MuscleMeat

Kwaliteitsbarbells voor een mooie prijs

• Topic Starter Topic Starter
Heb net ook maar eens een schuifmaat tegen mijn bars aangehouden en de fitness-seller bar blijkt niet 31mm te zijn maar 32mm. :eek:
Geen wonder dat pronated deads zo klote gingen met die bar.

De rogue power bar is precies 28,5mm zoals rogue vermeld.
nog even over de sportkraft powerbar....

nameten bleek een dikte van 30,4 mm op te leveren.
onacceptabel voor mij, ik had zojuist een 31 mm halter verkocht omdat ik niet van die dikkere halters hou :eek:
Een slechte zaak. Benieuwd of jij uberhaubt wel een sportkraft bar hebt gekregen. Wat is de diameter van de bar van Eddine dan? Als daar verschil in zit weet je het zeker.

random? is een afgestudeerd HBO werktuigbouwkundige :p

Ik ben ook hboer. Informatica. Maar denk dat ik aardig random ben als ik mezelf vergelijk met een, dunno, microsoft.
Henk levert gewoon vakwerk daar niet van, mn punt was(overduidelijk) van andere orde.

Ik zou graag een degelijke Power Bar kopen. Gebruik om te Squatten en Benchen. Wat raden jullie aan?
Zou liefst rond de 300 EUR zitten, maar meer kan ook.
Een kameraad raadde me deze aan: [Link niet meer beschikbaar]
Maar 28mm lijkt me toch niet erg leuk Benchen, nee?

28 mm is heerlijk om te banken!

Eleiko etc is ook 28-29mm en bencht prima.

nog even over de sportkraft powerbar.

die heb ik dus eindelijk thuis sinds vorige week, en heb er direct een training mee gedaan.
een nieuwe halter is effies wennen, maar iets viel me direct op.
de greepdiameter van 29 mm leek mij wat forser aan te voelen.

nameten bleek een dikte van 30,4 mm op te leveren.
onacceptabel voor mij, ik had zojuist een 31 mm halter verkocht omdat ik niet van die dikkere halters hou :eek:

contact genomen met CoC (choice of champions) en zeggen doodleuk;
het is langer dan 14 dagen geleden, het ding is niet nieuw meer, en we nemen hem dus niet terug.
hij is wegens omsatndigheden pas na 3 weken in mijn bezit gekomen en ik heb er 1 training mee gedaan waarmee i direct dit mankement voelde.

ik ben er nog mee bezig, maar hoedanook kan ik niet anders concluderen dan dat CoC een stugge klantonvriendelijke zaak is.

op mijn vragen werd steeds vlot en vriendelijk gereageerd, maar nu zei zelf een fout hebben gemaakt (verkeerde artikel geleverd) geven ze op alle fronten niet thuis, en proberen met draaikonterij mij die bar te laten houden.

u bent gewaarschuwd :(
ik ga hier uiteraard nog laten weten wat de definitieve uitkomst gaat zijn.

Hoi,

Herkenbaar. ik heb ook een negatieve ervaring met CoC.
Ik heb zelf ook o.a. nav topic's hier, een sportskraft powerbar gekocht.
In eerste instantie heb ik deze via de post laten verzenden. Van te voren aan CoC gevraagd hoe het zit met verzending + mocht ik een beschadigde halter ontvangen. Dit was allemaal geen probleem.

Ik kreeg de halter hier maar hij was slecht in gepakt (weinig verpakkingsmateriaal). UPS wilde niet wachten, maar de verpakking was in tact. Toen ik s avonds thuis kwam en het uitpakte, was de halter flink beschadigd (incl. 1 sleeve). Direct foto's gemaakt en CoC gemaild.
Na heel wat mailtjes, heb ik aangegeven dat ik naar hun zou rijden om de halter maar om te ruilen. Zo gezegd, zo gedaan. Heb nu een onbeschadigde en ben er tevreden over! Maar qua klantvriendelijkheid is het geen goede zaak!

Ik zou graag een degelijke Power Bar kopen. Gebruik om te Squatten en Benchen. Wat raden jullie aan?

Ik heb hem ook tis wel een WL bar hé, ik bench er niet mee, wel geprobeerd heb liever een stijve bar. Ik squat ermee ATG en bounch perfect. Maar voor PL kun je beter een stijve bar kopen.

Als ik weer één zou kopen dan kocht ik een eleiko, doe het alleen niet omdat ik het zonde vind dat die dan weg roest in me hok. Texas bar ook niks? Of zijn die een stuk duurder?

ik heb de deze, heel tevreden mee, scherpe knurling, en vanaf 140kg al een zeer lichte whip, voel je als je het in he nek pakt. hij is ook echt wel 28-29mm zeker, alleen zit er wel speling op de sleeves van links naar rechts voor een of andere reden, maar bij squats nog nooit last van gehad en bij benchen al helemaal niet. nogmaals, heel tevreden mee,

maar je kan het ook eens aan sandowslegacy vragen wat hij er van vond, die heeft hem ook vast gehad :D

Heb net ook maar eens een schuifmaat tegen mijn bars aangehouden en de fitness-seller bar blijkt niet 31mm te zijn maar 32mm. :eek:
Geen wonder dat pronated deads zo klote gingen met die bar.

De rogue power bar is precies 28,5mm zoals rogue vermeld.
Ik heb juist zo'n moeite om mijn Fitness seller halter goed strak vast te pakken met mijn arthrose handjes, dat een nog dunnere halter me helemaal niks lijkt... ;)

ik heb de deze, heel tevreden mee, scherpe knurling, en vanaf 140kg al een zeer lichte whip, voel je als je het in he nek pakt. hij is ook echt wel 28-29mm zeker, alleen zit er wel speling op de sleeves van links naar rechts voor een of andere reden, maar bij squats nog nooit last van gehad en bij benchen al helemaal niet. nogmaals, heel tevreden mee,

maar je kan het ook eens aan sandowslegacy vragen wat hij er van vond, die heeft hem ook vast gehad :D

En Bencht ie ook een beetje aangenaam? Kan me inbeelden dat zo'n whip niet super plezant is als je Bencht?

je moet je nu niks extreems gaan voorstellen bij die whip hoor, en al zeker niet bij benchen, je zou al serieuze gewichten moeten benchen om enige whip te voelen, alleen bij uitpak van de squat voel je bij hoge gewichten dat de bar een beetje rond je rug 'pakt', maar je zult er nooit hinder van ondervinden dat garandeer ik je, de bar is redelijk stijf

"Redelijk stijf" just don't cut it guys. :D

Ik heb juist zo'n moeite om mijn Fitness seller halter goed strak vast te pakken met mijn arthrose handjes, dat een nog dunnere halter me helemaal niks lijkt... ;)

kan dat ook niet aan de knurling liggen? heb begrepen dat die op een hoop fs bars nogal....matig... is.

Het is meer dat mijn handen niet zo makkelijk zoiets duns goed vast kunnen houden geloof ik.
Daarom is een iets dikkere halter misschien wat beter voor mij.

En Bencht ie ook een beetje aangenaam? Kan me inbeelden dat zo'n whip niet super plezant is als je Bencht?
de whip in de bar die guts heeft is nauwelijks de moeite van het opmerken waard vind ik.
met 140 bench op snelheid merkte ik er nog nauwelijks iets van.

van mij persoonlijk mag een bar trouwens best wat whip hebben hoor.

Terug
Naar boven