MuscleMeat

Kwaliteitsbarbells voor een mooie prijs

Inderdaad. Maarja gewoon k*tsituatie natuurlijk, wil meteen gewoon met de goeie bar trainen als ik die besteld heb. :)

Ik heb Rogue Europe een aantal mailtjes gestuurd. Helaas zullen ze de Black Oxide niet verkopen, alleen de Black Zinc versie. Bij alle Ohio bars is het staal hetzelfde. Alle de coatings verschillen. De reden dat de Black Oxide iets duurder is, omdat er meer manuren inzitten. De Black Zinc versie krijgt namelijk eerst een Bright Zinc coating en daarna de Black Zinc er bovenop. De Black Oxide versie is geen coating, maar een chemisch process. Dit duurt langer en vereist meer aandacht.
Zelf lijkt de Black Oxide versie mij ook het fijnst, omdat het na verloop van tijd heerlijk oxideert. De Black Oxide vereist wel wat meer aandacht. Af en toe inspuiten met wat WD40 blijkt goed te helpen.

Aan Rogue Europe heb ik gevraagd of ze de Ohio Black Oxide kunnen bijbestellen. Helaas is dit niet mogelijk en raden ze aan om hem rechtstreeks uit de US te bestellen.

Ik ben er nog niet helemaal uit, wat nou de beste keuze is...

ik heb zelf een burgener en rippetoe bar. heerlijk ding. oxideert ook lekker.

Oh ok mooi, ik vroeg het me alleen af omdat bij je locatie België staat :)
Train zelf ook in een (voornamelijk) gewichthefgym met ook een PL verleden dat ook weer aan het opkomen is. Dan wil je niks anders meer inderdaad :)
Waar train je dan? Ik dacht eens ergens gelezen te hebben dat het in oost vlaanderen was? of ben ik mis:p

Waar train je dan? Ik dacht eens ergens gelezen te hebben dat het in oost vlaanderen was? of ben ik mis:p

Olympic Gent, in sporthal van Hogent aan station.

Ik heb m'n TPB trouwens :) toevallig deze keer ook 10 keer zo goed ingepakt :p dik in orde nu.
Alles mooi afgehandeld door hun.

Olympic Gent, in sporthal van Hogent aan station.

Ik heb m'n TPB trouwens :) toevallig deze keer ook 10 keer zo goed ingepakt :p dik in orde nu.
Alles mooi afgehandeld door hun.

Jammer dat jullie maar op bepaalde dagen open zijn.

OT: Iemand enig idee hoelang de Rogue bars nog uit stock zullen zijn?

Ik heb vorige week een mail gehad dat de Ohio bars binnen waren. Ik zou vermoeden dat de Rogue bars daarbij zaten. Als wij van ons hoofdbedrijf iets bestellen is dat meestal per volle container...

Ik heb vorige week een mail gehad dat de Ohio bars binnen waren. Ik zou vermoeden dat de Rogue bars daarbij zaten. Als wij van ons hoofdbedrijf iets bestellen is dat meestal per volle container...

Op de site nog altijd: out of stock :'(

Wat ik begreep van Rogue Europe is dat er bij de nieuwe lading geen Rogue (Power) Bars bij zaten. Alleen de Ohio Bar Black Zinc, Bright Sleeves.
De Westside Power Bar komt weer met een andere lading binnen, welke ze verwachten over 5 weken. Misschien zit bij deze lading ook de Rogue (Power) Bars.
Ik moet zeggen dat ik hun service een stuk minder prettig vind dan bij Rogue Fitness (USA). Daar krijg ik, in mijn ervaring, altijd sneller antwoord en sowieso een stuk uitgebreider. Bij Rogue Europe is hun antwoord maar vaag en de site wordt, naar mijn mening, gewoon niet goed up-to-date gehouden.
Ik wil opzich nog wel 5 a 6 weken wachten tot de Westside Power Bar binnenkomt, maar dan moet ie wel ECHT binnenkomen. Anders moet ik echt huilen... IK WIL GEEN STEELFLEX, hahaha ;)

Wat ik begreep van Rogue Europe is dat er bij de nieuwe lading geen Rogue (Power) Bars bij zaten. Alleen de Ohio Bar Black Zinc, Bright Sleeves.
De Westside Power Bar komt weer met een andere lading binnen, welke ze verwachten over 5 weken. Misschien zit bij deze lading ook de Rogue (Power) Bars.
Ik moet zeggen dat ik hun service een stuk minder prettig vind dan bij Rogue Fitness (USA). Daar krijg ik, in mijn ervaring, altijd sneller antwoord en sowieso een stuk uitgebreider. Bij Rogue Europe is hun antwoord maar vaag en de site wordt, naar mijn mening, gewoon niet goed up-to-date gehouden.
Ik wil opzich nog wel 5 a 6 weken wachten tot de Westside Power Bar binnenkomt, maar dan moet ie wel ECHT binnenkomen. Anders moet ik echt huilen... IK WIL GEEN STEELFLEX, hahaha ;)

Is het dan niet praktischer om rechtstreeks via rogue US te bestellen?

Niet alleen verzendkosten zijn dan flink duur maar ook invoerkosten erbij...
Kan mss als je meerdere bent.

Ik las ook wel eens dat er zulke bedrijven bestaan die verzending van een internetshop regelen zodat je die invoerkosten niet hoeft te betalen. Weet niet precies hoe het zat maar je laat dus je pakketje zogezegd naar hun versturen en zij verzenden dan naar jou en door andere manier van labellen ofzo heb je die kost niet of minimaal.
Persoon waarbij ik dat las was wel maar met t-shirts van een Amerikaanse webshop, geen idee of dat met zulke verzendingen ook kan.

• Like
Waarderingen: Lef
Niet alleen verzendkosten zijn dan flink duur maar ook invoerkosten erbij...
Kan mss als je meerdere bent.

Ik las ook wel eens dat er zulke bedrijven bestaan die verzending van een internetshop regelen zodat je die invoerkosten niet hoeft te betalen. Weet niet precies hoe het zat maar je laat dus je pakketje zogezegd naar hun versturen en zij verzenden dan naar jou en door andere manier van labellen ofzo heb je die kost niet of minimaal.
Persoon waarbij ik dat las was wel maar met t-shirts van een Amerikaanse webshop, geen idee of dat met zulke verzendingen ook kan.

Verlaagt gewon het risico op douanecontrole voor importkosten maar als ze hem pakken betaal je toch gewoon.

Heb laatst een mail gestuurd naar Rogue Europe over de voorraad status van de Rogue Bars. Kreeg dit als reactie terug:

Hi!

The Ohio Bar will be available in Europe in about 1-3 weeks.
The Rogue Bar will not get back in stock as the Ohio will replace it.

If you have any further questions, please do not hesitate to contact us.
Thanks!

Best
Laura

De Rogue bars gaan dus vervangen worden door de Ohio bars.
Volgende mailtje had ik als reactie gehad op de vervanging van de Rogue Bars:

Ohio bar is almost the same bar than Rogue bar. Ohio bar is made in house, so we can ensure a better quality on the product.

Rogue Ohio Bar is made in Columbus, Ohio, and includes a lifetime guarantee against bending. The bushing sleeves on the Ohio Bar promise a reliable spin, and their snap ring design maintains optimal stability throughout any type of weightlifting regimen from basic high school or collegiate strength training programs to intense Crossfit workouts.

Heb laatst een mail gestuurd naar Rogue Europe over de voorraad status van de Rogue Bars. Kreeg dit als reactie terug:

Hi!

The Ohio Bar will be available in Europe in about 1-3 weeks.
The Rogue Bar will not get back in stock as the Ohio will replace it.

If you have any further questions, please do not hesitate to contact us.
Thanks!

Best
Laura

De Rogue bars gaan dus vervangen worden door de Ohio bars.
Volgende mailtje had ik als reactie gehad op de vervanging van de Rogue Bars:

Ohio bar is almost the same bar than Rogue bar. Ohio bar is made in house, so we can ensure a better quality on the product.

Rogue Ohio Bar is made in Columbus, Ohio, and includes a lifetime guarantee against bending. The bushing sleeves on the Ohio Bar promise a reliable spin, and their snap ring design maintains optimal stability throughout any type of weightlifting regimen from basic high school or collegiate strength training programs to intense Crossfit workouts.

Vandaag een mail gehad dat de Ohio bar morgen of volgende week toekomt. Enig idee of nog anderen een groepskoopje zouden overwegen om wat verzendkosten uit te sparen?

EDIT: Rogue Ohio bar, black zinc shaft bright zinc collars komt maandag binnen.

Laatst bewerkt:
Kunnen we in wuropa ook black oxide krijgen?

Kunnen we in wuropa ook black oxide krijgen?

Nee, helaas niet. Tenminste, dat vertelden ze mij een maand geleden. Misschien als je ze een mailtje stuurt dat ze uiteindelijk van gedachten veranderen, maar denk het eigenlijk niet.
De Black Oxide vergt toch wat meer onderhoud van de eigenaar en met de Bright Zinc/Black Sleeves zitten ze toch gewoon wat veiliger, denk ik.

De Westside Power bar, welke ikzelf besteld heb, komt begin oktober binnen. Ze hebben dus toch best veel afname als er zo elke maand een shipment bij ze binnen komt...

Vandaag een mail gehad dat de Ohio bar morgen of volgende week toekomt. Enig idee of nog anderen een groepskoopje zouden overwegen om wat verzendkosten uit te sparen?
Ik zou hem ook wel willen, maar momenteel zit ik wat krap bij kas vanwege werkloosheid. Het kan dus nog even duren voor ik hem aanschaf.

Nee, helaas niet. Tenminste, dat vertelden ze mij een maand geleden. Misschien als je ze een mailtje stuurt dat ze uiteindelijk van gedachten veranderen, maar denk het eigenlijk niet.
De Black Oxide vergt toch wat meer onderhoud van de eigenaar en met de Bright Zinc/Black Sleeves zitten ze toch gewoon wat veiliger, denk ik.

De Westside Power bar, welke ikzelf besteld heb, komt begin oktober binnen. Ze hebben dus toch best veel afname als er zo elke maand een shipment bij ze binnen komt...

Black oxide zou worden gelaunched in Europa maar ze weten nog niet wanneer. De Ohio bar zal trouwens de originele rogue bar vervangen en is de eerste volledig inhouse rogue bar.

Ik zou hem ook wel willen, maar momenteel zit ik wat krap bij kas vanwege werkloosheid. Het kan dus nog even duren voor ik hem aanschaf.

ik ben wel aan het na denken over een andere/extra bar. maar dan waarschijnlijk ook meteen met bumperplates. als er ooit een groepsaankoop gedaan word wil ik misschien wel mee doen. (mits ik genoeg geld heb) ook zit ik er aan te denken een S1 squat stands te kopen daar

Ben momenteel ook opzoek naar een nieuwe barbell. De huidige die ik heb zat bij Fitness Seller in een pakket met schijven. De kragen rollen me veel te hard wat vooral bij het benchen lastig is. Vanaf dan ben ik me wat gaan verdiepen en ondertussen wel al hard afgestapt van het principe “een bar is een bar”. Ik zoek atm een barbell voor SQ DL en BP. Echter tot de conclusie gekomen dat een perfecte deadlift bar wel wat verschil van een goede benchbar dus moet ik ergens een compromis maken. Ik ga dus voor een iets grotere diameter (29-30 mm) met centrale knurl (laat je toch enkel weg voor oly lifts). Omdat dit wat dikker is dan de standaard DL bar kies ik voor redelijk agressieve knurl en liefst geen chromen afwerking.

Fitness seller heb ik momenteel voor deze bar al laten vallen gezien die ATX bars geen duidelijk beeld geven en precies crossfit georiënteerd zijn.

Strengthshop kan je ook niet bepaalt goedkoop noemen. De Texas Power Bar is blijkbaar een design van ene Capp’s. Die maakt uitzonderlijk nog zelf bars maar enkele shops maken de bar volgens zijn specificatie. Je kan ze herkennen door de tekening van de staat Texas op het einde van de barbell.

Strengthshop hun originele texas power bar staat te koop voor 450 EUR waar je deze bar in de US kan kopen voor 235 $ (175 EUR) via [Link niet meer beschikbaar]

Bij Rogue US rekenen ze ongeveer 160 $ dollar (120 EUR) voor de shipping van 1 barbell. Dus imo steekt strengthshop wel een mooi bedrag in hun zak op dergelijke barbell.

De makers > http://www.irondawg.com/Store.htm (strengthshop.co.uk heeft zelf de afbeeldingen overgenomen).

Via Westside Barbell is een bar met diezelfde specs te verkrijgen voor 310 $. http://westside-barbell.com/index.p...eb-shop/50-specialty-bars/P83-texas-power-bar

Vind het zelf eigenlijk wel vaag dat Rogue een “Westside Power Bar” aanbiedt terwijl ik hier niet echt een referentie naar zie op de site van Westside zelf. Vraag me dan af of het dan niet over de Texas Power Bar gaat.

Grootste probleem dat ik heb met de EU sites is hoe weinig info ze geven. Je vindt amper info over de sleeves (bushing of bearing), de diameter van de bar, de afwerking, hoe hard de knurl is etc.. Deze site geeft bijvoorbeeld duidelijk een beeld van elke bar http://www.adamantbarbell.com/Olympic-Bar-Comparison-Guide Zo kan een goede benchbar nooit een goede oly lift bar zijn. In EU lijsten ze altijd het duidelijk op (220cm, 20kg, 50mm schijfopnamen JA DUUUHH)

Ikzelf had mij een shortlist gemaakt van enkel baren.

Troy AOB2000 ( http://www.repfitness.com/olympic-texas-power-bar Troy AOB-2000 )

York 32121

York 32113

CAP OB-86PBCK2000 ( http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=152056653&page=1 ) > ben voor deze momenteel nog aan het kijken; is mogelijk via Sears te krijgen in de US

Econ Westside Power Bar > blijkt voorlopig mijn enige optie

Westside Power Bar > valt af gezien prijs

Rogue Power Bar > valt af gezien zachte knurling, redelijk kleine diameter (teveel gericht naar oly lifts; de power versie verschilt enkel van de gewone met de centrale knurling)

Naar York heb ik gestuurd of ze dealers hebben in Europa of US dealers die naar EU verzenden > nog geen antwoord.

Voor Troy en CAP moet ik nog eens kijken gezien de “Adamantbarbell” niet naar EU shipt.

De Econ Westside bar te verkijgen via Rogue US staat wel nog op mijn lijstje. Zou in totaal 475 $ (315 voor de bar en 160 voor de shipping) zijn inclusief verzending ( 350 € )

Amazon.com heeft een goed aanbod in barbells (York, CAP,...) echter ook geen shipping naar EU. Op de EU varianten (UK, FR en DE) zijn deze barbells zelf niet beschikbaar. Is wel gieren dat je in de US voor de helft van de prijs in shops zoals Amazone, Sears etc betere barbells kan krijgen dan hier in de speciaalzaak…. Ik zie me hier al de Carrefour binnenstappen voor een Texas Power Bar…

Wat ik momenteel aan het doen ben is overal waar ik een van de bovenstaande bars vind shipping quotes opvragen en of ze al dan niet naar de EU shippen. Als ook wat van die serie nummers van York en CAP ingeven op google in de hoop een winkel te vinden die wel naar Europa shipt zodat ik op zen minst enkel opties heb.

Niet te moeilijk doen, koop een Texas power bar en je bent klaar

Terug
Naar boven