum ik dit moet plaatsen, maar ik wil wat dingen weten over voeding, training en suplementen tegelijk!

Ik doe nu ongeveer 3 maanden aan fitness, 1e maand opbouwen, nu ongeveer 2 kleine maanden met max 12 reps en een schema dat ik alle spiergroepen 2x per week train.

Ik heb elke maand gemeten en merk dat alles goed vooruit is gegaan. Borst 88 naar 98 cm, schouders 96 naar 105 cm en biceps,triceps van 28 naar ruim 31 cm. Ik kan alle oefeningen met een zwaarder gewicht en daarmee ben ik dus tevreden. Ik vind alleen (wie niet?) dat ik er nog laaaang niet goed genoeg uitzie voor de zomer ook al neemt alles langzaam z'n goede vorm aan haha.

Ik heb de afgelopen maandan veel gegeten (12-20 boterhammen, plus grote warme maaltijd, extra's etcetera) dus dat zit wel goed, maar wat ik niet heb gedaan is suplementen nemen, extra eiwitten of koolhydraten, wel extra melkproducten, koolhydraatrijke producten enzo gegeten/gedronken, maar niet absurd veel ofzo.

Ik heb inmiddels een nieuw programma'tje voor mezelf gemaakt:
ik train nu alle spieren gemiddeld 3x per 2 weken:

maandag: borst biceps
disndag: rust
woensdag: rug schouders
donderdag: rust
vrijdag borst biceps
zaterdag: benen (opbouwen na blessures) en triceps
zondag: rust
maandag: rug schouders
dinsdag: rust
woendag: borst biceps
donderdag: rust
vrijdag: rug schouders
zaterdag: benen (opbouwen na blessures) en triceps

alles dus om de 4,5 dagen en triceps om de 7 dagen omdat ik merk dat deze vaak nog niet helemaal hersteld zijn. Ik ben van plan dit schema nog 2 maanden te volgen en daarna gewoon alles 1 keer per week te trainen, of is dat nog niet nodig?

Ik wil er rond augustus zo goed mogelijk uitzien en wil dus eigenlijk de komende 2 maanden nog lekker bunkeren (ik ben van 72 naar 75 kilo gegaan) om er extra kilootjes bij te laten komen en daarna heb ik dan nog 1,5 a 2 maanden om veel te cardio-en.

Zou het veel helpen om na de training whey/eiwit shakes te nemen en bijvoorbeeld creatine te nemen? of andere tips voor de voeding?

Klopt mijn nieuwe schemaatje een beetje en wat zou er evt. aan veranderd moeten worden?
 
basistip:

borst en triceps (en evntueel schouders) op een dag
rug en biceps op een dag
benen en abs op een dag
schouders en abs op een dag

jouw schema (aangepast)

maandag: borst schouders
disndag: rust
woensdag: rug, biceps
donderdag: rust
vrijdag borst schouders
zaterdag: benen (opbouwen na blessures) en triceps
zondag: rust
maandag: rug biceps
dinsdag: rust
woendag: borst schouders
donderdag: rust
vrijdag: rug biceps
zaterdag: benen (opbouwen na blessures) en triceps

een whey shake met dextrose na de training zorgt voor een beter herstel

het probleem is dat je zowel bij schouders als bij borst je triceps meepakt, dus opnieuw aangepast:


maandag: borst schouders triceps
disndag: rust
woensdag: rug, biceps
donderdag: rust
vrijdag borst schouders
zaterdag: benen (opbouwen na blessures) en abs
zondag: rust
maandag: rug biceps
dinsdag: rust
woendag: borst schouders triceps
donderdag: rust
vrijdag: rug biceps
zaterdag: benen (opbouwen na blessures) en abs
zondag: rust
 
Back
Naar boven