AndroidHealthClinic

Kut wielrenners

In een ideale wereld hebben ze hun eigen rijstrook tussen fietspad en autoweg, als dat niet kan vind ik in elk geval dat ze autowegen niet met groepen mogen blokkeren, auto's moeten altijd de mogelijkheid hebben om links in te halen. Als links inhalen niet kan door wegversmalling moeten ze maar ff in de berm wachten of op het fietspad.

laat ze maar lekker naar een wielerbaan gaan, kunnen ze zo hard fietsen als ze willen, hoeven ze nergens voor te remmen en niemand heeft er last van.

Ze moeten zich gewoon aan de regels houden, en de polizei moet eens harder gaan optreden.

Ik vind die compilaties van foute wielrenners een beetje stemmingmakend en dat is jammer omdat niemand zulke filmpjes nodig heeft om een tyfushekel aan wielrenners te hebben.

Ik fiets iedere week met een groep (+/- 20 man) mee, gemiddelde leeftijd rond 35 jaar en wij wachten keurig bij ieder verkeerslicht (mits rood) en geven voorrang waar nodig. Wat mij opvalt is dat het meestal de wat oudere mannen zijn, van rond de 50 jaar, die zich als eigenaar van de weg gedragen.
Jammer dat door een paar aso's gelijk elke wielrenner tot kl***zak wordt gebombardeerd.

Terug
Naar boven