Fitness Seller

Kwaliteitsbarbells voor een mooie prijs

Heren ik zit met een dilemma, heb namelijk een bar nodig voor thuis.

Ik ga de bar voornamelijk gebruiken voor oly oefeningen; snatches, clean and jerks en zware oly squats.

Eisen voor mij zijn;
- de sleeves moeten goed draaien
- de greep moet niet te dik zijn, 28.5mm (zoals the rogue bar) is nog acceptabel qua dikte

Op dit moment heb ik drie bars op het oog;
Deze: http://www.fitness-seller.nl/atx-olympic-bearing-barbell/
Deze: http://www.muscle-power.nl/index home/Halterstangen.html (de high performance bar van 175)
Of de rogue bar.

De musclepower bar belooft veel, hij is dun en gelagerd. Echter voor 175 euro lijkt me dit te goed om waar te zijn.
De atx bar ziet er ook erg degelijk uit maar voor 80e meer lijkt me een rogue bar met levenslange garantie (en naamsbekendheid) wenselijker.

Graag jullie mening!! (en evt ervaringen met boven beschreven bars, rogue review van aces was erg fijn).

Rogue bar heeft blijkbaar toch niet zoveel whip als een echte gewichthefbaar.

Al bij strengthshop.de gekeken?

Rogue bar all the way!

Wat ik niet goed begrijp aan die atx range van fitness seller: de stang geschikt voor de powerlifts heeft geen centerknurl, en de stang geschikt voor olympische lifts heeft wel centerknurl. Zou het niet omgekeerd moeten zijn?

edit: en die barbell van rogue zijn al een hele tijd out of stock.

Laatst bewerkt:
Rogue bar heeft blijkbaar toch niet zoveel whip als een echte gewichthefbaar.

Al bij strengthshop.de gekeken?

Ace zei dat in zijn post dat de whip hem meeviel bij squats. Bij pl-style squats zal dit niet zo t merken zijn vanwege de relatief langzame excentric. Oly squats en dips voor de jerk zijn erg snel in excentric wat toch wat whip zal genereren denk ik.

Strengthshop geeft nog als een goede mogelijke deze; [Link niet meer beschikbaar] ziet er ook niet verkeerd uit.

Lastig keuzes maken.

Ik moet zeggen ik beschouw mezelf als verwend daar we in onze gewichthefclub ''schnell'' wedstrijd halters hebben die gewoonweg goddelijk zijn. In mijn andere gym (uni) lift ik wel eens met 30mm dikke barbers van 100$ wat werkelijk tragisch is.

---------- Post toegevoegd 19 August 2013 om 20:45 ----------

Wat ik niet goed begrijp aan die atx range van fitness seller: de stang geschikt voor de powerlifts heeft geen centerknurl, en de stang geschikt voor olympische lifts heeft wel centerknurl. Zou het niet omgekeerd moeten zijn?

edit: en die barbell van rogue zijn al een hele tijd out of stock.

Ja, vraag me af hoe lang dat nog gaat duren bij rogue.

De atx had nog niemand gebruikt hier begreep ik, misschien is dat ondertussen anders...

Persoonlijk zou ik voor serieus gewichtheffen of powerliften nooit een bar kopen bij FS, goedkoop blijkt meestal duurkoop. Beter meteen een goeie.
Vond idd whip bij rogue bar meevallen, maar zoals je zelf zegt: jerks ed zijn veel explosiever en dan zal je het wel voelen.
Bar heeft 290 ook mooi overleefd dit weekend trouwens :)

Waar train je trouwens als ik vragen mag? Gezien je wel te spreken bent over je club :)

Verder verloop in het TPB-verhaal:

We got a reply from the manufacturers who suggested this, "The brass bushing is pressed in to the sleeve. He doesn't know how it slipped out. He suggested using a piece of wood touching the bushing so not to injure the bushing and use a hammer to tap it back in. If that doesn't work he will send a new sleeve."

If you are happy to try this, then please do, it will not affect any warranty etc. And just let us know how you get on. As they say, if this does not solve the issue, we will obtain a new sleeve from the supplier asap.

Rogue bar is gewoon niet whippy dus als je dat zoekt zal je waarschijnlijk teleurgesteld worden

De atx had nog niemand gebruikt hier begreep ik, misschien is dat ondertussen anders...

Persoonlijk zou ik voor serieus gewichtheffen of powerliften nooit een bar kopen bij FS, goedkoop blijkt meestal duurkoop. Beter meteen een goeie.
Vond idd whip bij rogue bar meevallen, maar zoals je zelf zegt: jerks ed zijn veel explosiever en dan zal je het wel voelen.
Bar heeft 290 ook mooi overleefd dit weekend trouwens :)

Waar train je trouwens als ik vragen mag? Gezien je wel te spreken bent over je club :)

Verder verloop in het TPB-verhaal:

Ik denk dat je gelijk hebt ace en dat ik beter gewoon wat geld moet neerleggen (of sparen en alsnog neerleggen).

Ik train gedeeltelijk bij een oud gewichthefclub genaamd de atlas in Maastricht. Het ledenbestand bestaat voornamelijk uit wat oudere leden die er al langer trainen (meer bodybuilding). Aantal jongere waaronder ik zelf zijn het gewichtheffen aan het oppakken.

De gym heeft 6 plateaus, 4 schnell bars en genoeg bumpers om iedereen te voorzien.

Ik denk dat je gelijk hebt ace en dat ik beter gewoon wat geld moet neerleggen (of sparen en alsnog neerleggen).

Ik train gedeeltelijk bij een oud gewichthefclub genaamd de atlas in Maastricht. Het ledenbestand bestaat voornamelijk uit wat oudere leden die er al langer trainen (meer bodybuilding). Aantal jongere waaronder ik zelf zijn het gewichtheffen aan het oppakken.

De gym heeft 6 plateaus, 4 schnell bars en genoeg bumpers om iedereen te voorzien.

Oh ok mooi, ik vroeg het me alleen af omdat bij je locatie België staat :)
Train zelf ook in een (voornamelijk) gewichthefgym met ook een PL verleden dat ook weer aan het opkomen is. Dan wil je niks anders meer inderdaad :)

Heren ik zit met een dilemma, heb namelijk een bar nodig voor thuis.

Ik ga de bar voornamelijk gebruiken voor oly oefeningen; snatches, clean and jerks en zware oly squats.

Eisen voor mij zijn;
- de sleeves moeten goed draaien
- de greep moet niet te dik zijn, 28.5mm (zoals the rogue bar) is nog acceptabel qua dikte

Op dit moment heb ik drie bars op het oog;
Deze: http://www.fitness-seller.nl/atx-olympic-bearing-barbell/
Deze: http://www.muscle-power.nl/index home/Halterstangen.html (de high performance bar van 175)
Of de rogue bar.

De musclepower bar belooft veel, hij is dun en gelagerd. Echter voor 175 euro lijkt me dit te goed om waar te zijn.
De atx bar ziet er ook erg degelijk uit maar voor 80e meer lijkt me een rogue bar met levenslange garantie (en naamsbekendheid) wenselijker.

Graag jullie mening!! (en evt ervaringen met boven beschreven bars, rogue review van aces was erg fijn).

ik heb zelf een andere bar bij muscle power gekocht. die van 249(staat nu bij aanbiedingen voor 200) ben er erg tevreden mee. heb ook andere spullen van muscle power. dus ik denk dat als je een goede prijs kwaliteit verhouding wilt je bij muscle power goed zit. als je bereid bent meer geld uit te geven denk ik dat de totale kwaliteit van een rogue bar wel beter is

2cntjpi.jpg

zelf aan de slag geweest dus met de aanwijzing van strenghtshop, ging er makkelijk weer in. Beetje jammer juist dat er sporen van zijn op een gloednieuwe bar, kan ik wel mee leven maarja.

Enige zorg die ik nu nog heb is dat dit gladde stuk tussen het eind van de knurling en het begin van de sleeve aan deze zijde een 1-2mm langer is dan aan de zijde die goed was. En ik me afvraag of dit balans met zware gewichten gaat beinvloeden.

Sleeve zit wel nog steeds goed vast ondanks het hammeren, hopelijk blijft dat zo...

• Topic Starter Topic Starter
Moet toch niet kunnen met een gloed nieuwe bar. Zou zelf nooit met een hamer beginnen, gewoon terugsturen.

Moet toch niet kunnen met een gloed nieuwe bar. Zou zelf nooit met een hamer beginnen, gewoon terugsturen.

Precies, vind het maar een bagger oplossing zo op deze manier.
Zou er niet mee akkoord gaan hoor, het is geen bar van een paar tientjes!

Fijne kerels, wat raden jullie aan?
Over een aantal weken komt er een cage van Henk binnen waarbij ik de main lifts ga doen (BP, BR, OHP, DL, SQ).
Hierbij hoort natuurlijk een mooie bar. M'n budget is max €400,-. De Westside Power bar past hier natuurlijk goed bij, MAAR... ik FRONTsquat. Ga ik met die bar dan niet helemaal stuk door de center knurl die erop zit?
Deze maand komt ook nog de nieuwe Rogue Ohio Black Zinc bar binnen bij Rogue Europe. Deze bar heeft geen center knurling, maar is meer een allrounder met natuurlijk wat meer whip.

Wat raden jullie aan? En wat is jullie eigen ervaring met center knurl tijdens de front squat?

Over een aantal weken komt er een cage van Henk binnen waarbij ik de main lifts ga doen (BP, BR, OHP, DL, SQ).
Hierbij hoort natuurlijk een mooie bar. M'n budget is max €400,-. De Westside Power bar past hier natuurlijk goed bij, MAAR... ik FRONTsquat. Ga ik met die bar dan niet helemaal stuk door de center knurl die erop zit?
Deze maand komt ook nog de nieuwe Rogue Ohio Black Zinc bar binnen bij Rogue Europe. Deze bar heeft geen center knurling, maar is meer een allrounder met natuurlijk wat meer whip.

Wat raden jullie aan? En wat is jullie eigen ervaring met center knurl tijdens de front squat?

ik heb altijd front squats gedaan met een centrer knurl. nooit last van gehad.
miss als je een full time oly lifter bent en heel veel cleans doet dat je dan zonder centrel knurl zou willen hebben. maar ook met cleans merk ik er niks van eik. gewoon normaal shirt dragen

Heb ook een Henk Cage, zeer tevreden. Alleen vind ik het spijtig dat ik niet voor een extra hoog model ben gegaan waarin ik kan overhead pressen.
Ik frontsquat zelf niet vaak, maar het is toch niet de bedoeling dat de bar tegen je keel ligt? Je moet toch kunnen ademen?
Maar als je frontsquat heb je toch geen centerknurl nodig. Ik zou dan voor een bar zonder gaan. Heb je wat meer keuze. Een beetje whip is ook goed voor deadlift blijkbaar als je voor een Rogue bar zou gaan.
Van wie heb je gehoord dat de Ohio bar binnen komt bij Rogue Europe. Had van Rogue US gehoord dat ze het aanbod in Europa 'basic' gingen houden. (had gevraagd of een OHIO Power Bar zou uitkomen). Die black oxide optie vind ik zeer interessant. Iets meer aggressieve knurl en beter staal dan black zinc op gewone rouge bar en power bar tegen bijna dezelfde prijs.

Ik heb Rogue Europe een aantal mailtjes gestuurd. Helaas zullen ze de Black Oxide niet verkopen, alleen de Black Zinc versie. Bij alle Ohio bars is het staal hetzelfde. Alle de coatings verschillen. De reden dat de Black Oxide iets duurder is, omdat er meer manuren inzitten. De Black Zinc versie krijgt namelijk eerst een Bright Zinc coating en daarna de Black Zinc er bovenop. De Black Oxide versie is geen coating, maar een chemisch process. Dit duurt langer en vereist meer aandacht.
Zelf lijkt de Black Oxide versie mij ook het fijnst, omdat het na verloop van tijd heerlijk oxideert. De Black Oxide vereist wel wat meer aandacht. Af en toe inspuiten met wat WD40 blijkt goed te helpen.

Aan Rogue Europe heb ik gevraagd of ze de Ohio Black Oxide kunnen bijbestellen. Helaas is dit niet mogelijk en raden ze aan om hem rechtstreeks uit de US te bestellen.

Ik ben er nog niet helemaal uit, wat nou de beste keuze is...

Vandaag met de TPB getraind, squat en bench ideaal, geen balans problemen ook. Bij deadlifts kwam het brons er toch weer uit na aantal sets. Wordt inderdaad toch terug opsturen dan.

Vandaag met de TPB getraind, squat en bench ideaal, geen balans problemen ook. Bij deadlifts kwam het brons er toch weer uit na aantal sets. Wordt inderdaad toch terug opsturen dan.

K*t dat het weer los komt.

Aan de andere hand. Beter nu een goede oplossing (nieuwe bar). Dan dat het over een maand of 6 in een keer begint op te spelen en ze het misschien gooien op ''slecht gebruik''. Voor dat geld verdien je gewoon een bar zonder gebreken.

Terug
Naar boven