XXL Nutrition

Whey Isolate shakes lekkerder maken

Bezoekers in dit topic

Koop clear whey Isolaat. Smaakt als limonade.
 
Moet het zoeter? Candarel green (stevia+erythrytol, smaakt als suiker, nul kcal) gebruik ik zelf vaak. Kun je ook mee bakken ;) .
Flavourdrops vind ik zelf niet zo lekker, maar dat is smaak.
Gooi ook wel eens pindakaas door de shake, erg lekker maar zal wel niet in je schema passen.
 
Amandelmelk met bevroren fruit en je hebt een chille smoothie met weinig calorieën
 
Wil je het meer laten vullen kijk dan eens naar xanthaangom om het te binden.
Omdat isolaat wat bitterder kan smaken maar wel erg zoet kan je proberen met slimpie citroen te mengen.
Of neem zo een 0% sapje in smaak limoen of Iets met appel (crystal clear achtige sapjes maar dan van eigen merk). Door de zure smaak in zoet sap wordt t niet mierzoet en de het wat zuurder smaakje overheerst de isolaat smaak.
Soms kan simpelweg wat citroensap uut zo een knijpding al goed doen.

Ik ben zelf meer van choco, vanille, choco-nut, pindakaas smaak (hoe ze dat doen zonder pinda vind ik echt knap!)
In al deze gevallen kan je cacao, kaneel, koffie(lepeltje oploskoffie) of koek speculaas kruiden erdoor doen. :D
 
Moet het zoeter? Candarel green (stevia+erythrytol, smaakt als suiker, nul kcal) gebruik ik zelf vaak. Kun je ook mee bakken ;) .
Flavourdrops vind ik zelf niet zo lekker, maar dat is smaak.
Gooi ook wel eens pindakaas door de shake, erg lekker maar zal wel niet in je schema passen.
Ja gebruikte zelf ook erythrytol. Die van candarel is wel erg duur, koop ze voor aardig goedkoper bij Holland & Barret. Flavour drops door mn havermout is perfect, maar liever niet door mn drinken
 
Amandelmelk met bevroren fruit en je hebt een chille smoothie met weinig calorieën
Ja zal eens een smoothie of ijs proberen te maken. Dan heb ik wel e ingrediënten in 1 smoothie/ijs ipv apart, maar voor 1 maaltijd zal dat geen groot probleem zijn
 
Wil je het meer laten vullen kijk dan eens naar xanthaangom om het te binden.
Omdat isolaat wat bitterder kan smaken maar wel erg zoet kan je proberen met slimpie citroen te mengen.
Of neem zo een 0% sapje in smaak limoen of Iets met appel (crystal clear achtige sapjes maar dan van eigen merk). Door de zure smaak in zoet sap wordt t niet mierzoet en de het wat zuurder smaakje overheerst de isolaat smaak.
Soms kan simpelweg wat citroensap uut zo een knijpding al goed doen.

Ik ben zelf meer van choco, vanille, choco-nut, pindakaas smaak (hoe ze dat doen zonder pinda vind ik echt knap!)
In al deze gevallen kan je cacao, kaneel, koffie(lepeltje oploskoffie) of koek speculaas kruiden erdoor doen. :D
Leek me altijd wel interessant om met xanthaamgom proteine ijs te maken. Schijnbaar zou je erg veel volume ervan kunnen maken
 
Leek me altijd wel interessant om met xanthaamgom proteine ijs te maken. Schijnbaar zou je erg veel volume ervan kunnen maken
Wel het recept delen aub :p al klinkt xanthaamgomijs niet bepaald jummie
 
Xanthaangom is een aanrader. Shakes worden een stuk dikker én je kan er inderdaad proteïne ijs (fluff) mee maken.

Recept voor fluff:

50 gram caseïne (als je whey gebruikt MOET je xanthaangom gebruiken)

100-300 gram bevroren zomerfruit

100 ml ongezoete amandelmelk (of water)

10-40 gram pindakaas (kan je weg laten eventueel)

2 gram xanthaangom

16-24 ijsblokken

25-50 cl water
 
Xanthaangom is een aanrader. Shakes worden een stuk dikker én je kan er inderdaad proteïne ijs (fluff) mee maken.

Recept voor fluff:

50 gram caseïne (als je whey gebruikt MOET je xanthaangom gebruiken)

100-300 gram bevroren zomerfruit

100 ml ongezoete amandelmelk (of water)

10-40 gram pindakaas (kan je weg laten eventueel)

2 gram xanthaangom

16-24 ijsblokken

25-50 cl water
Zal dit zeker proberen, moet even xanthaamgom bestellen
 
Xanthaangom is een aanrader. Shakes worden een stuk dikker én je kan er inderdaad proteïne ijs (fluff) mee maken.

Recept voor fluff:

50 gram caseïne (als je whey gebruikt MOET je xanthaangom gebruiken)

100-300 gram bevroren zomerfruit

100 ml ongezoete amandelmelk (of water)

10-40 gram pindakaas (kan je weg laten eventueel)

2 gram xanthaangom

16-24 ijsblokken

25-50 cl water
Als je er van houdt dat het dikker wordt, is custard misschien ook een idee?
 
Ik besefte mij zojuist dat ik fking dom ben. Idk of de dagelijkse kcal inname mn brein fucked, maar heb nog kapot veel pakken vloeibare eiwitten die binnenkort over datum zullen gaan. Kan hiermee meer volume maken dan een shake en ook erg genieten met zero kcal siroop en flavour drops :)
 
Ik besefte mij zojuist dat ik fking dom ben. Idk of de dagelijkse kcal inname mn brein fucked, maar heb nog kapot veel pakken vloeibare eiwitten die binnenkort over datum zullen gaan. Kan hiermee meer volume maken dan een shake en ook erg genieten met zero kcal siroop en flavour drops :)
wil je meer volume in je shake gebruik er gelatine blaadjes in. dikkere massa en verzadigd misschien meer(al is het maar voor je gevoel)
 
wil je meer volume in je shake gebruik er gelatine blaadjes in. dikkere massa en verzadigd misschien meer(al is het maar voor je gevoel)
Moet dan een vega/halal versie daarvan vinden. Maar klinkt wel goed, kan ik het eten als pudding, nog met flavour drops
 
Banana whey met ijskoud water.
Mmm

Die van powersupplements is lekker maar helaas wel duur. MP new natural banana is ook prima met water.

Als je het lekkerder wilt maken zou ik er wat Bayleys of Amaretto ofzo doorheen gooien. Met Tia Maria is vast ook wel lekker.
 
Moet dan een vega/halal versie daarvan vinden. Maar klinkt wel goed, kan ik het eten als pudding, nog met flavour drops
Whey met gelatine. Op laten stijven in de koeling en dan doordraaien door je blender.

Mmm whey gel.
 
Back
Naar boven