MuscleMeat

Kun je een riem gebruiken bij borstoefeningen?

Mobile99

Advanced Bodybuilder
Waardering
0
Beste mensen,

Ik had even een vraagje. Als ik weleens zware decline benchpresses doe of decline dumbbell flyes, krijg ik last van mijn onderrug, omdat deze dan zo hol trekt. Kan ik hierbij een riem gebruiken, zonder voor schut te lopen?:o

Simpel decline moet je niet doen is trouwens totaal overbodig.

• Topic Starter Topic Starter
Das toch goed voor de onderkant van de borst????

........

Santino88 zei:
Zoals algemeen geweten bestaat borst uit 2 delen (eigenlik 3) die we kunnen trainen

Pectoralis Major, sternal (=Borst, ik noem het niet graag "onderkant" borst)

Deze train je met alle plat werk. Dit deel van de borst groeit goed met gewone platte oef, vanzelfsprekend eigenlijk (bankdrukken etc...) Maar als je nog ees die "onderkant" extra gaat accentueren, worden je tepels als het wae omhoog geduwd en krijg je om het cru te zeggen b*ch tits :) Dus decline is absoluut niet nodig.

Pectoralis Major,Clavicular (= bovenkant borst)

Train je met alle incline oef!

Boodschap is om je borsttrainig of te stellen op bovenkant borst zodat je die mooie ronde borst krijgt waar je altijd van droomde :p;)

Ah, das apart. Dat heb ik nog nooit geweten! Wat is je bron als ik vragen mag, want aangezien dat je 17 bent, zal het wel geen eigen ervaring zijn.;)

Bas Hofkens zei:
Beste mensen,

Ik had even een vraagje. Als ik weleens zware decline benchpresses doe of decline dumbbell flyes, krijg ik last van mijn onderrug, omdat deze dan zo hol trekt. Kan ik hierbij een riem gebruiken, zonder voor schut te lopen?:o

Om je vraag te beantwoorden, nee het lijkt me (persoonlijk) geen goed idee om een riem te gebruiken. Je hebt idd de kans dat je een hyperlordose ontwikkelt als je zo krachtig je rug hol trekt, maar probeer dit te voorkomen door je buikspieren aan te spannen. Probeer ook te leren hoe je actief je transversus aanspant.

belikewater zei:
Om je vraag te beantwoorden, nee het lijkt me (persoonlijk) geen goed idee om een riem te gebruiken. Je hebt idd de kans dat je een hyperlordose ontwikkelt als je zo krachtig je rug hol trekt, maar probeer dit te voorkomen door je buikspieren aan te spannen. Probeer ook te leren hoe je actief je transversus aanspant.

Ah tnx, google time! :D FF opzoeken ;)

Als je bovenkant borst voorloopt op je onderkant zou ik decline doen, anders niet, wat dus bijna nooit het geval is. :cool:

Met riem trainen is eigenlijk bijna nooit nodig. Behalve mss bij 300 kilo deadlift en squat.

@Belikewater,

Ik weet nu wat voor beest het is, maar heb jij misschien literatuur waarin staat hoe je die kan aanspannen? Ik heb op google verschillende site bezocht, maar hoe ik dit kan doen, kon ik helaas niet vinden.

Alvast bedankt!

Corleoné zei:
Als je bovenkant borst voorloopt op je onderkant zou ik decline doen, anders niet, wat dus bijna nooit het geval is. :cool:

Met riem trainen is eigenlijk bijna nooit nodig. Behalve mss bij 300 kilo deadlift en squat.

:rolleyes: ja idd want met 200kg in je nek heb je echt niets aan zon riem :rolleyes:

Oeps, ik was vergeten dat ik dat had gepost. :eek: Mijn geheugen laat mij soms wat in de steek. :( :D

Bij zware borstoefeningen gebruik ik hem altijd, ter preventie.

Ik loop altijd rond met zo'n riem, ook gewoon over straat. Das toch cool?

Bij ons in de sportschool doen sommige al een riem aan als ze kerstballen in de boom aant hangen zijn :P

Ik doe men riem zelfs aan om te gaan kakken, anders raakt men onderrug overbelast

Angerfist zei:
Ik loop altijd rond met zo'n riem, ook gewoon over straat. Das toch cool?

Bij ons in de sportschool doen sommige al een riem aan als ze kerstballen in de boom aant hangen zijn :P
Hahaha :roflol:

Ik zie tegenwoordig steeds meer meisjes lopen die een grotere riem dragen op straat dan ik als ik train :D

Ontopic: ik heb nog nooit een riem gebruikt bij mij borst training. Lijkt me ook volkomen overbodig. Ik heb ook nog nooit last gekregen van mijn onderrug dus zal wel iets fout gaan met de uitvoering dan als je dat wel hebt.

Terug
Naar boven