XXL Nutrition

Kukipushup's stronglifts/madcow log

• Topic Starter Topic Starter
hey man, maak wat video's van je lifts, kunnen we ze meteen beoordelen. Je bent net begonnen dus nog vrij makkelijk te vormen :)

Hee, ja ik zal het proberen.. weet niet of ik ergens een camera heb wat ken filmen.. ik zal er even achter aan gaan misschien lukt het met me mobiel ook wel.. en doe ik het thuis wel even, denk dat in de gym eigenlijk wel beter is omdat er dan gewicht aan zit maar ik zal er even achter aan gaan en kijken :)

ben ook wel benieuwd wat dbb er van vind idd, kan alleen maar voordelen brengen.. Nu beoordeelt zo een gozer het bij me in de gym en leer ik het van hem maar als hij het me verkeerd aanleert ben ik ook de lul.

daarom, gewoon ff met je mobiel laten filmen

Ook een normale set filmen, geen extra lichte set of iets dergelijks

Ja zal ik doen! vind ik wel belangrijk eigenlijk..beter kritiek op je video dan altijd verkeerd blijven doen. En ja in de gym lijkt het me zowieso beter zit er gewicht op en ook de spanning..

Btw heerlijke spierpijn, was natuurlijk te verwachten na zo een training. Is altijd in het begin maar het is heerlijk en hopelijk morgen een beetje herstelt zodat ik weer door kan pompen!

Ziet er netjes uit kuki!!! Goede training neergeknalt zie ik! :)

En maak maar eens wat filmpjes van de uitvoering ja, kunnen we beoordelen... wanneer ik squatrack heb ga ik ook wat filmpjes maken om te kijken of ik het nog wel goed beheers.. :P

En wat verkeerd aanleren betreft, is idd mee oppassen.. eenmaal verkeerd aangeleerd dan is het ook weer moeilijk om wél de juiste form te gebruiken.. ;)

Ziet er netjes uit kuki!!! Goede training neergeknalt zie ik! :)

En maak maar eens wat filmpjes van de uitvoering ja, kunnen we beoordelen... wanneer ik squatrack heb ga ik ook wat filmpjes maken om te kijken of ik het nog wel goed beheers.. :P

En wat verkeerd aanleren betreft, is idd mee oppassen.. eenmaal verkeerd aangeleerd dan is het ook weer moeilijk om wél de juiste form te gebruiken.. ;)

Thnx man :) haha ja lekkere training was het wel!

Ja ik zal morgen even kijken, er is altijd zo een man die er elke dag traint waar ik wel eens mee klets ik vraag hem wel of ie even kan filmen en daar zal ie vast geen nee tegen zeggen.

ja is idd oppassen maar hun trainen al een tijdje en weten wel imo goed waar ze mee bezig zijn, ze bekritiseren me ook als ik me rug te scheef of te recht hou en wat holler moet houden etc. Maar alsnog ben ik wel eens benieuwd wat dbb leden ervan vinden want hier zit veel meer mensen die er veel meer kennis en meer ervaring mee hebben dus altijd goed!

En true man hoe je het aanleert word een soort automatisme dus dan blijf je het zo doen een soort second nature, dus al leer je het jezelf verkeerd aan.. oeff dat gaat echt verkeerd aflopen ..

Haha nice man!! :)

ja doe dat maar! in een gym moet je elkaar gewoon helpen en aanmoedigen.. er is vast wel iemand die wil filmen ja

oke goed dat je ook advies van anderen krijgt. hier ook gewoon plaatsen ja, zal je alleen maar verder helpen. :)

ja man precies.. je lichaam went dan snel.. en blijft die bewegingsbaan uitvoeren.. nu heb je nog speling en kan je de techniek goed aanscherpen waar het nodig is..

thnx :)

Idd in een gym moet je elkaar gewoon helpen of aanmoedigen..en ja weet niet of ik vandaag ga kijken voor een filmpje, het liefst doe ik het zonder spierpijn.

idd is altijd handig alleen ja als ze het wel een beetje verkeerd aan je leren ben je echt de pineut later..

Ja daarom moet ik echt even filmpjes maken, misschien begin ik anders met de rows en dan doe ik maandag wel squat vid.. even kijken maar komt goed :)

Nog steeds last van spierpijn in me onderrug en me hams, ik hoop na een warmup dat de spierpijn verkleint en ik in staat ben om toch me squats uit te voeren vandaag!

Vandaag staat Squats,BP, rows en dips op het schema.. ik ben benieuwd!

Training zit er weer op vandaag..ondanks de spierpijn is gewoon alles gelukt wat ik zou moeten doen dus dat is mooi. Filmpjes maken is niet gelukt vandaag maar dat komt misschien maandag dan, iig hou ik het in de gaten en probeer ik ze zo snel mogelijk te maken.

Training voor vandaag:

Week 1 Workout 3

Squat:

W-Up

2x5 lege stang
1x5 8kg
1x5 10kg

W-Set

5x14kg
5x18kg
5x20kg
5x24kg
5x24kg

Opmerking: Ik had nog wat spierpijn in me onderrug en die voelde ik eigenlijk het meeste bij de squats, is dat verkeerd of? ik denk zelf dat me onderrug nog niet geheel gespierd is dus die het meesten moet wennen.. tot nu toe hebben me benen het niet echt zwaar alleen had wel spierpijn vandaag en gister in me benen dus blijkbaar goed genoeg getraint.

Bench-press:
5x lege stang
5x10kg
5x14kg
5x18kg
5x20kg

Barbell Rows:
5x10kg
5x18kg
5x20kg
5x24kg
5x30kg

Dips:

1x12 met geen gewicht
1x8 15kg
1x8 20kg
1x8 25kg

P.S. Bij deze gewichten zijn geen barbell bijberekend..

Laatst bewerkt:
Toch nog je squats kunnen doen? Hebben de opwarm setjes je geholpen met de spierpijn? :)

Ziet er echt goed uit man, vooral je Rows zijn sterk!! Gewoon lekker zo door blijven knallen, dan kom je er wel. ;)

En maandag filmpje dan maar plaatsen als het dan wel kan.. ja zie maar wanneer. wel zo snel mogelijk ja. :)

Nogmaals, nette training! Had je niet het idee dat sommige setjes te licht waren? Dan kan je die de volgende keer schrappen, en beginnen met een iets zwaarder setje.. Dan zit er waarschijnlijk nog meer in. :)

Toch nog je squats kunnen doen? Hebben de opwarm setjes je geholpen met de spierpijn? :)

Ziet er echt goed uit man, vooral je Rows zijn sterk!! Gewoon lekker zo door blijven knallen, dan kom je er wel. ;)

En maandag filmpje dan maar plaatsen als het dan wel kan.. ja zie maar wanneer. wel zo snel mogelijk ja. :)

Nogmaals, nette training! Had je niet het idee dat sommige setjes te licht waren? Dan kan je die de volgende keer schrappen, en beginnen met een iets zwaarder setje.. Dan zit er waarschijnlijk nog meer in. :)

Jaa! gelukkig wel! beetje thuis wat squat bewegingen gemaakt om wat losser te komen zeg maar en met het fietsen naar de gym amper last van gehad toen even 2min op de crosstrainer om extra warm te worden.. en ja toen de w-up met squats en het ging eigenlijk al beter dus dat heeft zeker allemaal geholpen !

Mooiso, thnx! de rows waren wel het zwaarste deze training ik zat echt niet te wachten op die 30kg maar ja het ging goed en het is me gelukt! dus heb niks te klagen :)

Ja wil ik wel zo snel mogelijk voor elkaar krijgen, heb geen zin in onnodige blessures!

De setjes van squats zijn niet echt super zwaar ofso.. ik heb eigenlijk best wel dikke benen voor me lengte en gewicht en het zijn ook niet bepaald vette benen dus er zit wel degelijk spier in waardoor de squats "nog" licht lijken :p ik weet niet ben trots op de benen die ik bezit want ja dat is toch wel het belangrijkste imo! volgende keer ga ik de w-up's wat zwaarder maken van squat en de setjes ook ja ! dat was ik al van plan!

Ik wil ze nog wel niet te snel laten stijgen vanwege me onderrug.. denk dat die het meeste moet wennen, want me benen kunnen makkelijk meer gewicht aan thats for sure maar me onderrug wil ik even laten wennen!

Maar de BP en rows konden in het geheel ook wel wat zwaarder maar het was de eerste keer dat ik zo serieus aanpakte en zo trainde dus wou nog even rustig opbouwen.. het word al zwaarder vanzelf dus er komen vanzelf nog zwaardere sets! wil maandag echt knallen met me squats!

Zal er opletten maandag weer 4 lekkere oefeningen na een lekker weekendje gerust te hebben:

Squat
Overhead press
Deadlift
Chins

Ja dat helpt zeker wel.. ik ga ook altijd met squats op zo verrotte home trainer 5 minuutjes los.

Haha oke man. Mijn BOR is erg zwak, en jij pakt 'm met een lekker gewicht al!

Dikke benen al hebben is zeker wel lekker, volgende keer kan het wel wat zwaarder dacht ik ja.. Oh voor je rug, ja precies.. dan is het wel verstandiger om langzaam op te bouwen (en met goede form).

Oke man, wel netjes hoor.. word vanzelf wel zwaarder ja.. dat komt wel goed :P

Ziet er veel belovend uit man, ik zal je volgen! ;)

haha ja beter even goed warm voordat je begint met squats!

Volgens stronglifts moest ik hem met dit gewicht pakken, ik heb dus geen idee of het een zwaar gewicht is :P maar thnx :D

idd wou nog wat rustiger aan doen had ook nog spierpijn in me onderrug dus bouwde rustig op, ik voelde me onderrug wel de hele training dus wat voorzichtiger! ik voel nu tot zover helemaal geen spierpijn in me onderrug dus het is blijkbaar al weggetrokken, dit weekendje rust en maandag squats laten knallen :)

Ja zowat elke training word wat zwaarder dus nu nog even rustig opbouwen, goeie techniek + form opbouwen.. Nog de rippetoe dvd bekijken als extra aandacht op me techniek!

is goed ik ben zelf erg benieuwd naar de results :)

goed bezig man

het gevaar van stronglifts en rippetoe in het begin is dat je soms geen voldaan gevoel krijgt van een training. Dit komt omdat de technieks steeds beter gaat en die begingewichten erg licht zijn.

Laat je niet verleiden om onnodige assistance te doen maar houd je aan je oefeningen en verhogingen. Niet te snel omhoog gaan.

mentaliteit laten zien

Thanks man!

Ja ik heb dat eigenlijk van me af geschoven.. soms denk je wel van is dit het.. Oke .. maar ik heb me eigenlijk zo ingesteld en voorgenomen om het precies zo uit te voeren en thats it.

Evengoed doe ik er nog een uur over om alles uit te voeren, en ja alles word vanzelf zwaarder dus probeer zo een goed mogelijke form en techniek op te bouwen nu.

Ik ga zeker niet te snel omhoog dat kan je ook zien aan me setjes ik bouw eigenlijk heel rustig op en vooral de eerste weken zal dat nog wel zo zijn, squats ken ik dan wel gelijk aan een zwaarder setje beginnen ipv heel rustig opbouwen..Als de techniek, form goed is en ik geen spierpijn in me onderrug heb.

Heb alleen echt een gevoel dat me armen niet genoeg getraint zijn op een dag maar daar heb ik me maar bij neer gelegd.. zat eerst te denken aan nog bicep curls maar dat ga ik niet doen ik ben nu net 1week bezig en ben benieuwd eigenlijk wat de resultaten zijn na 6weken en daarna na nog eens 6 weken!

Eerste weken zien er zo uit:

25yujqu.jpg

Heb eigenlijk een vraag over de deadlift.. er staat namelijk 1x5 maar ik heb hem de laatste keer zo gepakt:

Deadlift:
5x20kg
5x20kg
5x30kg
5x34kg
5x40kg

Is dat dan wel goed? is uiteindelijk toch 5x5 ..? hoe zou ik dan het beste deadlift kunnen pakken..

1x5 is 1x5 als werksetje, hiervoor kun je uiteraard warming up doen

en staan er geen chinups/pullups in stronglifts :S ?

1x5 is 1x5 als werksetje, hiervoor kun je uiteraard warming up doen

en staan er geen chinups/pullups in stronglifts :S ?

Oke thnx ja die andere 4 waren eigenlijk warmup.. en om goed in te komen met de techniek, dus het was gewoon goed wat ik deed?

Idd staan er niet in maar doe ik wel! chins+dips

Haha toevallig ben je ook 1,65 , dan weet je (ongeveer) waar ik vandaan moet komen :p hoop dat ik met rippetoe + dit schema eens flink wat gains maak :o

je bent niet alleen bro :P
1,65 for the win

succes met je doel, en wat betreft voeding: veel en vooral schoon eten

Oke mooiso! :)

Zin in maandag! maar toch ook wel even lekker een weekendje rust, kunnen me benen goed herstellen en kan ik maandag weer geheel beginnen zonder spierpijn.

i wanna squat everyday :rolleyes:

---------- Post toegevoegd Sat 8 Sep 2012 om 13:04 ----------

je bent niet alleen bro :P
1,65 for the win

succes met je doel, en wat betreft voeding: veel en vooral schoon eten

haha thnx bro, en zowieso 1,65 for the win! eerst dacht ik echt negatief over die lengte maar sinds ik Franco Columbu gezien heb, heb ik altijd een inspiratie en is er altijd motivatie.

Betreft voeding gaat het de laatste 2/3dagen wat minder.. ik krijg het er gewoon niet meer in dan wil ik het er nog echt inproppen maar ga ik bijna over me nek..

Zit te denken aan een goed clean pannenkoek recept en/of wentelteefjes die gemakkelijk te maken zijn en het is makkelijker eetbaar dan weer wat broodjes met kalkoenfilet..

Zal me er nu eens in verdiepen trouwens :rolleyes:

abbo.

Terug
Naar boven