AndroidHealthClinic

Nieuws Nederland verhoogt alcoholgrens voor tieners.

Bezoekers in dit topic

Ik vind het een kapotte regel.. heb medelijden met die jeugd.

16/17 waren altijd mooie jaren vond ik :o
 
hoe sta je tegenover het verbod op andere drugs?
Ook onzin. Ik ben voor vrije markt regulering en maatschappelijke verantwoordelijkheid zonder inmenging van de overheid. De enige taak die ik zie voor een overheid is het verdedigen van individuele vrijheid en eigendomsrechten.
 
Ook onzin. Ik ben voor vrije markt regulering en maatschappelijke verantwoordelijkheid zonder inmenging van de overheid. De enige taak die ik zie voor een overheid is het verdedigen van individuele vrijheid en eigendomsrechten.

ben ik het met je eens.
Maar ik vind het persoonlijk wel leuk om te zien dat men strenger op alcohol wordt. Legalisering van drugs gaat toch NOOIT gebeuren, en met dat als premisse gaat mijn voorkeur uit naar maximale consistentie.
 
Een nachtwakersstaat dus. En hoe wou je mijn uitkering betalen dan?
 
Oh jeetje een biertje op je 17 :roflol: Lekkere betutteling weer.
Op mijn 15 was ik al elk weekend straal bezopen, en dat heeft me eigenlijk alleen maar deugd gedaan.

Stoer man.

Als de leeftijdsgrens op sterke drank daarmee dan ook omhoog gaat bereik je er misschien nog iets mee.
Wat je nu krijgt is dat ze vanaf hun 18e pas mogen drinken, en ach, om dat te vieren waarom niet meteen een fles whiskey in je eentje leegzuipen.
En verder... 13/14 jarige mogen nu ook al niks kopen, en onder die groep vallen er toch ook genoeg "slachtoffers" dus daar veranderd verder weinig aan.

Hoe retarded ben je dan?

Je neemt de jongeren hun jeugd af op die manier

Sneu hoor, alsof je zonder alcohol geen leuke jeugd kan hebben, kom op man.

Ik zou jullie reactie wel eens willen zien moesten jullie in die leeftijdscategorie vallen. :rolleyes:

OT: /care

Ik drink niet, dus np :p

Toen ik 14 was, zaten er in mijn klas al mensen die zich elk weekend lam gingen zuipen

Ik kan mij gewoon echt niet voorstellen dat jongeren gaan wachten tot 18 met zuipen? Wat een ****ing saaie jeugd moet je dan in godsnaam hebben

Sneu

Nogal ja... je moet je niet lam zuipen maar je kan op vrijdag of zaterdagavond toch echt niet gaan feesten zonder alcohol

Wel hoor.

Natuurlijk ben je er niet afhankelijk van maar het helpt toch wel

ieder weekend op cola en fanta gaan feesten dat is triest...

In mijn ogen neem je de jongeren hun jeugd af

Sneu.

:o:o:o:o
 
Stoer man.



Hoe retarded ben je dan?



Sneu hoor, alsof je zonder alcohol geen leuke jeugd kan hebben, kom op man.



Ik drink niet, dus np :p



Sneu



Wel hoor.



Sneu.

:o:o:o:o
Wat een gedetailleerd antwoord op meerde berichten. Ik let daar op hoor. ;)
 
  • Like
Waarderingen: mat
Veel simpelen hier die de schadelijkheid van alcohol niet begrijpen.
Ben achteraf blij dat ik nog niet zoveel dronk op die leeftijd, in tegenstelling tot veel vrienden.
 
Brainwashed by Hollywood.

Afhankelijk zijn van alcohol om plezier te maken is triest.

mee eens. mensen onderschatten het nuchter zijn, vooral de kinderen tegenwoordig. alles maar nemen en gebruiken.. denken dat dat het leven is, beperkte mentaliteit..

De jeugd van tegenwoordig is al verziekt, ben benieuwd hoe erg de generatie hierna uit komt te zien.

ja vraag ik mij ook af, vind het echt zonde om veel gevallen zo te zien leven, ga asjeblieft wat nuttigs doen met je leven.

en dan kunnen vele mensen wel zeggen je leeft maar 1 keer, mag best waar zijn. maar ik stap liever met een goed gevoel van deze k*t planeet en dat ik mijn (groot)kinderen een goede kans kan geven. dan dat ik een keer in een dronken/leipe bui een of ander wijf heb zwanger gemaakt, waar je in eerste instantie helemaal niet samen mee wil zijn.. denken voordat je iets doet, maakt niet uit hoe oud je bent.
 
Ook onzin. Ik ben voor vrije markt regulering en maatschappelijke verantwoordelijkheid zonder inmenging van de overheid. De enige taak die ik zie voor een overheid is het verdedigen van individuele vrijheid en eigendomsrechten.

Dat is het probleem, mensen nemen hun verantwoordelijkheid niet en kennen hun grenzen niet.
Ouders hebben hun kinderen niet meer onder controle en hebben er niets tegen in te brengen.

Ik ben er ook tegen dat de overheid mij alles oplegt en bepaald wat ik wel en niet mag doen, maar kennelijk moet zoiets in dit geval wel, als de ouders die verantwoordelijkheid niet meer op zich neemt dan doet de overheid het wel.

Dat het verder moeilijk te controleren is en dat het toch zal gebeuren kom je niet onderuit, dan moeten ze gewoon de ouders aanpakken die hun kinderen toelaat zulke dingen te doen op zo een jonge leeftijd.

Ik mocht op 16 jarige leeftijd wel eens een bacardi met een smaakje, tegenwoordig zuipen 13 jarige zich het licht uit de ogen, het loopt gewoon uit de hand
 
Werkt toch niet hoor ik veel als argument. Ik denk dat het wel effect kan hebben maar dan op een groep daar onder. De 14-15 jarigen die omdat ze toch al bijna 16 zijn wel alvast een biertje mogen drinken van pa en ma. Deze drempel zal iets hoger worden. bovendien worden controles in de kroegen weer wat strenger. Vroeger zag je 15 jarigen ladderzat rondlopen. Het verschil tussen een 15 en een 18 jarige zie je wel wat beter. De 16 jarigen die al aan het bier zitten krijg je er niet meer van af.
 
België wil het Nederlandse voorbeeld blijkbaar volgen:

Regering denkt aan alcoholverbod onder 18 jaar

De regering denkt eraan om alcohol te verbieden voor jongeren onder 18 jaar. De Nederlandse regering heeft dat gisteren ook gedaan. In de meeste Europese landen geldt deze minimumleeftijd al. Ons land hinkt wat dat betreft dus behoorlijk achterop.
Een pint of een glas wijn op café kan nu vanaf 16 jaar. Wil je sterke drank, bijvoorbeeld wodka of whiskey, dan moet je 18 zijn. Maar die wet wordt binnenkort strenger, weet VTM Nieuws en wordt ook bevestigd aan onze redactie.

De overheid heeft twee verschillende voorstellen klaar om het alcoholgebruik bij jongeren aan te pakken: 'In het eerste voorstel wordt de leeftijdsgrens net zoals Nederland opgetrokken tot 18 jaar', zegt Jan Eyckmans van de FOD Volksgezondheid. 'Onder die leeftijd zouden jongeren helemaal geen alcohol meer mogen drinken. Een tweede plan is om een verdeling te maken volgens alcoholpercentage: wie tussen 16 en 18 is zou geen dranken mogen consumeren met een alcoholpercentage dat hoger ligt dan 15 procent. Die 15-procentbeperking zou pas vanaf 18 jaar worden opgeheven'.

In 19 Europese landen ligt de leeftijdsgrens voor alcohol nu al op 18. Naast België zijn er maar zes andere landen die 16 jaar als grens hebben. In nog eens twee landen ligt die op 17 jaar.

[Link niet meer beschikbaar]
 
Als kinderen willen drinken doen ze dit toch wel, zon regel als deze gaat dit niet tegen.

+1

Werk zelf in een slijterij, en dan gaat er 1 van 18+ naar binnen en wachten ze vriendjes om het hoekje :rolleyes:
 
mee eens. mensen onderschatten het nuchter zijn, vooral de kinderen tegenwoordig. alles maar nemen en gebruiken.. denken dat dat het leven is, beperkte mentaliteit..



ja vraag ik mij ook af, vind het echt zonde om veel gevallen zo te zien leven, ga asjeblieft wat nuttigs doen met je leven.

en dan kunnen vele mensen wel zeggen je leeft maar 1 keer, mag best waar zijn. maar ik stap liever met een goed gevoel van deze k*t planeet en dat ik mijn (groot)kinderen een goede kans kan geven. dan dat ik een keer in een dronken/leipe bui een of ander wijf heb zwanger gemaakt, waar je in eerste instantie helemaal niet samen mee wil zijn.. denken voordat je iets doet, maakt niet uit hoe oud je bent.

Aan de andere kant. Het overgrote deel kan er wel goed mee omgaan. Als ik terug moet denken aan de leukste momenten uit mijn leven in de periode 16-22 jaar dan waren dat toch echt de stapavonden dat ik knetterzat was. En dit geld denk ik voor velen. Vraag een (oud) student hoe hij terug denkt aan die tijd en hij denkt meteen aan zatte stapavonden en dat dit een van de beste momenten van zijn leven waren.

Verder heb ik nooit gevochten, en al helemaal geen vrouwen zwanger gemaakt tijdens het stappen.
 
Inderdaad. Tegenover de kleine groep mensen bij wie het mis gaat, staat een grote groep mensen die een heleboel leuke herinneringen hebben aan zatte avonden. Bij mij zijn dat over het algemeen niet de avonden dat ik straalbezopen was (wat ook niet vaak is gebeurd eigenlijk), maar wel de avonden waar ik redelijk wat gedronken had.
 
Goede maatregel.. Zoiezo zal dit in het eerste paar jaar niet echt z'n vruchten afwerpen.. Aangezien de jongeren zijn opgegroeid met het idee om op hun 16e te mogen drinken. Nu zullen de ouders het wel gaan halen..

Maar op lange termijn zal het wel een goede werking hebben, zodra de ouders dit ook als de standaard zien en hun kinderen opvoeden met het idee dat ze op hun 18e mogen drinken denk ik wel dat het effect zal hebben.
 
Aan de andere kant. Het overgrote deel kan er wel goed mee omgaan. Als ik terug moet denken aan de leukste momenten uit mijn leven in de periode 16-22 jaar dan waren dat toch echt de stapavonden dat ik knetterzat was. En dit geld denk ik voor velen. Vraag een (oud) student hoe hij terug denkt aan die tijd en hij denkt meteen aan zatte stapavonden en dat dit een van de beste momenten van zijn leven waren.

Verder heb ik nooit gevochten, en al helemaal geen vrouwen zwanger gemaakt tijdens het stappen.

kan ik me natuurlijk heel goed inleven, heb alleen problemen met het deel dat zichzelf niet kan beheersen en niet het verstand heeft om de volgende dag gewoon weer serieus bezig te gaan, en maar in hetzelfde patroon blijft hangen. zijn genoeg mensen die leven voor het weekend, dat ze weer helemaal lam kunnen gaan.. dan is er iets mis met je dagelijks leven, of je haalt geen vreugde uit met wat je doet en zoek je de toevlucht maar in de drank/drugs.
 
Aan de andere kant. Het overgrote deel kan er wel goed mee omgaan. Als ik terug moet denken aan de leukste momenten uit mijn leven in de periode 16-22 jaar dan waren dat toch echt de stapavonden dat ik knetterzat was. En dit geld denk ik voor velen. Vraag een (oud) student hoe hij terug denkt aan die tijd en hij denkt meteen aan zatte stapavonden en dat dit een van de beste momenten van zijn leven waren.

Verder heb ik nooit gevochten, en al helemaal geen vrouwen zwanger gemaakt tijdens het stappen.

Wij begonnen op onze 16e misschien en kende nog grenzen, tegenwoordig zuipen ze zich al in coma op hun 13/14e
 
Lees veel berichten dat het niet werken zal, maar denk eerlijk gezegd dat het een begin is. Om het probleem op te lossen zullen ze toch ergens moeten beginnen, er zal waarschijnlijk meer controle op komen, boetes en dergelijke. Heb der wel vertrouwen in :)
 
Als iedereen zou beschikken over een gezonde dosis verstand zou de regering zich niet hoeven bezig te houden metndit soort acties
Dit acties komt er door teveel overlst en druk vanuit de bevolking, de regering zit namelijk aan hun eigen inkomsten nu..
En iedereen die uitgaat ziet ook wel dat de tegenwoordige jeugd geen grens meer heeft op het vlak van drinken, doe er nog een portie agressie bij en hebt een waar feest. Ik stem voor maar er zal wellicht minieme controle zijn.
 
Back
Naar boven