MuscleMeat

Kwaliteitsbarbells voor een mooie prijs

Hmm ja idd, thanks, iemand ervaring met die dan? :D

Ik heb info gevraagd in het fitness seller topic, en daar staan wat dingetjes. Zo is de power bar beter geschikt voor drops dan de bearing barbell.

Dus mijn keuze ligt bij de power bar, duurzaamheid vind ik het belangrijkste.

zou ook wel eens een review van zo'n ATX bar willen lezen.
heeft er iemand een idee waar ze geproduceerd worden?

Die halters worden in China gemaakt. Volgens mij bijna alles wat fitness seller verkoopt. :)

Ik heb info gevraagd in het fitness seller topic, en daar staan wat dingetjes. Zo is de power bar beter geschikt voor drops dan de bearing barbell.

Dus mijn keuze ligt bij de power bar, duurzaamheid vind ik het belangrijkste.

Mja, voor powercleans en overhead zal ik m niet veel gebruiken denk ik. Voornamelijk de powerlift bewegingen. Dus voor mij is dat niet per se een criterium. Ik zag al het één en ander staan in het FS topic idd, thanks.

Mja, voor powercleans en overhead zal ik m niet veel gebruiken denk ik. Voornamelijk de powerlift bewegingen. Dus voor mij is dat niet per se een criterium. Ik zag al het één en ander staan in het FS topic idd, thanks.

Als je de bar voor het squatten wil gebruiken is de bearing bar denk ik beter, ook omdat die wel center knurl heeft. Geen probleem.

Is er toevallig iemand hier die ervaring heeft met de ATX power bar van Fitness seller?
http://www.fitness-seller.nl/atx-power-bar-zwart-chroom/

Moet een nieuwe halter hebben en deze ziet er goed uit, maar vind er verder nog geen recensies van. Of beter toch gewoon voor de rogue power bar gaan?

hey tymen, voor zoiets belangrijks als een goede halter zou ik er gewoon ter plaatse een traininkje mee doen.
FS biedt die mogelijkheid, ik ben wat later dit jaar misschien ook geinteresserd in een ;)

• Topic Starter Topic Starter
Ben benieuwd naar de knurl op deze bars want van de overige van fitness-seller zijn bedroevend slecht.
Heb in elk geval de rogue power bar met de texas power bar kunnen vergelijken en vond de knurl van de rogue bar misschien nog wel iets scherper en fijner van structuur dan de texas, had dat niet verwacht.

hey tymen, voor zoiets belangrijks als een goede halter zou ik er gewoon ter plaatse een traininkje mee doen.
FS biedt die mogelijkheid, ik ben wat later dit jaar misschien ook geinteresserd in een ;)

Jawel, maar even heen en weer rijden naar Sittard maakt de halter wel meteen een euro of 70 duurder natuurlijk... Misschien als ik het kan combineren met iets anders.

Ik heb precies de indruk dat de meeste Powerliftbars zinc coated zijn (TPB, westside, Rogue, Ivanko) terwijl olympic vaak chrome zijn (eleiko, ivanko). De ATX zijn chrome. Verder weet ik er niets van. Viel me op.

Eleiko baren zijn de sleeves verchroomed en de stang zelf onbewerkt (voor de beste 'feel'). Diit heeft el meer onderhoud noodig
Ivanko is black oxide of RVS (de echt dure baren)

Chroom is vaak op de goedkopere baren (en kan afbladderen)

Nice posting above here.Thanks for sharing.

Als je wilt weten of een halter goed is dan moet je vragen naar de treksterkte (tensile strength) en yield strength (vloeigrens). Hoe hoger die 2, hoe beter voor een pure powerlifting bar. Als fabrikanten of leveranciers je dat niet kunnen vertellen zou ik er nog goed over na denken. Alhoewel ik moet toegeven dat juist de combinatie van die 2 'bedrijfsgeheim' is. Trekkracht staat bij de meeste halters wel, maar de vloeigrens is niet zo makkelijk te achterhalen.

OK thanks guys, duidelijk.

tgohja, 1 weekend gebruikt, 50eu eraf, lijkt me geen slechte deal als je precies nu op zoek zou zijn.

---------- Post toegevoegd 6 June 2013 om 17:09 ----------

bumpers staan daar ook afgeprijst trouwens

Idd,

Is er iemand die weet wat er net het grote verschil is tussen die rogue power bar en de west side power bar?

Wel iets wat prijsverschil zeker maar de omschrijving is vrij hetzelfde op eerste gezicht.

Heeft westside soieso algemene voorkeur?

Idd,

Is er iemand die weet wat er net het grote verschil is tussen die rogue power bar en de west side power bar?

Wel iets wat prijsverschil zeker maar de omschrijving is vrij hetzelfde op eerste gezicht.

Heeft westside soieso algemene voorkeur?

Rogue power bar : 155K Tensile strength, 28,5mm, rogue hybrid knurling
Westside power bar : 205K Tensile strength, 29mm, aggressive deep knurling

Terug
Naar boven