AndroidHealthClinic

Kun je een riem gebruiken bij borstoefeningen?

Ligt wel aan je techniek volgens mij

*zucht*

• Topic Starter Topic Starter
Santino,

Heel er bedankt voor je link! Ik kan met die oefening die erin staat, mezelf volledig volzuigen met zuurstof, terwijl dat op de manier vanuit de buik ademen niet gaat.

Tnx!

Ik gebruik een riem, waarom? Omdat ik 9 maand geleden 3 rugwervels gebroken heb bij ongeval en kwil toch niet men rug nog meer belasten. :p
Maar voor men ongeval, nooit gebruikt. :)

Je had je ook gewoon kunnen laten opereren na dat ongeval hoor .. (LOL)

Prachtig om te zien hoe sommige mensen zeggen dat een riem totaal overbodig is bij borsttrainingen. Moet je eens zeggen tegen gasten die 200+ drukken. Wordt je er totaal onderuit geluld.

• Topic Starter Topic Starter
Ja, ik heb het namelijk de pro's ook bijna allemaal zien gebruiken...

Goede argumenten :rolleyes:

Moen zei:
Je had je ook gewoon kunnen laten opereren na dat ongeval hoor .. (LOL)

Natuurlijk, jij weet wel of ik niet geopereerd ben!
Verandert dan nog steeds niets aan het feit dat'k altijd last zal blijven hebben met men rug.

Yzord zei:
Prachtig om te zien hoe sommige mensen zeggen dat een riem totaal overbodig is bij borsttrainingen. Moet je eens zeggen tegen gasten die 200+ drukken. Wordt je er totaal onderuit geluld.

Aangenaam kennismaken, ik ben Dries Willaert, ik bench-press 215kg en ik vind een riem gebruiken bij benchen totale bullshit ... (tenzij om je shirt op zen plaats te houden, maar dat terzijde) ;)

Verder lees ik hier dat je je rug niet mag hol trekken en dat je geen declines mag doen ... omg mensen wat lullen jullie allemaal ??? Je rug hol trekken is juist beter omdat je dan je schouders meer spaart tijdens het uitdrukken, er komt veel minder druk op de gewrichten zo.

En vraag elke goeie bencher of hij declines doet ... ik weet het antwoord wel! Decline is dezelfde bewegingsbaan als een arched bench-press, en dus niets dan voordelen voor je flat bench!

Dries

Corleoné zei:
Met riem trainen is eigenlijk bijna nooit nodig. Behalve mss bij 300 kilo deadlift en squat.

Ken je het begrip relatieve kracht? ;) Je moet niet denken in gewichten, maar in percentages. Alles boven de 90% doe je best met riem imo.

Ja oké als powerlifter decline doen ja, maar als bodybuilder ga ik me ga ik me er zeker niet mee bezig houden.
b*ch tits , nee dank u!

Santino88 zei:
Ja oké als powerlifter decline doen ja, maar als bodybuilder ga ik me ga ik me er zeker niet mee bezig houden.
b*ch tits , nee dank u!

Sebastian Burns, een van de beste benchers ter wereld, doet op wekelijkse basis decline benches:
sebastianburns.jpg

ik zie geen b*ch tits alleszins ???

je ziet z'n tepels niet ook :eyes:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Dit is nu een mooie borst, met de tepels op de juiste plaats :p

Wat hebben tepels te maken met het uitvoeren van decline benches, als ik vragen mag? :D

Op die foto zie je duidelijk dat zijn bovenkant borst heel goed ontwikkeld is, terwijl hij wekelijks declines doet. Dit was ter illustratie omdat je zei dat je van declines b*ch tits (met name hangende borst, geen vette tepels!) krijgt.

ik ben niet bezig over de uitvoering, maar over je ze al dan niet moet doen.
Als je decline doet krijg je een dikke onderkant en staan je tepels hoger, en dat vind ik dus absoluut niet net.
volgens mij hebben we gewoon een andere opvatting over de term b*ch tits :eyes:

Santino88 zei:
ik ben niet bezig over de uitvoering, maar over je ze al dan niet moet doen.
Als je decline doet krijg je een dikke onderkant en staan je tepels hoger, en dat vind ik dus absoluut niet net.
volgens mij hebben we gewoon een andere opvatting over de term b*ch tits :eyes:
Ik praat toch ook niet over de uitvoering? Het is bullshit dat je een hangende borst krijgt als je decline benches doet, wat telt is de verhouding met bovenkant borst. Snap niet hoe je de vorm van je lichaam aan één oefening kunt te wijten hebben ???

Terug
Naar boven