AndroidHealthClinic

Krakend/scheurend geluidje in schouder bij oefeningen

upload_2017-3-16_13-59-4.png

Deze maar dan zonder gewichten
En met een iets mindere glimlach op het gezicht

• Topic Starter Topic Starter
Heb deze week even wat rust genomen, thuis wel wat bicep curls gedaan. Hoor het geluidje nog steeds wel maar doet verder geen pijn. Komende week weer actief trainen, kijken hoe dat gaat.

Ik zou toch even naar de fysio gaan als ik jou was. En die huisarts hoef je niet te bezoeken.. We moeten toch zeker allemaal lekker kunnen trainen zonder krakende geluidjes :)

Binnenkort zal ik dat toch even doen ja.

Snap niet dat niemand in dit forum iets over foam rollen zegt, aangezien de casus lijkt mij dit een prima toevoeging namelijk.

Ohnee de personen die ik hierop aanspreek zijn blaaskaken

Wat bedoel je met foam rollen dan? Dingen die je om je arm/schouder zet tijdens de oefeningen?

En dan voor oefeningen met m'n armen/schouders? Helpt dat normaliter echt?

Snap niet dat niemand in dit forum iets over foam rollen zegt, aangezien de casus lijkt mij dit een prima toevoeging namelijk.

Ohnee de personen die ik hierop aanspreek zijn blaaskaken

l.o.l. kun je gewrichten foamrollen dan ?
Of denk je dat gekraak uit je spieren zelf komt?

fysio... in veel basis zorgverzekeringen worden de eerste 9 behandelingen vergoed.

Een veel voorkomende gelijkwaardige situatie is voorkant schouders na te zwaar benchen. Als we het echt over het gewricht zelf hebben dus tussen de kop en kom, dan is dat niet te verhelpen met foamrollen, maar ook niet door een bezoekje aan de fysio. Als de fysio gebruik maakt van naaldjes dan gaat diegene met het naaldje richting de aanhechting naar het bot, en die plek is wel te foamrollen, alleen wat minder effectief.. maar zeker een goed alternatief als je niet meteen richting de fysio wil.

Laatst bewerkt:
akkoord. leer ik weer wat bij van jullie.

maar iemand die net 2 maanden fitness doet al gelijk zoiets voor schrijven ?

mijn eigen schouder heeft ook gekraakt en dat werd met 2 bezoekjes aan de fysio en een juiste instelling verholpen.

een schouder die kraakt tijdens een bicep curl is ook wel apart. wat nou als die schouder naar binnen gedraaid staat en niet goed stabiliseerd ? dan gaat foamen ook niet helpen. maar bijv externe rotatie oefeningen weer wel.

uiteraard kun je zelf ook dingen gaan uitproberen als foamen. dat heb ik ook gedaan.en daardoor langer met een klacht rond gelopen dan noodzakelijk was.

Dus ik blijf erbij.. beter eerst fysio.

Met een foamroller je schouder roller?? Haha
Waarom zou je gewricht rollen ? Naaldje richting aanhechting en bot??? Het gaat erom dat verklevingen (spierknopen) die afgeleide pijn kunnen veroorzaken door middel van massagetechnieken (foamen/ dry neelde/ therapeutische massages) worden verwijderd.

Je kunt dan beter met een theracane te werk gaan ipv foamroller (als je bv de spierenknopen rond de schouder wilt verwijderen. Heeft denk alleen weinig te maken met het krakende geluid. Merk je ook tijdens bewegingen/rotaties van de arm een instabiliteit in de schouder? Kun je al deze bewegingen maken?

Zoals kazam aangaf als het geen pijn doet, dan zou gewoon lekker doortrainen. Voel je er niet goed/ongerust bij >>> (shouder)fysio

Met een foamroller je schouder roller?? Haha
Waarom zou je gewricht rollen ? Naaldje richting aanhechting en bot??? Het gaat erom dat verklevingen (spierknopen) die afgeleide pijn kunnen veroorzaken door middel van massagetechnieken (foamen/ dry neelde/ therapeutische massages) worden verwijderd.

Je kunt dan beter met een theracane te werk gaan ipv foamroller (als je bv de spierenknopen rond de schouder wilt verwijderen. Heeft denk alleen weinig te maken met het krakende geluid. Merk je ook tijdens bewegingen/rotaties van de arm een instabiliteit in de schouder? Kun je al deze bewegingen maken?

Zoals kazam aangaf als het geen pijn doet, dan zou gewoon lekker doortrainen. Voel je er niet goed/ongerust bij >>> (shouder)fysio

Nog zo'n achterlijke die niet kan lezen.
Zoals ik al zei, daadwerkelijk het gewricht, dus kop en kom, foamrol je niet. Maar als om het gewricht heen spieren/pezen voor irritatie/overlast zorgen, die kun je wel foamrollen. En ik weet niet of jij ooit bij een fysio hebt gezeten die dry needling toepast??? Ik wel namelijk en die gaat de spier/pees pin pointe en vervolgens met een naaldje naar die spier/pees toe. En aangezien de pijn vaak dichtbij de aanhechting zit richting je bot zal de fysio dus met het naaldje die RICHTING op gaan.

Man man man jij bent zeker zo'n bikkeltje van vmbo basis die een 3 haalt voor begrijpend lezen?

Nog zo'n achterlijke die niet kan lezen.
Zoals ik al zei, daadwerkelijk het gewricht, dus kop en kom, foamrol je niet. Maar als om het gewricht heen spieren/pezen voor irritatie/overlast zorgen, die kun je wel foamrollen. En ik weet niet of jij ooit bij een fysio hebt gezeten die dry needling toepast??? Ik wel namelijk en die gaat de spier/pees pin pointe en vervolgens met een naaldje naar die spier/pees toe. En aangezien de pijn vaak dichtbij de aanhechting zit richting je bot zal de fysio dus met het naaldje die RICHTING op gaan.

Man man man jij bent zeker zo'n bikkeltje van vmbo basis die een 3 haalt voor begrijpend lezen?
Je kunt wel merken dat jij het groentje op dit board bent. Waarom maak je je zo druk?

kraken is een indicatie dat er iets niet goed zit... Ik kraak niet tijdens training, alleen als ik een uur of langer onafgebroken achter de pc heb gezeten kan me rug 'kraken' als ik hem los maak. Waarom denken jullie er zo simpel over van 'als het geen pijn doet dan ..'
Mijn schouder kraakte ook 2 jaar lang, deed ook geen pijn, alleen me grip kracht was ruk aan die kant en heeft zeker een jaar extra gekost om dat enigsinds gelijk te trekken met de andere kant. Over de a-symetrie maar niet te spreken.

Hey je moeten het allemaal zelf weten hoor. Kraak maar een eind raak :D

Ga er verder niet op in. Beetje Geert Wilders stijl mensen op de man aanvallen met achterlijke termen. Verlaag me niet tot dat niveau ;)

Heb tijdje geleden interessant onderzoek gelezen over kraken, zal eens Kijken of ik die terug kan vinden.

Bedankt voor de reacties. Heb het misschien niet duidelijk verwoord maar het gaat niet helemaal om m'n schouder. Meer om de achterkant van m'n linker bovenarm. Als ik daar bijv. bicep curls mee doe dan hoor ik regelmatig scheurachtige geluiden.

maar goed, ik blijf het nog heel even aanhouden. Deze week heb ik überhaupt niet veel tijd om te fitnessen dus volgende week zal ik kijken of het zich voor blijft doen, zo ja dan ga ik naar de fysio.

Terug
Naar boven