XXL Nutrition

Kwaliteitsbarbells voor een mooie prijs

Weet niet of het al gepost was, maar hier een goede vergelijking tussen Westside en Texas power bar: http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=150261273&page=1

Vraag me nu wel af of die brede centerknurl niet vervelend is voor deadliften.

WSB: 29 mm, meeste schijvenruimte, breedste centerknurl, snap ring, 205 K tensile strength, lifetime garantie, 483.3 euro (shipping incl)
TPB: 28 mm, meest agressieve knurl, smallere centerknurl, pinned sleeve, 186 K tensile, 2 jaar (?) garantie, 479.9 euro (shipping incl)

is nog excl VAT he

• Like
Waarderingen: Lef
Voor de geinteresseerden.

Ik heb afgelopen weekend met "the rogue bar" getraind, idd niet de rogue power bar, maar de gewone. Wel een powerlifttraining.

Mijn eerste indruk:
- Lekkere grip, perfecte diameter en fijne knurl, voelt niet echt heel scherp aan zoals een nieuwe eleiko of TPB maar wel aangenaam.
-Wist niet echt wat het ging geven om zonder center knurl te squatten, maar bleek echt goed mee te vallen, bar lag echt net zo stevig als andere baren mét center knurl.
-Whip bij squatten vond ik maar minimaal merkbaar. Tot 250kg gedaan.
-Bij bankdrukken wel wat shaky bij max gewichten merkte ik, maar viel op zich ook wel mee. Had eigelijk bij bankdrukken meer gevoel van whip dan bij squatten.
-Deadliften perfect, al lijkt het gladde breder dan bij andere baren en is dat even wennen om voetpositie bij conv op te baseren, maar zou ook gewoon gezichtsbedrog kunnen zijn door het ontbreken van de center knurl.

Iemand ervaring met de strenghtshop powerbar? http://www.strengthshop.de/bars-hantelstangen/power-bar.html
staat afgeprijst naar 300 en heeft een aanzienlijk hogere PSI dan de TPB (220-250k tegenover 186k), waar ik normaal zelf eerder naar zou neigen (heb ik al mee getraind dankzij Eddine)

Laatst bewerkt:
Ik ben wel benieuwd of die PSI waarden kloppen. Want +/- 205K PSI is wat je maximaal kan krijgen zonder zelf ijzer te gaan gieten en samen te stellen. :)

Ik denk dat ik wel weet welk staal ze gebruiken voor die halter, maar die 250K PSI haal je dan alleen bij een diameter van een paar mm.

Trouwens ook die 205K PSI haal je volgens nooit bij halters. Het is staal wat technisch gezien 205K of 250K PSI aan kan bij een aantal mm. Dat haal je nooit bij diameters van 28mm of 29mm.

Ik begin steeds meer te denken dat de TPB met zijn 185K PSI / 186K PSI realistisch is en dat dat hetzelfde staal is als de 205K PSI staal van Rogue (WSB Bar en Rippetoe Bar). Let op; ik weet het niet 100% zeker, maar ik kan niets anders niet bedenken waarom Rogue dat staal wel kan krijgen en Texas Power Bar niet. Van Ivanko en Eleiko durf ik niets te zeggen.

Ivanko (en volgens mij Eleiko) gieten staal volgens hun specificaties. Dan kun je echt hard stijl krijgen, maar dan moet je niet aankomen voor een paar halters :D

Laatst bewerkt:
Heb eens een keertje gelezen dat Eleiko wel daadwerkelijk tegen de 205K psi grens doen.
Zal het proberen terug te vinden voor je.

Natuurlijk geven ze het exacte proces niet mee, maar het was wel een proces waar jaren aan gewerkt was.
Ook procentueel van false holes binnenin hun bars is marginaal weinig.

Voor de geinteresseerden.

Ik heb afgelopen weekend met "the rogue bar" getraind, idd niet de rogue power bar, maar de gewone. Wel een powerlifttraining.

Mijn eerste indruk:
- Lekkere grip, perfecte diameter en fijne knurl, voelt niet echt heel scherp aan zoals een nieuwe eleiko of TPB maar wel aangenaam.
-Wist niet echt wat het ging geven om zonder center knurl te squatten, maar bleek echt goed mee te vallen, bar lag echt net zo stevig als andere baren mét center knurl.
-Whip bij squatten vond ik maar minimaal merkbaar. Tot 250kg gedaan.

Als iemand met zo'n sterke.squat geen centerknurl nodig heeft, vraag ik me af of dat werkelijk iets bijdraagt. Heb nu ergens op internet gelezen dat de.centerknurl origineel werd.toegevoegd omdat de.eerste strongmen ook veel eenarmige oefeningen met de barbell.deden, niet om.de.bar beter te leggen bij de.lowbar squat.

Dat is ook wat eddine aangeeft paar pagina's terug, overal op huid merkbaar dat bar er hard indrukt, behalve in midden.
Heb overigens voor m'n eigen toekomstige homegym (voorlopighou ik ze nog even op m'n club) wel besloten om TPB te bestellen, is toch beter voor puur PL te trainen volgens mij.

Voor iemand die krachttraint en ook van oly lifts wil proeven zou ik 100% zeker de rogue bar aanraden, en er kan dus ook redelijk zwaar mee gegaan worden.

Was prijs aan het checken op rogue site en zie nu dat the rogue power bar dan toch met lifetime warranty komt...

Was blij dat m'n TPB binnen was maar na openen ziet dit er wel uit als bad luck :(

9hj7yd.jpg

Mailtje gestuurd...

Was prijs aan het checken op rogue site en zie nu dat the rogue power bar dan toch met lifetime warranty komt...

Dat zie ik niet terug, de B&R Bar wel... En natuurlijk de 'gewone' Rogue bar.

---------- Post toegevoegd 16 August 2013 om 15:44 ----------

Was blij dat m'n TPB binnen was maar na openen ziet dit er wel uit als bad luck :(
Mailtje gestuurd...

Balen man! Zit de hele sleeve los of komt alleen het brons naar binnen?

Balen man! Zit de hele sleeve los of komt alleen het brons naar binnen?

Nee zit helemaal vast eigelijk, alleen halve cm ofzo naar binnen.
Geen antwoord ook trouwens van strenghtshop zelf, zowel naar de als co.uk gestuurd. Terwijl op hun FB berichten staan van mensen die binnen 10min antwoord krijgen...

Weet niet precies wat ermee gebeurd is. Verpakking vond ik heel slecht iig, gewoon in kartonnen buis (dan nog dun karton ook imo) niks meer.

Dat zie ik niet terug, de B&R Bar wel... En natuurlijk de 'gewone' Rogue bar.

Bij Gear Specs...

Geen antwoord ook trouwens van strenghtshop zelf, zowel naar .de als co.uk gestuurd. Terwijl op hun FB berichten staan van mensen die binnen 10min antwoord krijgen...

Weet niet precies wat ermee gebeurd is. Verpakking vond ik heel slecht iig, gewoon in kartonnen buis (dan nog dun karton ook imo) niks meer.

K*t man, hoop dat het rap opgelost wordt!

Wat denken jullie eigenlijk van de power bar van strength shop zelf:
http://www.strengthshop.de/bars-hantelstangen/power-bar.html

Geen antwoord ook trouwens van strenghtshop zelf, zowel naar de als co.uk gestuurd. Terwijl op hun FB berichten staan van mensen die binnen 10min antwoord krijgen...

Wanneer heb je je klacht gestuurd?

Dat van die verpakking moet je ook zeker aankaarten.

Bars worden altijd vrij slordig verzonden bij ss

Als je te lang moet wachten kun je nog eens een mail sturen. Ik heb zo eens een week zitten wachten, blijkbaar hadden ze al geantwoord maar had ik hem niet gekregen.
En de verpakking voor zo een dure bar vond ik ook niet optimaal. Beschermt niets en het was enorm irritant om het uit te pakken.

Dan mag je ze wel even de tijd geven :p
Ik heb eens 2 dagen gewacht op een antwoord en kreeg al excuses voor de "delay".
Ik kreeg altijd vrij snel antwoord, ook op zondag en 's avonds.

Heb ondertussen antwoord gehad.

Hij zal foto versturen naar fabricant met de vraag of dit eigenhandig verholpen kan worden (wat me zou verbazen aangezien de sleeve toch nog vast zit) en anders laat hij ze ophalen met ups en krijg ik een nieuwe toegezonden. Denk dan inderdaad wel even te vermelden dat ik die 2e graag wat beter verpakt zou zien :o

Terug
Naar boven