MuscleMeat

Nieuws Koopzondagen definitief aan banden gelegd

• Topic Starter Topic Starter
Communisten!!

Wederom een voorbeeld waar 1 groep de andere groep iets wil ontzeggen en dan ook nog eens op religieuze basis in sommige gevallen.

Dat taalgebruik ook weer :roflol:
Jij bent echt zo'n type dat zn eigen kleding maakt en groente en fruit uit eigen tuin eet right?

Ik overdrijf natuurlijk wel een beetje maar echt, ik trek dat echt niet, even een 'koopzondagje shoppen'. Een zaterdag trouwens ook niet, als ik wat nodig heb dat wat 'shoppen' vereist, dan neem ik een vrije ochtend, door de weeks. Word je toch niet goed van, zo'n uittocht van allerlei halve garen die er werkelijk plezier uit halen om met z'n alleen een beetje langs etalages te lopen die er 3 straten verderop hetzelfde uitzien.

En wat je op dinsdag t/m zaterdag kan winkelen kan je ook op maandag..
Nee, op maandag werken de meeste mensen.
Overigens zal je mij ook niet snel op zaterdag zien winkelen, ik zou daar helemaal gek van worden.

Communisten!!

Wederom een voorbeeld waar 1 groep de andere groep iets wil ontzeggen en dan ook nog eens op religieuze basis in sommige gevallen.

Haha, niet overdrijven Eric, heeft helemaal niks met het communisme te maken. Is gewoon een zaak van willen genieten van de binnenstad op zondag.

Echt genieten hoor in de meeste binnensteden, gezellig langs gesloten winkels lopen. Nederland kent maar weinig centra met een historische kern en zelfs steden als Delft doen toch echt gezelliger aan met wat drukte op straat dan bij verlaten straten.

Ik vond het vaak wel fijn om op zondag nog wat inkopen te doen.
Bv effe melk halen voor de Shakezzzz.

Bij ons is de Super de Boer altijd van 4 tot 7 los wordt dit dan verandert?

Ben ik blij dat mijn ouders me niet gedoopt hebben.

Laatst bewerkt:
Heb je wel eens op een zaterdag of koopzondag door de Utrechts straten gelopen? Nou, dat is pas echt genieten, gen stap kunnen verzetten omdat de hordes mensen het nodig vinden om voor elke etalage stil te gaan staan.

De christelijke motivatie achter het verbieden van koopzondagen is natuurlijk debiel. Wat echter wel een gunstig bijkomend effect is, is dat kleine winkeliers nu niet meer (bijna) verplicht moeten deelnemen aan de zogeheten 'rat-race'. Kom op, is het echt zo belangrijk dat we zondag ook shit moeten kunnen kopen?

Heb je wel eens op een zaterdag of koopzondag door de Utrechts straten gelopen? Nou, dat is pas echt genieten, gen stap kunnen verzetten omdat de hordes mensen het nodig vinden om voor elke etalage stil te gaan staan.

Binnenstad Breda, Utrecht en Dordrecht zijn awesome op een koele nazomermiddag.

Zonder inspiratieloos consumententuig uiteraard.

De christelijke motivatie achter het verbieden van koopzondagen is natuurlijk debiel. Wat echter wel een gunstig bijkomend effect is, is dat kleine winkeliers nu niet meer (bijna) verplicht moeten deelnemen aan de zogeheten 'rat-race'. Kom op, is het echt zo belangrijk dat we zondag ook shit moeten kunnen kopen?

Ja...ik wil elke dag shit kunnen kopen

Winkels moeten zelf de keuze hebben om Zondag wel of niet open te gaan. Tevens is dit perfect om werkeloosheid te bestrijden.

Dan zullen ze er ongetwijfeld voor kiezen om open te gaan, anders verslechtert hun concurrentiepositie om vervolgens werknemers maar even te dwingen te werken op een zondag.

Ik rust nooit op zondag, sterker nog, ik krijg het meeste werk gedaan op zondag vaak.

Maar dat de winkels dan sluiten vind ik op zich niet slecht. Je mag niet vergeten dat winkeliers ook graag een dagje rust hebben. Ik herinner me nog wel boze kleine zelfstandigen toen er hier sprake was van het afschaffen van de rustdag.

als de winkeliers rust willen sluiten ze toch gewoon de deuren, maar ze vergeten 1 ding scholieren etc die een bijbaantje hebben werken graag op zondag en verdienen ze zo de extra centjes

Bij de duivel, JA!

Precies, ik vind het ook wel lekker zo'n binnenstad met alleen maar wandel en terrasjes volk, mij zul je op een 'koopzondag' niet vinden tussen dat stelletje inspiratielozen die voor de plezier hun vrije zondag besteden aan het in etalages kijken van kapitalistisch verderf te midden van duizenden ander consumententuig!

Niet iedereen kan zijn inkopen doen tijdens werktijd.

Belachelijk dat mensen zich willen bemoeien met wanneer andere mensen hun boodschappen doen.

Niet iedereen kan zijn inkopen doen tijdens werktijd.

Belachelijk dat mensen zich willen bemoeien met wanneer andere mensen hun boodschappen doen.

Puur 'politiek' gezien vind ik dat een ondernemer zo vrij zou moeten kunnen zijn om zelf te bepalen wanneer hij wel of niet zijn zaak open heeft en dat consumenten zelf kunnen beslissen wanneer zij hun favoriete bezigheid uitoefenen.

Dat ik het persoonlijk lekker vind dat er geen consumententuig door de steden heen struinen op een rustige zondag is een puur persoonlijke afwijking.

Come on, alsof je als zelfstandige ook maar enige keus hebt als een concurrent op zondag wel besluit open te gaan.

Dit is zo'n discussie waarbij beide kanten een punt hebben. Van de ene kant is het natuurlijk niet goed dat de overheid besluit wanneer mensen naar een winkel kunnen gaan. Maar van de andere kant is het wel begrijpelijk dat men de kleine zelfstandige wil beschermen.

Dat is de reden van deze wet niet.

---------- Toegevoegd om 16:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:31 ----------

Overigens is het onzin dat ''de zelfstandige'' geen keus heeft. Als de zelfstandige niet meer kan bestaan omdat iedere winkel voortaan op zondag open kan, dan heeft hij blijkbaar geen interessant aanbod. Als hij een zaak heeft met speciale producten dan komen de mensen ook wel op andere dagen. Het lijkt mij zelfs beter om dan op zondag open te zijn ipv bijvoorbeeld maandag. Op maandag is er geen hond in de stad.

Puur 'politiek' gezien vind ik dat een ondernemer zo vrij zou moeten kunnen zijn om zelf te bepalen wanneer hij wel of niet zijn zaak open heeft en dat consumenten zelf kunnen beslissen wanneer zij hun favoriete bezigheid uitoefenen.

Dat ik het persoonlijk lekker vind dat er geen consumententuig door de steden heen struinen op een rustige zondag is een puur persoonlijke afwijking.

OK :D

Zelf vind ik het juist een beetje treurig van die verlaten stadscentra op zondag maar dat is dan mijn afwijking.

Vooral die voor die shopping gebieden buiten de stad, zoals bij de Arena in Amsterdam, is geen enkel excuus om ze open te gooien. Ik moet al een tijdje naar de Mediamarkt maar het komt er gewoon niet van doordat die k*t relifanaten het niet kunnen hebben dat anderen wel iets nuttigs doen met hun tijd terwijl zij thuiszitten.

Claus spiegelt zich gewoon graag aan Maarten van Rossem, een persoon waarbij ik me wel kan voorstellen dat die alleen in een verlaten stad wil rondlopen. Lekker als een morsig mannetje in je lange regenjas wandelen door lege straten zodat je melancholische gevoel nog wat versterkt wordt.

Claus spiegelt zich gewoon graag aan Maarten van Rossem, een persoon waarbij ik me wel kan voorstellen dat die alleen in een verlaten stad wil rondlopen. Lekker als een morsig mannetje in je lange regenjas wandelen door lege straten zodat je melancholische gevoel nog wat versterkt wordt.

Volgens mij IS Klaaswitz Maarten van Rossem. :cool:

Terug
Naar boven