Fitness Seller

Kuiten groeien sneller met afgeknepen bloedvaten

Als dit voor getrainde mensen klopt, zouden powerlifters (met bijna altijd hele strakke kniebanden tijdens squat) enorme kuiten moeten hebben.

Laten vele PLers nu juist erg dunne kuitjes hebben...

Klinkt als Kaatsu training.
Dit is een vorm van training waarbij een bepaald percentage van de bloedsomloop word afgekneld.
Schijnt uit Japan te komen.
Weet er niet het fijne van daar ik dit niet echt van plan was :D
Maar goed mochten er geintreseerden zijn: [Link niet meer beschikbaar]

Je hersenmassa neemt ook toe als je elke dag even je halsslagaders dichtknijpt.

Als dit voor getrainde mensen klopt, zouden powerlifters (met bijna altijd hele strakke kniebanden tijdens squat) enorme kuiten moeten hebben.

Laten vele PLers nu juist erg dunne kuitjes hebben...

Da's nieuw voor mij...
Nooit geweten dat de squat voor je kuiten is:D

Wel eens opgevallen dat je onderbenen schuin naar voren wijzen onderin de squat en tijdens het omhoog komen weer naar een vertikale positie gaan? Welke spier denk je dat die beweging voor z'n rekening neemt.

Het is alleen een heel beperkte bewegingsuitslag waardoor het niet te verglijken is met bv full ROM calf raises en de beasting is afhankelijk van wat de bovenbenen aan kunnen, niet van wat de kuiten aan kunnen.

Laatst bewerkt:
:D
Wel eens opgevallen dat je onderbenen schuin naar voren wijzen onderin de squat en tijdens het omhoog komen weer naar een vertikale positie gaan? Welke spier denk je dat die beweging voor z'n rekening neemt.

Het is alleen een heel beperkte bewegingsuitslag waardoor het niet te verglijken is met bv full ROM calf raises en de beasting is afhankelijk van wat de bovenbenen aan kunnen, niet van wat de kuiten aan kunnen.

Dus...squat is niet voor je kuiten:D
Tuurlijk gebruik je ze wel, maar calf raises zijn specifiek voor je kuiten.
De squat in principe voor je bovenbenen en billen.

Blij dat we het eens zijn;);)

Heel logisch dit... Schoolvoorbeeld hiervan: Vergelijk een sprinter met een duurloper. Een sprinter moet snel veel energie leveren, waardoor hij de glucose/organisch molecuul anaeroob af moet breken (zonder zuurstof), omdat er simpelweg te weinig zuurstof toegevoerd kan worden.
Bij deze reactie komt 2ATP vrij, bij aerobe afbraak (met zuurstof) komt 36ATP vrij.(voor de kenners, er komt 38vrij, maar er wordt ook 2 geinvesteerd).
Bij de de anaerobe afbraak ontstaat ook lactase (melkzuur) als eindproduct.
Omdat er te weinig zuurstof is, komt er een stuk minder energie vrij, hierdoor moet je meer spier hebben, om meer reacties tegelijk te kunnen doen.

Opzich is je adem inhouden niet anabol terwijl je bezig bent met een oefening. Het is meer het totaal, dus als je heel de training lang minder zuurstof hebt, omdat je natuurlijk heel de training energie levert, niet persee alleen tijdens een oefening.

Lijkt me niet echt gezond dit

Hm, in veel boeken staat toch juist dat je goed moet ademen tijdens de training? Ik heb thuis zo'n boekje waarin het belang van goed en heel diep ademen word beschreven tijdens squats.
Bron op aanvraag ;)

Er is een verschil tussen optimaal trainen en maximaal effect.

Kan dus heel goed zijn dat veel zuurstof je training verbeterd maar dat weinig zuurstof een beter naeffect geeft.

dit is HARDCORE shizzlee!!!

btw t werkt ook bij quads en armen.

maar burnt like hell, als een pomp, maar 100x erger.

Laatst bewerkt:
Spreek je uit ervaring?

Wat een angst hier.. Alsof je benen afsterven als je ze een paar minuten afknijpt. Ze stoppen de bloedtoevoer echt niet met 100% hoor.

Ik heb trouwens een keer aan een medisch onderzoek meegedaan waarbij mn arm 20 minuten lang 100% afgeknepen werd, en dan nog zo lang mogelijk met een handknijper knijpen om alle resterende zuurstof te verbruiken. (Om een hartinfarct na te bootsen). En zogauw de band afgaat ben je binnen een minuut weer helemaal de oude :)

Hoe kan men daarmee een hartinfarct nabootsen? Een hartinfarct ontstaan pas als een kransslagader verstopt raakt en een deel van het hart geen zuurstof meer krijgt. Ik zie het verband niet met een afgeknepen arm?

Hoe kan men daarmee een hartinfarct nabootsen? Een hartinfarct ontstaan pas als een kransslagader verstopt raakt en een deel van het hart geen zuurstof meer krijgt. Ik zie het verband niet met een afgeknepen arm?
Ze bootsten dus een hartinfarct in mn arm na door de zuurstoftoevoer te stoppen ;) En je hart is ook een spier, dus het zal ruwweg hetzelfde zijn.

Ze hebben het uiteraard 2x uitgevoerd, 1x met medicatie en 1x zonder. En dan konden ze de door middel van radioactief gemerkte stof kijken of de schade minder was de keer dat ik medicatie had gekregen.

Zéééér pijnlijk trouwens! Echt 20 minuten doorbijten

Dit vind ik wel interessant :p
Het zijn wel 2 totaal verschillend werkende spieren, ze bestaan uit dezelfde soort spieren, maar de ene werkt op signalen van de hersens, het hart moet blijven kloppen en krijgt zijn signalen van het ruggenmerg dacht ik.

Was het trouwens vrijwillig?:D

Dit vind ik wel interessant :p
Het zijn wel 2 totaal verschillend werkende spieren, ze bestaan uit dezelfde soort spieren, maar de ene werkt op signalen van de hersens, het hart moet blijven kloppen en krijgt zijn signalen van het ruggenmerg dacht ik.

Was het trouwens vrijwillig?:D
300 euro voor 2x 20 minuutjes :p. Ze doen wel aparte onderzoeken daar, heel anders dan 'traditioneel' medicijnenonderzoek. Een vriend van mij heeft meegedaan aan een onderzoek voor een medicijn tegen malaria, en dan moest je je arm ook echt in een zak met malariamuggen stoppen. Als het medicijn niet goed aansloeg dan was je dus echt een week goed ziek. Als je een keer mee wil doen aan zoiets (als je 18 bent ;)) moet je hier maar is kijken: http://www.crcn.nl/index.php?site=1

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven