Fitness Seller

Koran en wonderen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Discussies zijn erg leuk hoor, soms ook heel leerzaam.
Maar ik vind het een beetje naïef om te denken dat je een religekkie als Black Cobra op andere gedachten denkt te kunnen brengen.
Lekker laten raaskallen..

Kan ook niet, echter is het wel vermakelijk om te zien dat hij van alle kanten voor lul wordt gezet door zijn eigen sprookjesboek en nog een enorm blok voor z'n kop blijft houden :roflol:

Ik weet nog dat je 2 jaar geleden in een ander topic beweerde dat moslims de maangod aanbaden.
Als je de islam echt zo goed had bestudeerd dan had je niet met zoiets gekomen.:rolleyes:

Ik weet niet meer wat ik gezegd heb en ik zou het nu nooit zo zeggen op de manier waar jij het zegt, maar dat islam Paganistische invloeden heeft van de Bedouinse(Kabah of wat was het) maangod Allah(wat gewoon god will zeggen dus daar niet van) is zeer goed te staven.

De Allah in de Quran is voor het overgrote deel Abrahamitisch.

Wat begrijp je niet aan successierechten,wat bedoel je?

Heb ik al in dit topic aangehaald, ga het niet opnieuw doen.

---------- Toegevoegd om 18:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:38 ----------

Discussies zijn erg leuk hoor, soms ook heel leerzaam.
Maar ik vind het een beetje naïef om te denken dat je een religekkie als Black Cobra op andere gedachten denkt te kunnen brengen.
Lekker laten raaskallen..

Doel van een religieuze discussie is voor mij altijd aanzetten tot denken, van zowel de opponent als de toeschouwers. Mij interesseert het relatief weinig wat iemand zijn religie is, ik ben geen antitheist.

Laat blackcobra zijn religie hebben, ik heb een hoop Islamitische vrienden/kennissen, sommigen die de discussie zelfs leuk vinden.

Laatst bewerkt:
Ik heb zelf weinig verstand van islamitische erfrecht en heb me hier ook nooit echt in verdiept,dit is wat ik er effe snel over kan vinden.Ik heb geen tijd om het uitgebreid te gaan uitzoeken en ben er van overtuigd dat jullie een logische verklaring zullen vinden als jullie echt op zoek gaan naar de waarheid.

Het islamitische wettelijke erfrecht kent in beginsel twee soorten erfgenamen: de
agnaten en de Koranische erfgenamen. Agnaten zijn alle mannelijke familieleden van
de overledene; zij hadden in de pre-islamitische periode het alleenrecht op de erfenis.
Met de komst van de islam is echter een nieuwe groep van erfgenamen geïntroduceerd,
bestaande uit acht categorieën vrouwen en vier mannen (waarvan negen in de
Koran worden vermeld en de overige drie door de fiqh zijn toegevoegd). Nog ingrijpender
was de omdraaiing van de volgorde van de verdeling van de nalatenschap: eerst
krijgen de Koranische erfgenamen hun deel, de rest wordt gelijkelijk verdeeld onder
de agnatische erfgenamen. De introductie van vrouwelijke erfgenamen was waarlijk
revolutionair en betrof de volgende vrouwen: de echtgenote van de overledene, zijn
moeder, grootmoeder van vaderszijde, zussen, halfzussen zowel van moederszijde als
van vaderszijde, dochters, en kleindochters van zijn zonen. Afgezien van de echtgenote
betreft het hier de zussen van de belangrijkste agnatische erfgenamen (dus de dochter
naast de zoon, de zus naast de broer, de moeder naast de vader, enzovoort). De erfportie
van ieder van deze vrouwen is vastgesteld op de helft van wat haar mannelijke
verwant in dezelfde graad (haar broer) krijgt. De uitspraak ‘de vrouw erft de helft van
wat de man krijgt’ is daarom te algemeen. Het is namelijk zeer goed mogelijk dat een
vrouwelijke erfgenaam meer krijgt dan een mannelijke*.

*=Een voorbeeld is dat van de overleden vrouw, die haar echtgenoot, twee ouders en twee dochters
nalaat. De erfportie van ieder van de dochters (een derde) is groter dan dat van hun vader (een
kwart) of grootvader (een zesde).

Bron: Klassieke sharia en vernieuwingen, M. Berger

Kan ook niet, echter is het wel vermakelijk om te zien dat hij van alle kanten voor lul wordt gezet door zijn eigen sprookjesboek en nog een enorm blok voor z'n kop blijft houden :roflol:

Voor lul staan?:roflol:
De koran is perfect,het ligt meer aan de intentie van de lezer wat voor lering hij eruit trekt.
Als er iets is wat me een worst kan wezen dan is het wat anderen van me vinden.:)

---------- Toegevoegd om 09:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:15 ----------

xeqyj7.jpg

.

Laatst bewerkt:
---------- Toegevoegd om 09:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:15 ----------

[/COLOR]
xeqyj7.jpg
Weer zo'n achterlijke redenering. Alsof dat de enige reden is waarom atheïsten niet geloven in een leven na de dood. Het geeft ook wel aan waarom je gelovig bent; je snapt de argumenten van de Atheïsten niet eens. Wel grappig dat je dit soort 'argumenten' meestal ziet bij Moslims. Zal wel iets te maken hebben met dat zij gemiddeld gezien een stuk lager geschoold zijn.

Weer zo'n achterlijke redenering. Alsof dat de enige reden is waarom atheïsten niet geloven in een leven na de dood. Het geeft ook wel aan waarom je gelovig bent; je snapt de argumenten van de Atheïsten niet eens. Wel grappig dat je dit soort 'argumenten' meestal ziet bij Moslims. Zal wel iets te maken hebben met dat zij gemiddeld gezien een stuk lager geschoold zijn.
Daar kom het wel op neer, als ze in den beginsel slim genoeg waren om die argumenten te begrijpen, waren ze al niet religieus meer.

Heeft zijn broertje mamma dan wel gezien?

Was Mohammed nou een pedobear of niet?

Theorie en praktijk liggen niet aan elkaar Communisme is op papier ook zeer aantrekkelijk, in de praktijk blijkt het echter niet te werken Ook in het bedrijfsleven kun je nog het perfecte theoretische plan neerleggen, als het in het praktijk faalt is het een slecht plan Edit: hier bedoel ik niet gelijk mee dat de islam slecht is :o alleen dat de praktijk anders uitvalt dan het boek voorschrijft
Het probleem is dat het vaak niet of niet goed toegepast wordt. Je moet een religie niet beoordelen op haar volgers.
2n9008z.jpg
Is iedereen hier dan atheïst? Ben verre van atheïst.
Dat heb ik ook niet gezegd :p
Heeft zijn broertje mamma dan wel gezien?
Die is slim genoeg om de tekenen van het bestaan van een schepper te herkennen. Het is ook om een beeld te geven van hoe een moslim een atheist ziet. Een moslim weet wie zijn schepper is ,waarom hij geschapen is,wat van hem verwacht wordt,waar hij naar toe gaat....etc.Een atheist die speculeert maar wat en gooit een steen in het donker om er achter proberen te komen wat zich daar bevind.

Mijn vraag was vrij duidelijk.

Het probleem is dat het vaak niet of niet goed toegepast wordt. Je moet een religie niet beoordelen op haar volgers.
2n9008z.jpg
Dat heb ik ook niet gezegd :p Die is slim genoeg om de tekenen van het bestaan van een schepper te herkennen. Het is ook om een beeld te geven van hoe een moslim een atheist ziet. Een moslim weet wie zijn schepper is ,waarom hij geschapen is,wat van hem verwacht wordt,waar hij naar toe gaat....etc.Een atheist die speculeert maar wat en gooit een steen in het donker om er achter proberen te komen wat zich daar bevind.
Ohja, dat weet je helemaal zeker? Omdat een mens dat in een boek heeft gezegd is dat de waarheid? Je hebt geen enkel bewijs.
En weer zo'n achterlijk plaatje :roflol: je maakt precies dezelfde fout. Je gaat uit van een verkeerd atheïstisch argument en doet alsof de daadwerkelijke argumenten tegen theïsme niet bestaan.

Ohja, dat weet je helemaal zeker? Omdat een mens dat in een boek heeft gezegd is dat de waarheid? Je hebt geen enkel bewijs. En weer zo'n achterlijk plaatje :roflol: je maakt precies dezelfde fout. Je gaat uit van een verkeerd atheïstisch argument en doet alsof de daadwerkelijke argumenten tegen theïsme niet bestaan.

Ik kan de blinden niet doen zien en doven niet doen horen.:)

---------- Toegevoegd om 21:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:57 ----------

http://www.youtube.com/watch?v=vQpVXAF0DNA

Ik kan de blinden niet doen zien en doven niet doen horen.:)

---------- Toegevoegd om 21:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:57 ----------

http://www.youtube.com/watch?v=vQpVXAF0DNA
Matig beargumenteerd in dat filmpje. Van mensen op de radio weet je dat het hun baan is om jou de verkeerssituatie door te spelen, dus neem je het aan als zij een verkeersmelding doorgeven. Van Allah weet je helemaal niets, behalve dat mensen tig jaar geleden een boek hebben geschreven waarin Allah voorkomt. Net als dat mensen tig jaar geleden de Bijbel hebben geschreven. Volgens die redenatie zouden we dan ook in God moeten geloven. En dat kan volgens jou niet he, Allah en God die samen naast elkaar opereren? Het is veel logischer als het allebei verzinsels zijn. De biologie leert ons dat alles prima heeft kunnen ontstaan zonder invloed van bovenaf, evenals dat er niets hoeft te zijn dat lijkt op wat we onze 'geest' noemen. Ik zie dus niet in waarom er een Allah of God is; niets wijst erop. Vroeger wel, omdat er toch qua biologie nog zeer weinig bekend was. Dat je hedendaags nog gelooft in een hogere macht geeft ofwel aan dat je de evolutietheorie en overige biologische kennis niet bezit, of dat je simpel bent.

De pedoprofeet trouwde Aisha toen zij 6 jaar jong was. Tot haar 9de jaar heeft hij zichzelf bevredigd door tussen haar kleine dijbeentjes te nken. Hij penetreerde haar daadwerkelijk toen ze 9 jaar jong was.

In de hadith Bukhari staat overigens het volgende:

231:
Narrated Sulaiman bin Yasar:
I asked 'Aisha about the clothes soiled with semen. She replied, "I used to wash it off the clothes of Allah's Apostle and he would go for the prayer while water spots were still visible. "

232:
Narrated 'Amr bin Maimun:
I heard Sulaiman bin Yasar talking about the clothes soiled with semen. He said that 'Aisha had said, "I used to wash it off the clothes of Allah's Apostle and he would go for the prayers while water spots were still visible on them.

233:
Narrated 'Aisha:
I used to wash the semen off the clothes of the Prophet and even then I used to notice one or more spots on them.

Religie = De praktische belijdenis van het geloof in een god of in goden.

Zonder volgers zou een religie feitelijk niet eens bestaan.

Hoe is het dan in vredesnaam mogelijk om een religie NIET te beoordelen op haar volgers?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven