AndroidHealthClinic

Kwark en whey

Koos123

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m94
Massa
95kg
Vetpercentage
18%
Kun je whey (isolaat) door de kwark heen gooien voor de smaak? Bijten beide eiwitten elkaar dan niet?

Voor de smaak kan het wel.. maar waarom zou je whey bij je kwark willen gooien? Dan heb je langzame en snelle eiwitten door elkaar heen, lijkt me nogal tegenstrijdig?

Kwark bevat:

* Whey - eiwit met snelle opname
* caseïne - eiwit met een langzame opname en een afgifte tot wel 7 uur na inname
* Calcium caseinaat - melkeiwit met een langzame opname
* Glutaminepeptiden - een zeer snel opneembare vorm van glutamine

Als je kwark voor het slapen gaan eten zou ik er geen isolaat doorheen gooien(zonde). Voor de smaak zou je er wat bij kunnen gooien, maar ik raad liever suikervrije siroop aan of iets. Geen dure Whey iig

voor de smaak lijkt me zonde, gooi en dan gwn de troep in die ze ook in de whey gooien voor de smaak (beetje suiker en wat zoetstoffen / vanille poeder oid).
gwn naturel kwark eten, desnoods wat vruchtjes/suiker oid er in, maar zoals devinvankan zegt: geen dure whey

Zakje vanillesuiker en Kaneel. Totaal 2 gr aan KH's. Erg lekker als je de naturel smaak niet kan verdragen. Naturel blijft toch het beste ;)

als je bang bent dat ze elkaar bijten doe je toch gewoon een muilkorf om je kwark :D

Pff, gewoon in je bek steken!

Savonds trainen de meeste mensen. Dan kun je direct na je training het beste een whey shake pakken voor meteen het herstel en groei aan te moedigen. Als je daarna ergens een keer gaat slapen werkt de whey meestal niet de hele nacht door, omdat eht een snelwerkende eiwitbron is.
Door dan net voordat je gaat slapen nog een bak kwark naar binnen te werken heb je een langzaamwerkende eiwitbron die snachts voor je spieronderhoud en herstel zorgt.

Ik deed wel eens ooit whey door mn kwark sochtends om dan meteen weer je onderhoud te starten van je spieren, maar omdat ik dan een twee uur later ging trainen voor een 1,5 uur toch steeds eiwitten beschikbaar hield voor 'bescherming' onder mn training.
Dat kan wel in mijn ogen dan. Maar ik had dan ook geen dure isolaat maar een mix van concentraat en isolaat (stond iig op de pot?).

Als je kwark lekker wilt maken kun je er ook "koek & speculaas kruiden" bij doen. Het is redelijk sterke kruiden en als je de goede hebt zitten er geen / nauwelijks calorieen in. Aanrader is die van Verstegen, die heeft ook geen zout.

Laatst bewerkt:
maakt het eigenlijk nog uit wat voor kwark je eet kwa eiwitten ect

kwark met ong 9/10 gr eiwitten per 100 gr kwark heb ik zelf..

Jep das de goeie.
Zoek de meest magere met geen rare toevoegingen zoals perziksmaak of aardbei ofzo met de meeste eiwitten.
Richtlijn is ruwweg koolhydraten <5 gram eiwit >9gram per 100 gram kwark.
Mijne heeft nu 9 gram eiwit en 6 gram kh. (zaanse hoeve, albert heijn)

Laatst bewerkt:
Kun je whey (isolaat) door de kwark heen gooien voor de smaak?
ja

Bijten beide eiwitten elkaar dan niet?

nee.

(maar je moet niet verwachten dat je kwark-whey zo snel werkt als whey iopgelost in water., maar aangezien je het door je kwark doet neem ik aan dat dat toch al niet de bedoeling was.

kwark met cacao en choc-whey (en wat kokos) :thumb:

@ Wazzup
Damn man! Dat klinkt echt berengoed, zit nu net op een eetmoment. Iets waar ik nog even extra voor op en neer zou rennen naar de winkel ghehe.

bah, cacao en kokos.
Lijkt me de slechtste combinatie ooit

Kwark + melk in shakebeker kan ook! zonder enige toevoegingen al lekker. Smaakt eigenlijk naar yohgurt gooi er musli bij voor als je in de bulk zit!

maakt het eigenlijk nog uit wat voor kwark je eet kwa eiwitten ect
niet echt, je hebt kwark gemengd met yoghurt, die is wat yoghurt achtiger (orly) en wat makkelijker te eten, maar is vaak wat minder eiwit / 100g. over het algemeen zit er rond de 9-12g eiwit /100g, verschilt per bakje dus maximaal 15g eiwit. Ik zou me er niet te druk om maken. (45g, of 60g)

Terug
Naar boven