MuscleMeat

Koran en wonderen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Betrouwbaar maar geen valide bron(nen) . Je zat niet op te letten op school heh?
Je gaf namelijk aan dat het Christendom velen malen groter is dan de Islam.Ggeen van de bovengenoemde bronnen kon dat bevestigen. Wat ze wel bevestigen is dat het groter is, maar niet vele malen groter.

Daarnaast impliceert een van jou bronnen juist het tegendeel:

Voor zover ik weet, is een groei van 1.84% meer dan 1.32%
Lol'd, jij bent toch degene die gelooft in een sprookjesboek?

Er is geen ruimte voor moslims, een islamitische samenleving of enig andere samenleving gebaseerd op geloofsovertuiging in onze huidige democratische (westerse) samenleving. Al helemaal niet als je kijkt naar wat voor planetaire samenleving we streven te zijn over zo'n 80-100 jaar.

Je hoeft hiervoor geeneens Atheïst te zijn om dit te zien.

Er is geen ruimte voor moslims, een islamitische samenleving of enig andere samenleving gebaseerd op geloofsovertuiging in onze huidige democratische (westerse) samenleving. Al helemaal niet als je kijkt naar wat voor planetaire samenleving we streven te zijn over zo'n 80-100 jaar.

Je hoeft hiervoor geeneens Atheïst te zijn om dit te zien.

Iedereen heeft een bepaalde geloofsovertuiging, omdat de mensheid nog vele vragen over het leven heeft.
Ook atheïsme is een bepaalde geloofsovertuiging of wereldbeschouwing. Religie daarentegen is wel wat anders, imo.

Lol'd, jij bent toch degene die gelooft in een sprookjesboek?

hij gelooft niet zegt hij.

Maar hoe hij er bij komt dat de islam de vrouwen beschermd? Waarom dat verdedigen Adil?
Nu ga je waarschijnlijk vertellen dat de meerderheid van de moslims vind dat vrouwen niet moeten worden gestenigd, vermoord uit eerwraak etc.

Dat is ondanks, niet dankzij de koran het geval.

Daar een draai aangeven (dat het in de hadith staat, of dat er weer iets anders in de koran staat dat het anders zou moeten uitleggen) wordt weer een no-true-scotsman fallacy.

Iedereen heeft een bepaalde geloofsovertuiging, omdat de mensheid nog vele vragen over het leven heeft.
Ook atheïsme is een bepaalde geloofsovertuiging of wereldbeschouwing. Religie daarentegen is wel wat anders, imo.

Ik doelde ook meer op een niet-religieuze samenleving. Verder vind ik het begrip wereldbeschouwing beter passen bij Atheïsme, geloofsovertuiging doelt toch gauw op het geloven in een god/religie.

Ik doelde ook meer op een niet-religieuze samenleving. Verder vind ik het begrip wereldbeschouwing beter passen bij Atheïsme, geloofsovertuiging doelt toch gauw op het geloven in een god/religie.

Ja dat ligt er een beetje aan in hoeverre we de definitie geloof of geloofsovertuiging kunnen buigen.
Zolang we cruciale vragen zoals, waar komen we vandaan, waar gaan we naar toe, wat is ons doel, niet weten heeft iedereen een bepaalde visie of een bepaald geloof hierop.
Het Agnosticisme misschien daarbuiten gelaten, al heeft dit alleen betrekking op god, maar god is ook een heel breed begrip.

Al met al is onze samenleving/maatschappij ook gefundeerd op Joods-Christelijke gronden.

.

Laatst bewerkt:
1. De vrouw mag niet trouwen met een niet-moslim. 2. De vrouw krijgt slechts de helft van wat een man erft. 3. De vrouw wordt gestenigd als slachtoffer van verkrachting. 4. De vrouw wordt vermoord uit eerwraak. 5. De vrouw moet zich bedekken (anders zie 3.) 6. De vrouw moet haar benen spreiden wanneer haar man dat beveelt. 7. De vrouw mag geslagen worden. 8. De vrouw is inferieur en de man heeft het gezag over hen. Bescherming wordt het genoemd. Ik gun de vrouw liever vrijheid, maar daar kunnen moslims niet mee omgaan. Islam blijft een religie voor mannen die hen vrijbrief geeft te strijden, te roven, te verkrachten en het tot (seks)slaven maken van mensen. Dat conflict in Israel, dat was er 1400 jaar geleden zeker ook al? En als dat zo is, waren de joden natuurlijk ook toen de bezetters. De koran staat vol met verzen die joden verdoemen. Huidige conflicten hebben daar NIETS mee te maken. Misschien meer omdat de profeet is vergiftigd door een joodse? Wie zal het zeggen.

Hier zal ik op terug komen. Ben niet in de gelengenheid om uitgebreid te typen

:popcorn2:

Je doet als of de wetenschap de maatstaf voor alles is

Ik heb je duidelijk gevraagd welke methodologie jij gebruikt, niet gezegd dat je wetenschappelijke methodologie moet gebruiken.

en probeert hier een rookgordijn op te werpen en de wijsneus uit te hangen door dure woorden te gebruiken.

Ik vind het zeer spijtig voor je dat je op een examen quantummechanica niet kunt schrijven dat "zeer kleine dingetjes heel raar doen", maar "zwaardere" terminologie hoort nu eenmaal bij filosofie(dit is echt nog niks :roflol:). We zijn niet bezig met balletje schop.

lk mens met een beetje gezond verstand hoeft alleen maar om zich heen te kijken

Nee, dat "gezond verstand" aka menselijke intuitie niet werkt voor complexe zaken weten we al langer. Het is net daarom waarom we methodologien ontwikkelen. Anders zouden we nog steeds Aristoteliaanse fysica gebruiken waar de zon rond de aarde gaat en zwaardere objecten sneller vallen als lichtere. Ms dat ze dit nog waar jij vandaan komt doen, maar in de Westerse wereld zitten we al paar 100 jaar verder.

zich te vediepen in de islam en het leven van de profeet om tot de conclusie te komen dat het de waarheid is.
1+1=2

Heb ik gedaan, vind er letterlijk dezelfde typologien, tactieken en evengrote onzin als de andere boekjes.
Daarnaast zou ik echt geen wiskunde aanhalen voor jouw geloof, zoals ik al gezegd heb, successierechten in de Koran zijn zowat het meest lachwekkende aan jouw geloof.

Jij zal pas geloven als je de engelen of Allah zelf te zien krijgt,dat is ook wat de kinderen van Israel van mozes vroegen. Zodra je de engelen ziet dan is de test voorbij en zal je ook je eindbestemming weten.

Je weet nog niet eens welke methodologie ik toepas, laat staan hoe die werkt. Vind je het dan slim om zelfs nog verder te gaan en voor mij te spreken, ipv naar wat ik zeg te luisteren?

Of je het leuk vind of niet,je zal uiteindelijk verantwoording moeten afleggen bij Allah voor je daden. Het is alleen Allah die je kan leiden naar het rechte pad,het enige wat je hoeft te doen is de eerste stap te zetten en Hem om leiding en vergeving te vragen.

En Sinterklaas stuurt zijn negerpages op je af om je in de zak te steken als je stout bent.

Laatst bewerkt:
Profeet Calyptus! (gains zij met hem)

http://www.youtube.com/watch?v=6A5vBM_VHN8&feature=youtu.be

---------- Toegevoegd om 21:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:53 ----------

Ik heb je duidelijk gevraagd welke methodologie jij gebruikt, niet gezegd dat je wetenschappelijke methodologie moet gebruiken. Ik vind het zeer spijtig voor je dat je op een examen quantummechanica niet kunt schrijven dat "zeer kleine dingetjes heel raar doen", maar "zwaardere" terminologie hoort nu eenmaal bij filosofie(dit is echt nog niks :roflol:). We zijn niet bezig met balletje schop. Nee, dat "gezond verstand" aka menselijke intuitie niet werkt voor complexe zaken weten we al langer. Het is net daarom waarom we methodologien ontwikkelen. Anders zouden we nog steeds Aristoteliaanse fysica gebruiken waar de zon rond de aarde gaat en zwaardere objecten sneller vallen als lichtere. Ms dat ze dit nog waar jij vandaan komt doen, maar in de Westerse wereld zitten we al paar 100 jaar verder. Heb ik gedaan, vind er letterlijk dezelfde typologien, tactieken en evengrote onzin als de andere boekjes. Daarnaast zou ik echt geen wiskunde aanhalen voor jouw geloof, zoals ik al gezegd heb, successierechten in de Koran zijn zowat het meest lachwekkende aan jouw geloof. Je weet nog niet eens welke methodologie ik toepas, laat staan hoe die werkt. Vind je het dan slim om zelfs nog verder te gaan en voor mij te spreken, ipv naar wat ik zeg te luisteren? En Sinterklaas stuurt zijn negerpages op je af om je in de zak te steken als je stout bent.

Ik weet nog dat je 2 jaar geleden in een ander topic beweerde dat moslims de maangod aanbaden.
Als je de islam echt zo goed had bestudeerd dan had je niet met zoiets gekomen.:rolleyes:
Wat begrijp je niet aan successierechten,wat bedoel je?

Fucking geobsedeerd door de dood en het hiernamaals. Hitler zei het al, de profeet Mohammed / de islam heeft de beste soldaten voortgebracht. Geen angst voor de dood. Moslims doen precies wat de profeet hen opdraagt en zij denken beloond te worden. Zij denken naar het paradijs te gaan. Zij willen dood, denkende het goede te doen volgens hun geloof. Te sterven voor hun sprookje.

Je hebt nu denk ik met voldoende filmpjes aangetoond dat het fucking waanzin is, net als de mensen die erin geloven.

Fucking geobsedeerd door de dood en het hiernamaals. Hitler zei het al, de profeet Mohammed / de islam heeft de beste soldaten voortgebracht. Geen angst voor de dood. Moslims doen precies wat de profeet hen opdraagt en zij denken beloond te worden. Zij denken naar het paradijs te gaan. Zij willen dood, denkende het goede te doen volgens hun geloof. Te sterven voor hun sprookje.

Je hebt nu denk ik met voldoende filmpjes aangetoond dat het fucking waanzin is, net als de mensen die erin geloven.

Heb je misschien de desbetreffende quote of bron van wat Hitler zei?
Kan het zo snel niet vinden.

---------- Toegevoegd om 22:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:17 ----------

Ik weet nog dat je 2 jaar geleden in een ander topic beweerde dat moslims de maangod aanbaden.
Als je de islam echt zo goed had bestudeerd dan had je niet met zoiets gekomen.:rolleyes:

O.a. de maan maar ook venus(lucifer).
Net zoals de 2 andere abrahamitische religies, is ook de islam eclectisch, al dan niet zo erg als het Jodendom.

Ik meen het in een documentaire gezien te hebben en mogelijk heb ik zijn bewondering verkeerd vertaald in mijn vorige post.

Op wiki wel snel dit gevonden:

Nazi-era Minister of Armaments and War Production Albert Speer acknowledged that in private, Hitler regarded Arabs as an inferior race[226] and that the relationship he had with various Muslim figures was more political than personal.[226] During a meeting with a delegation of distinguished Arab figures, Hitler learned of how Islam motivated the Umayyad Caliphate during the Islamic invasion of Gaul and was now convinced that "the world would be Mohammedan today" if the Arab regime had successfully taken France during the Battle of Tours,[226] while also suggesting to Speer that "ultimately not Arabs, but Islamized Germans could have stood at the head of this Mohammedan Empire."[226] Hitler expressed admiration for the Muslim military tradition[citation needed] and later directed Himmler to initiate Muslim SS Divisions as a matter of policy.

In speeches, Hitler made apparently warm references towards Muslim culture such as: "The peoples of Islam will always be closer to us than, for example, France".[227]

According to Speer, Hitler stated in private, "The Mohammedan religion too would have been much more compatible to us than Christianity. Why did it have to be Christianity with its meekness and flabbiness?"[226] Speer also stated that when he was discussing with Hitler events which might have occurred had Islam absorbed Europe:

Hitler said that the conquering Arabs, because of their racial inferiority, would in the long run have been unable to contend with the harsher climate and conditions of the country. They could not have kept down the more vigorous natives, so that ultimately not Arabs but Islamized Germans could have stood at the head of this Mohammedan Empire."

'Had Charles Martel not been victorious at Poitiers [...] then we should in all probability have been converted to Mohammedanism, that cult which glorifies the heroism and which opens up the seventh Heaven to the bold warrior alone. Then the Germanic races would have conquered the world.[228]

http://www.youtube.com/watch?v=6A5vBM_VHN8&feature=youtu.be

---------- Toegevoegd om 21:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:53 ----------

Je bent blijkbaar niet bekend met het feit dat in heel veel situaties er een erfdeel overblijft of er meer weggegeven zou moeten worden dan aanwezig is. vb; weduwenaar met 1 dochter, geen andere familie: dochter krijgt de helft; wat gebeurt er met de andere helft?

Dan blijft er geld over, dat valt nog op te lossen. Het wordt pas problematisch als er volgens de koran meer moet worden verdeeld dan er nagelaten is:

Als de man, kostwinner van het gezin komt te overlijden, en hij laat na: 3 dochters, beide ouders, een vrouw. Krijg je de verdeling hieronder:

3 daughters, both parents, wife, then they will receive

2/3 (2/9 each) 1/3 (1/6 each) 1/8 according to

verse 11 verse 11 verse 12 which adds up to

2/3 + 1/3 + 1/8 = 1 + 1/8

Waar moet de extra 1/8 vandaan komen?

http://www.answering-islam.org/Quran/Contra/i001.html

In dat filmpje zie ik alleen een hele simpele baard raaskallen.
Hij neemt a priori aan dat hemel en hel bestaan en neemt niet eens de moeite om dit te bewijzen.

Het feit dat wij niet kunnen weten wat er na de dood volgt is evenveel bewijs voor het bestaan van de hemel van allah, als voor het walhalla van wodan en reincarnatie, of beter gezegd, het gebrek daaraan.

Laatst bewerkt:
Discussies zijn erg leuk hoor, soms ook heel leerzaam.
Maar ik vind het een beetje naïef om te denken dat je een religekkie als Black Cobra op andere gedachten denkt te kunnen brengen.
Lekker laten raaskallen..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven