AndroidHealthClinic

Krachttraining 15jr

Waardering
0
Lengte
1m68
Massa
85kg
Vetpercentage
16%
Hey allemaal,

Ik ben 15jr en al een tijdje bezig met krachttraining maar ik weet niet zeker of ik klaar ben met groeien.

Ik heb het topic gelezen over ''tiener bodybuilding' en er staat ik 90% mag gebruiken van het gewicht waarmee ik 3 correcte herhalingen kan maken.

Daaronder staat ook dat als je je groeispurt niet gehad hebt, je dan als een 12-13jarige moet gaan trainen.

Nou weet ik niet zeker of ik mijn groeispurt heb gehad en wil niet met 40-60% van het gewicht dat ik kan trainen omdat dat dus te licht is.

Ik train meestal met dumbbells van 14-15kg.

Ik weet niet of dat nou te zwaar is voor iemand van 15jr die misschien zijn groeispurt niet heeft gehad.

Mijn vraag is dus of het nu schadelijk is om scheef of niet te groeien.

BVD

Heb ook mijn groeispurt nog niet gehad. :P moet je niet zo druk over maken denkik.

• Topic Starter Topic Starter
Heb ook mijn groeispurt nog niet gehad. :P moet je niet zo druk over maken denkik.
Mja, ik weet ook niet zeker of ik mijn groeispurt heb gehad want mijn vader is 165cm en mijn moeder 157cm.

Het zou best kunnen dat ik 'm al heb gehad aangezien mijn ouders ook niet zo groot zijn,

of juist niet want de ggd wist dat mijn ouders klein waren maar toch werd ik geschat op 186cm ...

Zou sowieso eerst beginnen met laag gewicht en techniek in orde krijgen. Ik ben van mening dat krachttraining gewoon kan als de techniek dus goed zit - Ik zou niet gelijk te zwaar gaan, denk je dat je wat zwaarder kan dan kun je dat proberen. Maar hou je groeischijven in je achterhoofd

---------- Post toegevoegd Sun 13 Jan 2013 om 23:46 ----------

Maar die onderzoeken dat je scheef groeit als je te vroeg begint slaan nergens op. Zijn uitgevoerd op zwaar ondervoede kinderen net dagelijks zware arbeid

Zou sowieso eerst beginnen met laag gewicht en techniek in orde krijgen. Ik ben van mening dat krachttraining gewoon kan als de techniek dus goed zit - Ik zou niet gelijk te zwaar gaan, denk je dat je wat zwaarder kan dan kun je dat proberen. Maar hou je groeischijven in je achterhoofd

---------- Post toegevoegd Sun 13 Jan 2013 om 23:46 ----------

Maar die onderzoeken dat je scheef groeit als je te vroeg begint slaan nergens op. Zijn uitgevoerd op zwaar ondervoede kinderen net dagelijks zware arbeid
Nou bedankt JochemB !

Ik denk dat ik dan met 8-10 kg ga trainen voor de zekerheid, en natuurlijk meer aan mijn techniek werken!

Nogmaals bedankt!

Nou bedankt JochemB !

Ik denk dat ik dan met 8-10 kg ga trainen voor de zekerheid, en natuurlijk meer aan mijn techniek werken!

Nogmaals bedankt!

Gewoon trainen en minder druk maken.

Maar wat voor oefenen doe je dan met die 15 kg?
Een dumbelcurl met 15kg vind ik wel erg veel of fly met 15kg
Maar dumbelpress met 15kg of dumbelrow met 15kg is wel weer gewoon
Want ik denk niet dat je alle dumbbell oefeningen met 15kg kan.

Goede techniek = Geen probleem

Varieer in oefeningen en varieer in gewicht+reps.

Moah, ligt eraan. Ik doe incline flyes met +-16kg

Gewoon trainen en minder druk maken.

Maar wat voor oefenen doe je dan met die 15 kg?
Een dumbelcurl met 15kg vind ik wel erg veel of fly met 15kg
Maar dumbelpress met 15kg of dumbelrow met 15kg is wel weer gewoon
Want ik denk niet dat je alle dumbbell oefeningen met 15kg kan.
Ik vind niet dat 14-15kg voor curls veel is. No offence maar in jou ogen is dat misschien veel. Maar voor mij is het een soort van grens. Ik kan er wel mee trainen.

Ik vind niet dat 14-15kg voor curls veel is. No offence maar in jou ogen is dat misschien veel. Maar voor mij is het een soort van grens. Ik kan er wel mee trainen.

Gaat natuurlijk om de techniek
Denk niet dat een ectoboy die net begint meteen 15kg curlt met goede techniek

Damn dude, 15 jaar, 1,68, 85kg, 16%?
Kan je is een foto'tje posten hoe je er nu bijstaat?

Het is niet zo heel erg.
Ik ben net 15 en ik train borst en rug met 75 kg, benen met 100 kg, armen (biceps en triceps) met 20 kg en schouders met 25 kg.
Kortom, Maak je maar geen zorgen

Waar haal je dit allemaal vandaan, 90%, 40-60%, trainen als een 12 jarige???
Je lichaam heeft geen computertje die dit allemaal bijhoud of zo..
Ik weet zelf niet van onderzoeken die zeggen dat je als puber niet zwaar mag trainen omdat het negatieve effecten meebrengt. Ik weet wel van massa's idioten die dezelfde dingen herhalen die ze 'ooit ergens gelezen' hebben - zoals dat topic wat jij hebt gelezen.

Misschien zelf wat onderzoek doen naar groeischijven/groeien/lengte en krachttraining, ik zou me persoonlijk weinig zorgen maken en gewoon je ding doen. Als je vorm goed is en je haalt zo'n 6-10 herhaling dan is het gewicht ook goed, en ga je icm met goede voeding groeien.

Hey allemaal,

Ik ben 15jr en al een tijdje bezig met krachttraining maar ik weet niet zeker of ik klaar ben met groeien.

Ik heb het topic gelezen over ''tiener bodybuilding' en er staat ik 90% mag gebruiken van het gewicht waarmee ik 3 correcte herhalingen kan maken.

Daaronder staat ook dat als je je groeispurt niet gehad hebt, je dan als een 12-13jarige moet gaan trainen.

Nou weet ik niet zeker of ik mijn groeispurt heb gehad en wil niet met 40-60% van het gewicht dat ik kan trainen omdat dat dus te licht is.

Ik train meestal met dumbbells van 14-15kg.

Ik weet niet of dat nou te zwaar is voor iemand van 15jr die misschien zijn groeispurt niet heeft gehad.

Mijn vraag is dus of het nu schadelijk is om scheef of niet te groeien.

BVD

Al train je 8u per dag met die dumbbelltjes dan nog zal het je groei niet belemmeren.

Mensen kunnen hier simpel zeggen dat er niks veranderd in je groei als je hard traint en ik kan zelfs ook niks bewijzen.

Het enige wat ik je kan meegeven is dat ik op 15 jaar ben begonnen met trainen als een beest en ik ben nu nog even lang als in die tijd. Misschien 2 a 3 cm gegroeid, maar ik ben de jongste thuis en de kleinste. De kinderarts had toen ik klein was een schatting gemaakt en ik zou tussen de 1.90m en 2.00m worden.. haha dat heb ik nooit gered

Mensen kunnen hier simpel zeggen dat er niks veranderd in je groei als je hard traint en ik kan zelfs ook niks bewijzen.

Het enige wat ik je kan meegeven is dat ik op 15 jaar ben begonnen met trainen als een beest en ik ben nu nog even lang als in die tijd. Misschien 2 a 3 cm gegroeid, maar ik ben de jongste thuis en de kleinste. De kinderarts had toen ik klein was een schatting gemaakt en ik zou tussen de 1.90m en 2.00m worden.. haha dat heb ik nooit gered

Maar 1m81 is niet klein.

Zorg eerst dat je alles correct uivoert dan.ben je weer jaar veder

Gwn hard pompe g, zoveel als je kan goede vorm 6-10 reps

Terug
Naar boven