MuscleMeat

Kukipushup's stronglifts/madcow log

• Topic Starter Topic Starter
Haha herkenbaar :p . Kan me nog herinneren dat ik met een lege barbell aan t squatten was :roflol: . Ben zelf van 53 naar 70 kilo gegaan in een half jaar, ben benieuwd hoe dat over nog een half jaar zal zijn.

Als ik jou was zou ik gewoon lekker stronglifts blijven doen voorlopig, zo te zien ga je er prima op :p

haha ik al niet meer :p maar ik begon ook niet met lege barbell volgens mij..ik maakte toen fout en sloeg hoop over maar het heeft verder geen effect gehad maar haha nooit gedacht dat 80 kg zou squatten en dat word al maar meer :)

Ik dacht het nieuwe jaar met madcow te beginnen, zelfde oefeningen en schema dacht ik maar op een andere manier..opbouwende gewicht in setjes dus dat kan ook lekker zijn. Moet nog even kijken

btw van 53 naar 70 is SICKKK..in een halfjaartje dat is echt ziek veel. Maar ik ben al blij met 5kg per jaar :p

Lekker bezig bro!! Haha herkenbaar, als je die kilo's omhoog krijgt bereik je toch een bepaalde ego haha :D die kleine buffel word je wel als je zo door blijft gaan! Ik begin binnekort aan mijn cut en wendler schema, kan je ook zien of wendler wel aanslaat of niet. Ben benieuwd naar je training van vandaag bro! :D

Jaa haha er komt ook een ego in je, vandaar uit krijg je juist ook weer kracht. Mentaal kracht, en ja dat komt van zelf wel goed ik heb nog jaren te gaan dus dat komt echt wel! ja ik benieuwd naar wendler! ik zelf dacht er aan om aan madcow te beginnen

Leklere training man!! Damn je DL's gingen goed man, blijf dat zo doen! :D je haalt mij nog wel in met DL! Pdd nos is echt een sterk geestverruimend middel man! Profiteer er maar goed van hehe :roflol:

Haha jou in halen met DL, dat zou super epic zijn!! het is true je fokt jezelf gewoon zo erg op dat je beetje woest word van binnen en dan ken je gewoon veeel meer aan als normaal. ikke wel people mad they dont have it :D

Jaa haha er komt ook een ego in je, vandaar uit krijg je juist ook weer kracht. Mentaal kracht, en ja dat komt van zelf wel goed ik heb nog jaren te gaan dus dat komt echt wel! ja ik benieuwd naar wendler! ik zelf dacht er aan om aan madcow te beginnen

Haha jou in halen met DL, dat zou super epic zijn!! het is true je fokt jezelf gewoon zo erg op dat je beetje woest word van binnen en dan ken je gewoon veeel meer aan als normaal. ikke wel people mad they dont have it :D

Ja idd haha, zeker weten wel.. Je bent mooi op tijd en ook gelijk serieus begonnen.. dat scheelt je ook wel ;) Hmm het principe van madcow ken ik nog niet zo goed, ik zal eens even kijken hoe dat werkt.

Je hebt me al zo goed ingehaald.. Mijn 1RM was 120 kg DL, maar ik kom niet meer hoger dan 5x100 kg. :o Ja dat ken ik haha, soms heb je van die momenten dat je ineens 10 kg meer pakt dan normaal door die lekkere rush! :D

Ja idd haha, zeker weten wel.. Je bent mooi op tijd en ook gelijk serieus begonnen.. dat scheelt je ook wel ;) Hmm het principe van madcow ken ik nog niet zo goed, ik zal eens even kijken hoe dat werkt.

Je hebt me al zo goed ingehaald.. Mijn 1RM was 120 kg DL, maar ik kom niet meer hoger dan 5x100 kg. :o Ja dat ken ik haha, soms heb je van die momenten dat je ineens 10 kg meer pakt dan normaal door die lekkere rush! :D

Ja het had een jaartje eerder gekunt, maarja zo denk je altijd achter af :p het scheelt inderdaad wel..sommigen doen het jaren terwijl ze der geen **** van snappen. Ik ook nog niet helemaal.. het is wel gewoon dezelfde oefeningen precies als stronglifts, dan alleen geen 5x5 of 3x5 het zelfde gewicht. Maar dan heb je volgens mij 5 setjes maar dan met opbouwend gewicht, dus de eerste set bijvoorbeeld 40 dan 44 dan 48 dan 50 dan .. etc.. heb even zo een excel bestandje gedownload en daar staat gewoon precies wat je moet doen eigenlijk.

Op woensdag heb je dan een lichtere dag als maandag voor herstel, en dan heb je vrijdag eerst 4 setjes van 5 en daarna setje van 3 en daarna setje van 8. Ik zal even screenshot maken van het bestandje dan ken je het precies zien, het is dus gewoon stronglifts maar op een andere manier.

155nnrc.jpg

Weet alleen nog niet of je dan de workouts zo blijven of dat je nog workout a en b heb en dat je dat afwisselt..net als stronglifts. Dat zie ik namelijk nergens staan, denk dus dat het zo blijft en je maar 1x press en DL per week heb. Als ik het zo zie lijkt het me echt een leuk schema om eens te proberen, alleen met stronglifts zit ik nog op 3x5 en je moet eerst nog naar 1x5 met SL en als je daarmee niet meer verder komt stap je over op madcow. Ik begin dus vanaf maandag gewoon met 1x5 en als ik niet meer verder kom begin ik met madcow.

Heb er zin in! lijkt me echt een leuk schema om te volgen gewoon ook omdat je woensdag een lichtere dag heb en vrijdag dan weer iets andere sets, vooral ook omdat je gewicht opbouwend is heb je meer energie over voor hogere gewichten. Eerst nog even stronglifts denk hoogstens 3 weken want ik ga niet veel verder meer komen..denk paar weken en dan madcow!! :D

Haha ja precies, ik wou ook dat ik eerder serieus was begonnen.. Ik ben begonnen met onwetend BB curls te doen.. En ik wou maar niet groot worden... :P Ik leer ook nog elke dag wel bij.. Hmm oke, zo train ik nu ook een beetje met opbouwend gewicht.

Nice, nu is het wel duidelijk ja. Ziet er niet gek uit.. wel een goed vervolg schema, wat ook weer op kracht is gericht.

Ik denk wel dat het gewoon workout a en b is.. Maar dan de rep range anders. Oke, dan ben je dus ook nog niet zomaar klaar met stronglifts. Voor je op 1x5 zit ben je wel weer even verder. ;) 3 weekjes nog maar? Had meer verwacht haha, ik ben benieuwd man!

Ik ga denk ik ook hetzelfde als jou doen, beginnen met stronglifts, wendler 531 is meer voor gevorderden met al aardige krachtstats.. Kan je mischien je volledige stronglifts schema posten? :o Jij ging lekker op stronglifts, ik hoop dat het bij mij ook zo lekker gaat! :D

Haha ja precies, ik wou ook dat ik eerder serieus was begonnen.. Ik ben begonnen met onwetend BB curls te doen.. En ik wou maar niet groot worden... :P Ik leer ook nog elke dag wel bij.. Hmm oke, zo train ik nu ook een beetje met opbouwend gewicht.

Nice, nu is het wel duidelijk ja. Ziet er niet gek uit.. wel een goed vervolg schema, wat ook weer op kracht is gericht.

Ik denk wel dat het gewoon workout a en b is.. Maar dan de rep range anders. Oke, dan ben je dus ook nog niet zomaar klaar met stronglifts. Voor je op 1x5 zit ben je wel weer even verder. ;) 3 weekjes nog maar? Had meer verwacht haha, ik ben benieuwd man!

Ik ga denk ik ook hetzelfde als jou doen, beginnen met stronglifts, wendler 531 is meer voor gevorderden met al aardige krachtstats.. Kan je mischien je volledige stronglifts schema posten? :o Jij ging lekker op stronglifts, ik hoop dat het bij mij ook zo lekker gaat! :D

Haha ja vroeger dacht ik ook dat het alleen daar om draaide :p biceps trainen en je krijgt grote armen! haha

Ja het is juist een goed vervolgschema na stronglifts, het word ook aanbevolen om na stronglifts als je niet verder kom madcow te doen. Het is het soort "broertje" van stronglifts.

Ik denk juist van niet, omdat er bij SL zelf echt aangegeven word workout a en b en bij madcow juist gewoon de drie dagen.. Ma/wo/vrijdag, en al kijk je naar het programma wat ik gepost heb staat er ook gewoon de dagen en de oefeningen. En het gewicht wat je zou moeten halen, ik heb eerst me 1rm en 5rm in moeten vullen en dan word het automatisch berekent, bij jou zal het dus weer anders zijn.

Nee origineel begin je met 5x5 als je daar op faalt deload je naar 3x5 en als je daar op faalt deload je naar 1x5, maar je deload niet elke oefening naar 3x5/1x5 alleen de oefening waar je op faalt. Maar je kan ook zelf bepalen of je eerder begint met madcow bijvoorbeeld..ik ben zelf nu ook beetje klaar met SL ik twijfel of ik nu 1x5 nog ga doen of gelijk begin met madcow. Ik zie mezelf namelijk niet meer verder komen als dit, en met madcow de hele tijd in je achterhoofd raakt de motivatie ook wat minder.

Ik zou ook eens stronglifts proberen ja! mijn progressie vind ik zelf ja hoe zeg je dat, ik zelf had nooit gedacht dat ik zoveel kg had kunnen pakken. Ik heb grenzen verlegt en ik ben van mezelf echt onder de indruk dat het zo goed zou gaan. Het is een simpel schema met weinig oefeningen maar erg effectief.

Ik zal de excel sheet van madcow en SL posten dan ken je die doornemen en daar staat eigenlijk alles, verder kan je nog even op stronglifts.com kijken daar vind je ook alles.

Schema stronglifts 5x5:

Workout A:

Squat
Bench
Row

Als extra had ik hier triceps dips bij toegevoegd, je kan ook bench dips doen als je dat lekkerder vind.

Workout B:

Squat
Press
Deadlift

En hiero pull-ups/chin-ups.

Je begint bij elke oefening met een warmup als volgt:

2x5 20kg (altijd beginnen met lege stang/barbell)
1x3 bijv 30
1x2 bijv 40

Daarna krijg je 5sets van 5reps en dan bijv 60kg.

Bij elke oefening pak je 5x5 behalve bij deadlift! daar doe je 1set van 5reps.

Je snapt zelf al wel dat je Workout A en B omwisselt per week..dus je begint met A B A en daarna B A B etc..

In het begin zal alles wel soepeltjes gaan maar als het zwaarder word bijv bij je squats, je faalt een keer en de volgende training weer dan deload je naar 3x5 maar alleen met je squats! en als je faalt bij bijvoorbeeld bench dan deload je ook naar 3x5.

En ohja, begin met laag gewicht! en per training verhoog je het gewicht met 2,5 kg als je dat heb, mijn gym had dat niet dus ik moest even improviseren en met 4kg verhogen..

Denk dat je het nu wel zal begrijpen, als je nog vragen heb ken je ze altijd stellen :D ik heb de excel bestandjes gepost daar kun je je alles zo zien en daar staat compleet je schema enzovoort. Als je het niet kan openen zou ik OpenOffice downloaden via google, dat is gratis en dan ken je ze wel openen en bewerken!

En btw alvast veel succes en hopelijk haal je een mooie progressie! ik ga je volgen en ook weer wat actiever hier worden zodat ik je hele log volg :p laatste tijd post ik me training en klaar en dan krijg ik reacties binnen via me mobiel en dan ga ik weer even terug schrijven etc. Ben van plan weer wat actiever te wworden.

Bijlagen

Hahaha ja onwetendheid ook.. :P

Oke nice, dan heb ik dus alvast een vervolg schema mocht ik klaar zijn met stronglifts. Wel handig ja, dan is Madcow dus idd weer anders. Ook wel een uitdagend schema als ik dat zo zie.

Alles is dus in het begin 5x5 behalve de DL die is 1x5.. Pak je dan wel genoeg met alleen DL? Je hebt alleen een warming up en 1 werksetje.. Gelijk heb je hoor, als je klaar denkt te zijn voor Madcow moet je daar gewoon mee beginnen. :)

Thanks bro! Hier kan ik wel wat mee met die excel sheet, gelijk de berekeningen al welk gewicht geschikt zou zijn voor mij!

Dus als ik het goed begrijp en ik faal tijdens een training met 5x5, dan pak ik 3x5 van hetzelfde gewicht? 2,5 kg schijfjes heb ik gelukkig wel ja, en zelfs 1.25 schijfjes. :P
En je hebt verders ook niet meer assistance nodig naast dips en chins? Geen shrugs, schouder oefeningen, of biceps?

Als ik nog vragen heb dan hoor je het wel! Ik begin deze week nog niet met SL, volgende week dus.. Maar dankjewel man, ik hoop ook op een mooie progressie zoals bij jou! Ja word maar weer wat actiever haha, kunnen we weer wat van elkaar leren op die manier. :D

Nogmaals bedankt!

Ik wacht toch nog even met stronglifts, zelf denk ik dat mijn vp% naar beneden werken nu eerst belangrijker is.. Ik gok mezelf nu wel 20% en mijn buik begint echt in de weg te zitten nu. :o Zodra ik rond 13% sta word het tijd voor clean bulk met stronglifts schema.. Stronglifts in de cut lijkt me niet echt super..

31 December 2012 Madcow!

Ik ben begonnen met madcow, net voor het nieuwe jaar..ben van plan dit jaar wat dingen te verbeteren in me leven en er is één ding wat ik nog steeds veel doe en dat is twijfelen. Ik twijfelde nu ook weer moet ik nog door gaan met stronglifts nog een weekie of iets langer of met madcow beginnen of of of **** twijfelen! als je twijfelt of je het wilt doen of niet kan je het beter gelijk doen anders zit je de hele tijd maar te twijfelen over een simpel iets. Doe het gelijk of doe het niet en ga er niet over zitten twijfelen!

Ben van plan madcow 12 weken te volgen, gewoon volgens het schema in de excel. Eens zien hoe dit schema uit pakt en ik hoop op een leuke progressie in bw en kracht stats.

Madcow Week 1 Dag 1

Main Lifts:

SQUATS

5x40kg
5x50kg
5x60kg
5x70kg
5x80kg (Ging al wat moeizaam)

Incline Bench Press (Gewone was bezet)

5x24kg
5x30kg
5x34kg
5x40kg
5x44kg

Rows

5x30kg
5x34kg
5x40kg
5x50kg
5x54kg (even met riem, me rug was echt zwaar belast de vorige training met DL)

Assistance:

Dumbbell Bench Press

3x12kg

Het schema is zeker wat lichter dan Stronglifts zelf, komt natuurlijk door het opbouwende gewicht. Maar het is daarbij perfect om assistance erbij toe te voegen als je dat zou willen, zo niet is het even goed een leuk schema en een goed vervolg schema na stronglifts.

Hahaha ja onwetendheid ook.. :P

Oke nice, dan heb ik dus alvast een vervolg schema mocht ik klaar zijn met stronglifts. Wel handig ja, dan is Madcow dus idd weer anders. Ook wel een uitdagend schema als ik dat zo zie.

Alles is dus in het begin 5x5 behalve de DL die is 1x5.. Pak je dan wel genoeg met alleen DL? Je hebt alleen een warming up en 1 werksetje.. Gelijk heb je hoor, als je klaar denkt te zijn voor Madcow moet je daar gewoon mee beginnen. :)

Thanks bro! Hier kan ik wel wat mee met die excel sheet, gelijk de berekeningen al welk gewicht geschikt zou zijn voor mij!

Dus als ik het goed begrijp en ik faal tijdens een training met 5x5, dan pak ik 3x5 van hetzelfde gewicht? 2,5 kg schijfjes heb ik gelukkig wel ja, en zelfs 1.25 schijfjes. :P
En je hebt verders ook niet meer assistance nodig naast dips en chins? Geen shrugs, schouder oefeningen, of biceps?

Als ik nog vragen heb dan hoor je het wel! Ik begin deze week nog niet met SL, volgende week dus.. Maar dankjewel man, ik hoop ook op een mooie progressie zoals bij jou! Ja word maar weer wat actiever haha, kunnen we weer wat van elkaar leren op die manier. :D

Nogmaals bedankt!

Ja idd, als je klaar bent met stronglifts is madcow de perfecte vervolg schema. Is ook wel uitdagend wel wat makkelijker of wat lichter als stronglifts zelf maar het is niet zo dat het makkelijk is.

Ja alles is 5x5 en DL 1x5, misschien dat jij 3x5 kan doen, ik heb geen idee maar 1x5 word aangegeven bij SL. Ja je kan wel hele tijd twijfelen maar daar kom je ook niet verder mee.

Ja die excel bestandjes zijn super handig, zo ook die van madcow ik weet nu precies wat te doen en hoef zelf niet uit te zoeken welk gewicht nu etc.

Ja je moet twee keer falen en dan pak je 3x5 het kan iets lichter het kan met het zelfde gewicht.. moet je zelf maar even kijken als je zover bent. Ik had verder geen assistance erbij en je bent al ff bezig met de compounds hoor je bent zo een uur bezig :p

Is goed laat maar weten!

Ik wacht toch nog even met stronglifts, zelf denk ik dat mijn vp% naar beneden werken nu eerst belangrijker is.. Ik gok mezelf nu wel 20% en mijn buik begint echt in de weg te zitten nu. :o Zodra ik rond 13% sta word het tijd voor clean bulk met stronglifts schema.. Stronglifts in de cut lijkt me niet echt super..

Ik heb geen idee of stronglifts in de cut goed of slecht is, ik weet wel dat 20% wel hoog is man je ken nu beter idd even gaan cutten tot 13/14..En dan kan je een clean bulk bijv gaan doen ja met stronglifts.

Rows zijn BOR of Pendlay rows?

Pendlays! Dus ik dacht ff checken.

Ah mooi! Ja origineel is het wel de BOR's dacht ik maar deed met SL ook pendlays, ik ga er dus gewoon mee door. Heb zin in de training men nieuw jaar nieuw schema heerlijk!

Even eten dan to the gym :)

Madcow Week 1 Dag 2

Main Lifts:

SQUATS

5x40kg
5x50kg
5x60kg
5x60kg

Damn die squats zijn ineens zwaar.. pff kon echt niet meer! Haha just kidding, het was de squat light day!

Press

5x24kg
5x30kg
5x34kg
5x40kg

Deadlift

5x54kg
5x64kg
5x74kg
5x84kg

Assistance:

Tricep dips

3x12 bw

Calf Raises

12x80kg
10x100kg
8x120kg

Cooling Down

5 minuten fietsen
5 minuten loopband

Vrijdag een wat apartere set verhouding..eerst 4 setjes van 5 reps dan een setje van 3 reps en daarna een setje van 8 reps. Ben benieuwd hoe dit zal bevallen en/of uitpakken. Ik heb er in ieder geval zin in! :)

Vrijdag is leuk! Niet de 8-repper vergeten, dat overkwam mij vaak, dan had ik de zwaarste set gehad en dacht ik klaar te zijn, haha niet dus. Maandag is het zwaarst.

Ja idd, als je klaar bent met stronglifts is madcow de perfecte vervolg schema. Is ook wel uitdagend wel wat makkelijker of wat lichter als stronglifts zelf maar het is niet zo dat het makkelijk is.

Ja alles is 5x5 en DL 1x5, misschien dat jij 3x5 kan doen, ik heb geen idee maar 1x5 word aangegeven bij SL. Ja je kan wel hele tijd twijfelen maar daar kom je ook niet verder mee.

Ja die excel bestandjes zijn super handig, zo ook die van madcow ik weet nu precies wat te doen en hoef zelf niet uit te zoeken welk gewicht nu etc.

Ja je moet twee keer falen en dan pak je 3x5 het kan iets lichter het kan met het zelfde gewicht.. moet je zelf maar even kijken als je zover bent. Ik had verder geen assistance erbij en je bent al ff bezig met de compounds hoor je bent zo een uur bezig :p

Is goed laat maar weten!

Ik heb geen idee of stronglifts in de cut goed of slecht is, ik weet wel dat 20% wel hoog is man je ken nu beter idd even gaan cutten tot 13/14..En dan kan je een clean bulk bijv gaan doen ja met stronglifts.

Ja idd, madcow ziet er goed uit.. En lijkt mij ook een lekkere schema na stronglifts. :) Naja, als stronglifts 1x5 DL zegt kan ik me daar ook beter aan houden.. Precies, twijfelen kom je niet ver mee. :D

Dat is idd makkelijk, heb je gelijk indicatie wat het juiste gewicht is. En als assistance niet nodig is doe ik het ook niet, gaat tenslotte om de kracht he!

Ja 20% is hoog, en ik voel me er ook niet altijd even prettig bij. :o Ben wel redelijk buff nu, maar ik wil droger worden en mijn vp% in de toekomst ook neutraal houden tot de 15% en niet verder. Als ik nu rond de 13 zit ga ik lekker stronglifts doen! :cool:

-

Lekkere training van Maandag 31 dec. bro, squats zijn sterk, en je hebt ook flink wat rows gedaan..

Je training van vandaag ging ook weer lekker, ben jaloers op je squats. :P haha ik dacht al, jij al moeite met squats boven de 60 kg hehe :roflol:

Ik volg je madcow progressie! ben benieuwd, succes man

Vrijdag is leuk! Niet de 8-repper vergeten, dat overkwam mij vaak, dan had ik de zwaarste set gehad en dacht ik klaar te zijn, haha niet dus. Maandag is het zwaarst.

Haha dat zal me niet zomaar overkomen denk ik, maak thuis altijd eerst foto van wat er op de planning staat en dan zie ik het zo in de gym wat te doen. Alles onthouden word beetje moeilijk, daar ben ik wel benieuwd naar juist hoe dat zal bevallen.. eerst 3 zware sets en dan nog 8 wat lichtere sets..Nu in het begin zal het nog wel te doen zijn maar straks word het al zwaarder dus ben benieuwd! Ik vind het wel leuk en goed dat je afwisseling in reps heb en dat je een light day squats heb zodat je vrijdag weer vol gas kan squatten.

Ja idd, madcow ziet er goed uit.. En lijkt mij ook een lekkere schema na stronglifts. :) Naja, als stronglifts 1x5 DL zegt kan ik me daar ook beter aan houden.. Precies, twijfelen kom je niet ver mee. :D

Dat is idd makkelijk, heb je gelijk indicatie wat het juiste gewicht is. En als assistance niet nodig is doe ik het ook niet, gaat tenslotte om de kracht he!

Ja 20% is hoog, en ik voel me er ook niet altijd even prettig bij. :o Ben wel redelijk buff nu, maar ik wil droger worden en mijn vp% in de toekomst ook neutraal houden tot de 15% en niet verder. Als ik nu rond de 13 zit ga ik lekker stronglifts doen! :cool:

-

Lekkere training van Maandag 31 dec. bro, squats zijn sterk, en je hebt ook flink wat rows gedaan..

Je training van vandaag ging ook weer lekker, ben jaloers op je squats. :P haha ik dacht al, jij al moeite met squats boven de 60 kg hehe :roflol:

Ik volg je madcow progressie! ben benieuwd, succes man

Ja ik had er toen al mee moeten beginnen toen ik ub/lb en split wou uit testen..ik had madcow niet gezien en dat vind ik nog steeds dom maar gelukkig heb ik me herstelt en ben ik er nu wel mee bezig! Het is een wat lichtere stronglifts en een wat leukere versie vind ik wel, SL is echt elke training 5x5 zelfde gewicht en bam. Het waren soms echt zware weken maar zeker een goed schema.

Stronglifts draait echt om kracht ja, maar van kracht massa krijg je ook wat spier massa mee dacht ik te hebben gelezen. Alleen je kan altijd wel extra assistance doen voor je armen daarom ook de tricep dips en pull-ups.

Ja ik zelf heb nooit echt zo een hoge vp ervaren, als je nu redelijk buff ben dan ben jemet 13% nog veel buffer! Ik zou wel lekker gaan cutten ja en dan straks stronglifts! BAM en als vervolg heb je altijd al madcow dus met die twee schema's ben je wel even dik 24 weken zoet..

----

Thanks bro, moet wel weer wennen aan het 5x5 volume.. met SL waren het lichte warmup setjes en 3x5 dus die 80kg ging al wat moeizamer, maar heb hem weer in de pocket! rows begonnen pittig te worden me rug was nog niet echt goed hersteld van de 2x100 DL, damn was zieke spierpijn maar nu weer hersteld gelukkig :)

Haha squats waren echt licht vandaag, maar dat is de bedoeling met een light day. Vind het wel goed en lekker dan kan je vrijdag weer vol gas! haha gelukkig ben ik al een stuk verder! Ik weet zeker als je straks stronglifts gaat doen dat je squats ook omhoog gaan schieten! moet wel, ik hoop voor je van wel en dat je net als mij gaat denken van wow ik wist niet eens dat ik ooit zoveel kon squatten. Met SL maak je ook zo een hoog volume kwa squats dat je kracht ook ziekelijk toeneemt.

Man ik maak weer hele verhalen..maar goed ik ben echt benieuwd of ik de 3x110kg squats behaal in de 12e week madcow, dat zou ****ing ziek zijn, en btw volgens de excel madcow is me 1rm 96kg dat is ****ing ziek me bw is 60kg en squat bijna 40kg meer als dat weeejo!!

Als er progressie komt.. haha :p vast wel.. moet wel iig sowieso in kracht stats, ik ben ook erg benieuwd en dankjewel!

Ja ik had er toen al mee moeten beginnen toen ik ub/lb en split wou uit testen..ik had madcow niet gezien en dat vind ik nog steeds dom maar gelukkig heb ik me herstelt en ben ik er nu wel mee bezig! Het is een wat lichtere stronglifts en een wat leukere versie vind ik wel, SL is echt elke training 5x5 zelfde gewicht en bam. Het waren soms echt zware weken maar zeker een goed schema.

Stronglifts draait echt om kracht ja, maar van kracht massa krijg je ook wat spier massa mee dacht ik te hebben gelezen. Alleen je kan altijd wel extra assistance doen voor je armen daarom ook de tricep dips en pull-ups.

Ja ik zelf heb nooit echt zo een hoge vp ervaren, als je nu redelijk buff ben dan ben jemet 13% nog veel buffer! Ik zou wel lekker gaan cutten ja en dan straks stronglifts! BAM en als vervolg heb je altijd al madcow dus met die twee schema's ben je wel even dik 24 weken zoet..

----

Thanks bro, moet wel weer wennen aan het 5x5 volume.. met SL waren het lichte warmup setjes en 3x5 dus die 80kg ging al wat moeizamer, maar heb hem weer in de pocket! rows begonnen pittig te worden me rug was nog niet echt goed hersteld van de 2x100 DL, damn was zieke spierpijn maar nu weer hersteld gelukkig :)

Haha squats waren echt licht vandaag, maar dat is de bedoeling met een light day. Vind het wel goed en lekker dan kan je vrijdag weer vol gas! haha gelukkig ben ik al een stuk verder! Ik weet zeker als je straks stronglifts gaat doen dat je squats ook omhoog gaan schieten! moet wel, ik hoop voor je van wel en dat je net als mij gaat denken van wow ik wist niet eens dat ik ooit zoveel kon squatten. Met SL maak je ook zo een hoog volume kwa squats dat je kracht ook ziekelijk toeneemt.

Man ik maak weer hele verhalen..maar goed ik ben echt benieuwd of ik de 3x110kg squats behaal in de 12e week madcow, dat zou ****ing ziek zijn, en btw volgens de excel madcow is me 1rm 96kg dat is ****ing ziek me bw is 60kg en squat bijna 40kg meer als dat weeejo!!

Als er progressie komt.. haha :p vast wel.. moet wel iig sowieso in kracht stats, ik ben ook erg benieuwd en dankjewel!

Uiteindelijk wel ja, maar wist dat maar van te voren.. Als ik slim was had ik ook gelijk moeten beginnen met SL.. maarja, daar ben je een beginner voor he. Ja precies, je hebt je herstelt en je gaat weer de gains van je leven maken! :D SL lijkt me ook erg zwaar, vooral als je op je max zit..

Ja dat zou best kunnen.. Merk jij ook wel wat je meer massa heb nadat je SL heb gedaan? Oke, dat neem ik dan zeker mee wanneer ik aan mijn SL begin!

Ik was laag in vp% begonnen, maar nam het te letterlijk wat anderen zeiden met 'je moet veel vreten!!' ja, dus niet.. :o voor ik op 13% sta ben ik ik wel wat maandjes bezig, vooral als ik nog de massa wil behouden die ik nu heb. Dan denk ik dat ik eind van het jaar afrond met madcow als ik dat zo hoor.. Dus dit jaar kan een mooi jaar worden! :D

Ja dat begrijp ik best, dat is ook t*fus zwaar! Dat je die 80 kg er dan nog uit weet te halen vind ik wel netjes. Rust is ook belangrijk, dan maar wat lager die rows. Wanneer je form eronder gaat lijden moet je gewoon kappen.

Light day is dan ook wel weer lekker om je krachten te sparen voor de volgende training. Ik hoop het man, dat ik dezelfde progressie mag boeken als jou! :D Ja ik kan het ook niet geloven dat ik ooit 5x5 80 kg zou kunnen squatten.. dus er is nog wel werk te doen!

3x110 kg in de 12e week van madcow zou idd ****ing ziek zijn!! Als je 1rm nu al 96 kg zou zijn dan ben je al flink bezig met jou BW man

Ja die progressie komt er wel.. sowieso in kracht, ik ben benieuwd hoe je bench press na een tijdje is, dat blijft een lastige. Geen probleem, jij ook bedankt voor je hulp en informatie! :D

Ik ben niet te serieus bezig met me eet schema de laatste tijd.. en het is tijd daar verandering in te brengen, ik eet weinig brood (volokoren/bruin brood) vanwege dat ik dan elke dag heen en weer moet fietsen naar de winkel om brood te halen en dan elke dag weer..

Ik was dus bij me zus met kerst en daar was de brood gewoon uit de vriezer goed te eten, ik heb dus die brood gehaald zodat ik het thuis ook heb en zo heb ik voor een paar dagen geen last van het heen en weer fietsen. Zo kan ik dus makkelijk 8 broodjes per dag eten en daarna wellicht meer!

Ik wou dus weer mass perfection bestellen en dan is me eetschema ongeveer als volgt..

11:00

Een shake van 500ml en 80gram mass perfection

13:00

4 broodjes met waar ik trek in heb..(kaas/kipfilet/ei/vis misch pinda kaas)

15:00

4 broodjes met waar ik trek in heb..(kaas/kipfilet/ei/vis misch pinda kaas)

5gram creatine

17:00/17:30

Een shake van 500ml en 80gram mass perfection

18:00/19:00

Avond eten met vaak kip!

Voor het slapen

Kwark en cashewnoten.

Ik weet dat het zo makkelijk is en het word wellicht meer brood maar ik ben niet zo van het moeilijke gedoe.. en veel brood kan genoeg helpen om te groeien dus daar kan ik het beste van profiteren! Ik kan ook op maandag ei doen en vrijdag vis en de rest gewoon kaas of kipfilet..als ik maar een beetje varieer anders raakt het voor mij snel saai en heb ik er helemaal geen trek meer in.

Was even kleine update over me voeding en nu ga ik snel want moet me zus even helpen met werken.

Ik zou bij/na je ontbijt nog wat fruit doen als dat lukt. Verder prima.

Brood moet je gewoon vers kopen en direct in de vriezer doen, dan de avond van tevoren uithalen, bevroren smeren, in de koelkast doen en dan de volgende dag meenemen naar school/werk. Smaak en textuur is dan prima!

Terug
Naar boven