XXL Nutrition

Kwaliteitsbarbells voor een mooie prijs

Volgens Rogue ligt het onder andere aan de knurling, die schijnt echt mega aggresief te zijn op de Westside Bar. Daarnaast zal vooral de finish effect hebben op de prijs. Ik betwijfel of de caps echt een verschil in prijs maken want die snap ring constructie is ook een simpele oplossing als ik dat zo zie in dat filmpje van Rogue, maar ik kan me vergissen.

Toch maar eens vragen wanneer die Westside bars in stock komen :)

++

Van de zomer is het antwoord...

• Topic Starter Topic Starter
Volgens Rogue ligt het onder andere aan de knurling, die schijnt echt mega aggresief te zijn op de Westside Bar. Daarnaast zal vooral de finish effect hebben op de prijs. Ik betwijfel of de caps echt een verschil in prijs maken want die snap ring constructie is ook een simpele oplossing als ik dat zo zie in dat filmpje van Rogue, maar ik kan me vergissen.

Toch maar eens vragen wanneer die Westside bars in stock komen :)
Niet twijfelen, het is zo.

Westside power bar is er met een end cap sleeve constructie en een met een snap-ring constructie.
De end cap versie wordt verkocht onder de naam econ westside power bar, en kost $315,-

The Econ Westside bar is made with the same high tensile strength steel shaft as the Westside Power Bar but we use a pinned end cap construction to keep the cost low.
http://www.roguefitness.com/econ-westside-power-bar-2051.php

De snap-ring versie is de westside power bar, en kost $375,-
http://www.roguefitness.com/westside-power-bar.php

In het verleden hebben meerdere fabrikanten dit gedaan, pendlay dacht ik maar ook york staat hier bekend om. Dit zijn econ bars, puur om de prijs te drukken. Veel zijn gestopt met deze econ versies omdat de sleeves voor veel (kwaliteits) problemen hebben gezorgd.

De 'bolted' versie waar barbellman het over heeft moet je helemaal mijden, dat is een goedkope en slechte sleeve constructie.

Wordt er nog met die halters getraind of alleen over gepraat? :D

Net powerbar en collars bestelt, dat het nu maar snel hier is :p

Laat je weten wat de levertijd is?

zal ik doen

Voor mij hetzelfde, vorige week maandag besteld en betaald. Vandaag binnen gekomen.

Vandaag mail van ups gehad met traceergegevens, geplande levering: 14/05

mss rogue even contacteren, met de vraag of dit wel normaal is

Je leest het wel vaker op Amerikaanse fora, dacht ik.....

mss rogue even contacteren, met de vraag of dit wel normaal is

al gedaan, ze zoeken naar een oplossing. dit is de 1e keer dat ze dit probleem zien met bars die richting de eu gaan. wicked..

had dit in het begin ook helemaal niet, het werd steeds iets meer. dus als t nog erger wordt....
overigens was het, zoals mcchick weet, een bekend probleem bij deze bar. het zou niet meer mogen voorkomen bij nieuwere batches maar zoals je ziet..;)

Laatst bewerkt:
Je hebt het dus over speling in horizontale richting. Dat zou idd niet mogen.

Aan iedereen in dit topic: hebben jullie speling in verticale richting? Dus dat jullie de sleeve beetje kunnen optillen van de shaft?

Je hebt het dus over speling in horizontale richting. Dat zou idd niet mogen.

Aan iedereen in dit topic: hebben jullie speling in verticale richting? Dus dat jullie de sleeve beetje kunnen optillen van de shaft?

daar heb ik nog niet op gelet zelf, zal het straks even checken voor je.

Speling in de lengte richting van de bar is minder ernstig dan speling loodrecht op de bar.
Het kan zijn dat Rogue Europe er niet mee bekend is aangezien ze nog niet zo heel lang verkopen volgens mij. Wel heb ik bij de bestelling aangegeven dat ik afzag van de B&R bar vanwege de sleeve constructie.

Bij mijn power bar zit bij de sleeve geen speling loodrecht op de bar, sluit heel strak aan.

Speling in de lengte richting van de bar is minder ernstig dan speling loodrecht op de bar.
Het kan zijn dat Rogue Europe er niet mee bekend is aangezien ze nog niet zo heel lang verkopen volgens mij. Wel heb ik bij de bestelling aangegeven dat ik afzag van de B&R bar vanwege de sleeve constructie.

Bij mijn power bar zit bij de sleeve geen speling loodrecht op de bar, sluit heel strak aan.

het is ook te overzien, maar in het begin was dit helemaal niet het geval.
Het is steeds iets meer geworden. Heel soms heb je even dat hobbeltje met schijven op en af laden ermee. Maar als het nog erger wordt zie ik inderdaad, zoals je al eerder aangaf, dat er schijven gaan blijven steken.

en dat zou echt irritant zijn.

iets geheel van andere richting: heb jij misschien enig idee hoe snel zon bare steel bar mag krassen op de sleeves van schijven op en afladen? want heb er nu wel een aantal voelbare krassen in. heb geen zin om na 1 jaar sleeves van 48mm over te houde, bij wijze van:D

Zijn jou sleeves van een zachter metaal gemaakt dan je bar? Ik zie bij mij geen diepe krassen, oppervlakkige krassen ga je niet tegenhouden en is imo niet erg.

Hou het goed in de gaten en als je merkt dat het steeds verder achteruit gaat zou ik aan rogue vragen of je niet voor een andere bar kunt gaan.

Terug
Naar boven