Fitness Seller

Kwaliteitsbarbells voor een mooie prijs

ik stuur naar team@rogueeurope.eu en krijg meestal na een uur of 2u al een antwoord. In het weekend kan het misschien wat langer duren, maar heb zelfs al eens binnen het uur een antwoord gehad op zondag!

vandaag eindelijk mn nieuwe sportkraft powerbar opgehaald.

wat is dat een verademing tegenover FS en helisport materiaal :eek:

absoluut heel blij mee.
geen speling op de sleeves, hele goede knurl en dus grip.
heel netjes en degelijk afgewerkt.
maandag mn eerste training ermee doen.

nogmaals bedankt voor de tip en t proberen Eddine!

Is er soms nog iemand die een baar wilt (mee) bestellen, want ik ben wel geïnteresseerd in zo'n rogue bar, ik doe voorlopig wel niet echt olympische oefeningen (buiten press dan), maar dat kan in de toekomst wel veranderen.

Trouwens nog een vraagje: Als de baar voorlopig enkel gebruikt word voor oefeningen zoals squat, deadlift, bench press, ... en dus niet van hoog naar beneden valt, zijn gewone gietijzeren schijven dan voldoende. Want blijkbaar doe je elke dure baar naar de kl**e als je ze van hoog laat vallen zonder bumpers.

op pl wedstrijden valt echt wel weleens een halter van iemand z'n rug met ijzeren schijven, kunnen ze wel hebben zolang het niet te vaak gebeurt en op de schijven valt

Is er soms nog iemand die een baar wilt (mee) bestellen, want ik ben wel geïnteresseerd in zo'n rogue bar, ik doe voorlopig wel niet echt olympische oefeningen (buiten press dan), maar dat kan in de toekomst wel veranderen.

Trouwens nog een vraagje: Als de baar voorlopig enkel gebruikt word voor oefeningen zoals squat, deadlift, bench press, ... en dus niet van hoog naar beneden valt, zijn gewone gietijzeren schijven dan voldoende. Want blijkbaar doe je elke dure baar naar de kl**e als je ze van hoog laat vallen zonder bumpers.

Ik heb wel interesse in ook een powerbar. Wellicht kunnen we korting krijgen als we er vijf of zo bestellen. Nog meer mensen?

OP de sitestaat zo iets van 5 bars, free shipping en dan komt het op $275 voor een rogue power bar. In hoeverre dat klopt :s

ik wil wel, maar dan hangt het ervan af waar ik erom moet komen

Van Rogue Europe, VAT is 23% in Finland dus het is in dit geval 270 + 23% + Shipping:
There are no volume prices separate of single prices, but shipping costs lower the cost of each bar.

Here is an example:

1 Rogue Bar: 270€ + 37€ for shipping, cost for 1 bar is then 307€ + VAT
2 bars, 540€ + 46€ for shipping, 1 bar costs then 293€ + VAT
3 bars, 810€ + 52€ for shipping, 1 bar costs then 287,35€ + VAT
5 bars, 1350€ + 67€ for shipping, 1 bar costs then 283,40€ + VAT
10 bars, 2700€ + 116€ for shipping, 1 bar costs then 281,60€ + VAT

Ik zat te denken aan een constructie waarbij iedereen die meedoet eerst 80% betaalt en dan de resterende 20% + zijn gedeelte van de shipping bij het ophalen van de halter. Ik woon in Eindhoven, dat lijkt me voor onze vlaamse en nederlandse mensen rerdelijk in het midden... Dus an sich heb ik er geen problemen mee als ik de boel moet regelen.

Ik ben ook aan het kijken met Aggie en Matt37 van het forum hier. Zij hebben ook interesse maar of ze zin hebben in hetgeen wat ik hierboven voorstel moet ik nog even afwachten. Heb ze namelijk een PM gestuurd.

Laatst bewerkt:
Naast mijn PL halter zou ik ook nog een rogue bar willen voor powercleans en snatches, maar die krengen zijn best duur tov amerika :(

Ik raak er maar niet uit de welke te nemen, de power baar of de gewone rogue bar?
Verschillen zijn:
Rogue bar: knurl mark: dual
Diamter: 28.5mm
no center knurl
levenslange garantie met enkele uitz.

Power bar: knurl mark: PL
Diamter: 29 mm
center knurl

Nu twijfel ik serieus, omdat ik nog nooit getraind heb met baar zonder center knurling. Voorlopig doe ik stronglift 5*5, met het plan over te gaan op 3*5, 1*5, madcow.
Is center knurling bij een low bar back squat een must? Want als ik zie naar de blauwe plekken op m'n rug ligt de baar helemaal niet waar de center knurl is, lijkt me eerder iets voor high bar.

Graag jullie meningen/argumenten

ik zelf vind een 29mm bar erg lekker en hou van de center knurl met bv backsquats.
enkel pl knurl marks vind ik prima omdat ik me toch vooral op de pl lifts focus.

doe je veel oly lifts dan is de 1e bar wellicht een betere keus. maar ik betwijfel of de een beginner het verschil zal merken. de knurl is imo vooral je eigen voorkeur.

mn eigen favo bar is de burgener & rippetoe bar.
29mm, dual knurl mark en met center knurl. de knurl daarop is ingekort aan 2 kanten om het schuren tegen de benen met deadlift te verbeteren.

ik zelf vind een 29mm bar erg lekker en hou van de center knurl met bv backsquats.
enkel pl knurl marks vind ik prima omdat ik me toch vooral op de pl lifts focus.

doe je veel oly lifts dan is de 1e bar wellicht een betere keus. maar ik betwijfel of de een beginner het verschil zal merken. de knurl is imo vooral je eigen voorkeur.

mn eigen favo bar is de burgener & rippetoe bar.
29mm, dual knurl mark en met center knurl. de knurl daarop is ingekort aan 2 kanten om het schuren tegen de benen met deadlift te verbeteren.

Welke barbells heb je nog?
Misschien het idee om 'het grote barbell topic' te plaatsen, met ervaringen/info over alle (hier te verkrijgen) barbells, zoals ik hier heb gedaan:http://www.bstrong.net/node/7127

Ik denk dat op DBB meer mensen een hoemgym hebben / ervaring met een bepaalde bar hebben...

Dan zal voor mij wss de power versie toch de beste keuze zijn, sinds ik nog niet bezig ben met olympische oefeningen

Waarom is de Westside Bar zoveel duurder dan de B&R Bar? De B&R is van harder staal notabene ???

• Topic Starter Topic Starter
Waarom is de Westside Bar zoveel duurder dan de B&R Bar? De B&R is van harder staal notabene ???
B&R bar is een vreemde bar als je naar het ontwerp kijkt.
De bar is van zeer goed staal maar deze kwaliteit zie je niet terug in de sleeve constructie. End cap sleeves zijn goedkoper dan snap-ring sleeves.
Over de kwaliteit van de knurl kan ik niks zeggen, heb deze nog nooit in handen gehad.

Verder zit er geen finish op het staal van de B&R, is bare steel. Dat reduceert ook flink de productie kosten. Niet dat dat laatste een slechte zaak is maar een keus. Jij als gebruiker moet beslissen of je dit wel of niet belangrijk vindt. Een bare steel bar vergt wel meer onderhoud.

Laatst bewerkt:
mcChick; volgens mij ligt het vooral aan het gebruikte soort end caps of ze wel of niet goedkope/slechter zijn. je ziet ook wel eens van die "standaard" bolted en die zijn wel een stuk minder van kwaliteit dan die op de b&r bar.
end caps kunnen, afhankelijk van de constructie/materiaal, nog wel eens beter zijn dan een snap ring.

Laatst bewerkt:
Volgens Rogue ligt het onder andere aan de knurling, die schijnt echt mega aggresief te zijn op de Westside Bar. Daarnaast zal vooral de finish effect hebben op de prijs. Ik betwijfel of de caps echt een verschil in prijs maken want die snap ring constructie is ook een simpele oplossing als ik dat zo zie in dat filmpje van Rogue, maar ik kan me vergissen.

Toch maar eens vragen wanneer die Westside bars in stock komen :)

Terug
Naar boven