Fitness Seller

kwark in de ochtend?

ik eet elke ochtend 250 gram kwark met muesli, lijnzaad en een stuk fruit.
's avonds nog een hele pot van 500 gram.

waarom zou je je geld aan shakes hangen voor in de ochtend...? kwark kost bijna niets en is een prima eiwitbron

Shakes kosten ook bijna niks en zijn een zeer goede eiwitbron.

Lactose is geen snelle koolhydraat...

Daarnaast is het gehalte lactose in kwark behoorlijk laag. Bij beetje goede kwark zitten er 3 a 4 gram per 100 gram. en ja ook lactose is geen snelle kh zoals gezegd. Maar ik zou 's ochtends gewoon voor havermout, brinta, volkoren brood gaan met eieren of whey en eventueel nog fruit. Bewaar die bak kwark maar gewoon voor 's avonds om de genoemde redenen. Ook nog een voordeel meeste mensen krijgen slijmvorming (van weinig tot extreem veel) van kwark, dus dit lijkt me niet erg handig voor de training. Maar dat moet je maar uitproberen.

• Topic Starter Topic Starter
Daarnaast is het gehalte lactose in kwark behoorlijk laag. Bij beetje goede kwark zitten er 3 a 4 gram per 100 gram. en ja ook lactose is geen snelle kh zoals gezegd. Maar ik zou 's ochtends gewoon voor havermout, brinta, volkoren brood gaan met eieren of whey en eventueel nog fruit. Bewaar die bak kwark maar gewoon voor 's avonds om de genoemde redenen. Ook nog een voordeel meeste mensen krijgen slijmvorming (van weinig tot extreem veel) van kwark, dus dit lijkt me niet erg handig voor de training. Maar dat moet je maar uitproberen.
klinkt logisch. dan ga ik het proberen met 's ochtends muesli met melk en een whey shake met vruchtensap. De kwark bewaar ik dan maar voor 's avonds.

Lactose is opgebouwd uit één molecuul glucose en een molecuul galactose. Bovendien is het goed oplosbaar in water. Dit wordt niet snel opgenomen dacht je ?

Dit word idd niet snel opgenomen, dit is te zien aan de zeer lage gi waarde van melkproducten, rond de 30, vergelijkbaar met sommige groenten dus.
Het lichaam heeft veel moeite met het verwerken van lactose.

Dit word idd niet snel opgenomen, dit is te zien aan de zeer lage gi waarde van melkproducten, rond de 30, vergelijkbaar met sommige groenten dus.
Het lichaam heeft veel moeite met het verwerken van lactose.

Ik kan dit niet beredeneren. Die GI zal allemaal wel, maar lactose bestaat maar uit één binding. Ik geloof er niks van dat dit uren gaat duren om die te verbreken zodat de afzonderlijke moleculen door de darmwand heen kunnen.

Ik ga hier even het topic van de starter gebruiken. Heb enkele bakken kwark meegenomen uit de winkel maar heb daar totaal niet bij stil gestaan of ik best magere of volle kwark neem. Ik heb dus volle kwark meegenomen met volgende voedingswaarde: per 100gr: 3.5 gr proteines, 4.5gr koolhydraten en 6gr vet waarvan 4.5gr verzadigd is...
Is dit goede of veel te vettige shit...?

Ik ga hier even het topic van de starter gebruiken. Heb enkele bakken kwark meegenomen uit de winkel maar heb daar totaal niet bij stil gestaan of ik best magere of volle kwark neem. Ik heb dus volle kwark meegenomen met volgende voedingswaarde: per 100gr: 3.5 gr proteines, 4.5gr koolhydraten en 6gr vet waarvan 4.5gr verzadigd is...

Voortaan magere kwark kopen ;)
Deze bevatten te veel verzadigde vetten.

3.5 gram eiwit is ook heel weinig. Meestal zit er 8+ in.

ik eet elke ochtend 250 gram kwark met muesli, lijnzaad en een stuk fruit.
's avonds nog een hele pot van 500 gram.

waarom zou je je geld aan shakes hangen voor in de ochtend...? kwark kost bijna niets en is een prima eiwitbron
Omdat je snelle eiwitten en koolhydraten moet hebben en geen zeer trage eiwitten :rolleyes:

---------- Toegevoegd om 17:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:19 ----------

Volgende keer magere kwark nemen. Hoe meer koolhydraten het bevat, hoe zoeter het is. Maar veel koolhydraten heb je niet nodig dan. Je let op de hoge hoeveelheid eiwit (8+), lage koolhydraten (<4) en de prijs ;)

Omdat je snelle eiwitten en koolhydraten moet hebben en geen zeer trage eiwitten :rolleyes:

En waar baseer je dit op? Heb je onderzoeken die dit aantonen + weet je of deze onderzoeken niet gefundeerd worden door supplementenleveranciers? Wat je zegt kan mogelijk best zo zijn, maar een "I'm with stupid" smiley is zeker niet nodig

Het lijkt mij waarschijnlijk dat een combinatie van Snel en langzaam opneembare eiwitten 's ochtends de beste resultaten zullen geven

Onder de 35 jaar lijkt het lichaam vooral baat te hebben bij eiwitten die langzaam vrijkomen en de musculatuur voorzien van een constante stroom bouwstoffen. Op latere leeftijd reageert de musculatuur beter op 'eiwitpulsen', omdat de snelle toename van de hoeveelheid aminozuren in het bloed het vastgeroeste anabole groeiproces weer op gang helpt.
http://www.ergogenics.org/eiwit.html

Wat dacht je van een whey shake met een banaantje of wat dextrose wanneer je wakker wordt. Dan een 45 min/uurtje later een volwaardig ontbijt met een bak kwark, havermout en een ei of 2. Lijkt me perfect.

wat een discussie zeg...

Kwark kan in de ochtend, in de middag, in de avond, het kan gewoon altijd. En dat gemekker over kh's en lactose en weet ik veel wat is imo nergens voor nodig.

wat een discussie zeg...

Kwark kan in de ochtend, in de middag, in de avond, het kan gewoon altijd. En dat gemekker over kh's en lactose en weet ik veel wat is imo nergens voor nodig.

Casein protein has been shown to inhibit protein
breakdown by 30% for a 7-h postprandial period, and only slightly increase protein synthesis.

Bron: International Journal of Sport Nutrition and Exercise Metabolism, 2006, 16, 129-152
© 2006 Human Kinetics, Inc.

Dit houd in dat je over een periode van 7 uur na je bak kwark een langzamere vertering en dus opname van eiwitten hebt, dus nadelig werkt op je volgende maaltijden, lijkt mij?

Laatst bewerkt:
breakdown by 30% for a 7-h postprandial period, and only slightly increase protein synthesis.

Bron: International Journal of Sport Nutrition and Exercise Metabolism, 2006, 16, 129-152

Dit houd in dat je over een periode van 7 uur na je bak kwark een langzamere vertering en dus opname van eiwitten hebt, dus nadelig werkt op je volgende maaltijden, lijkt mij?

Als je geen 8 keer per dag eet is dat juist wel logisch om te doen lijkt me.

/care

Sinds ik geen wetenschappelijke studies meer bekijk, maak ik de gains van m'n leven!

Ik kan dit niet beredeneren. Die GI zal allemaal wel, maar lactose bestaat maar uit één binding. Ik geloof er niks van dat dit uren gaat duren om die te verbreken zodat de afzonderlijke moleculen door de darmwand heen kunnen.

Voor lactose is een speciaal enzym nodig, lactase. Dit werkt een stuk langzamer dan de afbraak van andere disacchariden.

/care

Sinds ik geen wetenschappelijke studies meer bekijk, maak ik de gains van m'n leven!

Haha precies! Morgen wordt het tegendeel weer bewezen. Al dat mierenneukerij slaat nergens op. Snap niet dan men hier whey boven kwark verkiest. Whey is wel het laatste waar je aan moet denken als eiwitbron. Whey in de ochtend en rondom je training, maar dan kan gerust een bak kwark bij.

Sommige eiwitten/amino's uit Hüttenkäse zijn extra goed voor de nachtrust, huutenkees is ook een soort kwark. (vind ik)

---------- Toegevoegd om 17:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:19 ----------

Als je denkt aan intermittent fasting en dergelijke dan maakt het tijdstip zelfs helemaal niet uit wanneer je eiwitten binnen krijgt maar wel het totaalplaatje van de dag en ook steeds na een training eiwitten consumeren.
Waarom zou je dan plots in de ochtend snelle eiwitten nodig hebben?
In mijn ogen is het effect daarvan zwaar overrated.

Terug
Naar boven