Fitness Seller

Lab analyses whey Body&Fit en XXL

Status
Niet open voor verdere reacties.
Niet dat ik zin heb om de hele thread door te lezen, maar heeft iemand al uitgelegd wat dit betekent:

Opmerking: De aangegeven hoeveelheden milligrammen aminozuren per 100
gram monster liggen bij monster 1 ongeveer 20% lager dan op het etiket vermeld
is. Dit is te verklaren door de uitgevoerde procedure waarbij een verlies van
ongeveer 15-20% te verwachten is.

(monster 1 = die van XXL)

15-20% foutmarge klinkt als best veel en zeker als je daar bij voorbaat al van uit gaat (waarom corrigeer je er dan niet op ?)

Dus ze gaan daar tijd en geld stoppen in een test die onbetrouwbaar is, op een universiteit?
Yeah right buddy :roflol:

ik denk dat een groot degelijk onderzoek wel erg veel geld zou kosten dat men niet bij elkaar zou krijgen

alle waar naar zn geld hè

Ik heb geen idee of het onderzoek wel betrouwbaar is. Mijn vraag was een oprechte vraag waarom B&F en die professor het onderzoek als onbetrouwbaar bestempelen.
En van de scheikundige kant weet ik wel wat af ja.

Gemiddelde professor kraamt natuurlijk bij het aankloppen van zo'n groot bedrijf als bodyenfitshop meteen ONBETROUWBAAR uit want die hebben echt geen zin in de potentiele shitstorm die dat op kan leveren.

Niet dat ik zin heb om de hele thread door te lezen, maar heeft iemand al uitgelegd wat dit betekent:

15-20% foutmarge klinkt als best veel en zeker als je daar bij voorbaat al van uit gaat (waarom corrigeer je er dan niet op ?)

Galen zei dat de whey van XXL dan 80-95% zou zijn, of woorden van gelijke aard.
getallen die ik genoemd heb zijn niet precies.

Ze hadden gewoon zelf zo'n test moeten doen en verder tot nader orde niet reageren in plaats van als een klein kind stampend door dit topic te banjeren. Niets van wat ze nu nog roepen is geloofwaardig door de houding die ze vanaf begin af aan hebben ingenomen.

Klopt de eerste reacties waren niet professioneel.

Ik stel dan voor dat diezelfde potten opgestuurd worden naar een lab van ONS keuze (de consument) en dat b&f voor de test gaat dokken. 600 euro lijkt mij een heel klein bedrag voor zo een groot bedrijf, vooral als het gaat om hun naam wel of niet te zuiveren. Dat is natuurlijk ALS Jordi niet met officiele rapport komt.

Klopt de eerste reacties waren niet professioneel.

Klopt dit had anders gekunt/gemoeten.
Vind dan wel dat je ze niet meteen als ongeloofwaardig moet bestempelen, aangezien die test ook nog niet als betrouwbaar mag worden gezien.

Blijf erbij: Test doen --> bewijs tegendeel (of niet). Ook prima ---> Maak whey veel goedkoper zodat prijs/whey wel t zelfde blijft:D

Als jullie nog van je bodyenfit whey afmoeten, stuur maar op :D

Klopt dit had anders gekunt/gemoeten.
Vind dan wel dat je ze niet meteen als ongeloofwaardig moet bestempelen, aangezien die test ook nog niet als betrouwbaar mag worden gezien.

Blijf erbij: Test doen --> bewijs tegendeel (of niet). Ook prima ---> Maak whey veel goedkoper zodat prijs/whey wel t zelfde blijft:D

Ik bestempel die test ook niet als geloofwaardig voor de duidelijkheid. Daarnaast interesseert die uitslag me ook niet zo. Ik zal er niet minder whey om bestellen. Ik ben geen pro en het komt allemaal niet zo nauw.

Het gaat mij er meer om dat Body&Fit op die manier naar hun ongeruste klanten reageert en daarmee juist hun eigen klanten wegjaagt. Ze worden daar op gewezen, en dan kunnen ze wel sociaal wenselijk reageren.. Tsja.. :rolleyes:

Het is tenslotte DBB, Body&Fit is een bedrijf.. dan zou je je niet zo op de kast moeten laten jagen en niet mee moeten gaan in het gedrag.

Gemiddelde professor kraamt natuurlijk bij het aankloppen van zo'n groot bedrijf als bodyenfitshop meteen ONBETROUWBAAR uit want die hebben echt geen zin in de potentiele shitstorm die dat op kan leveren.

Nee, die zijn natuurlijk als de dood voor de gevolgen en hebben ook geen zin om bestempeld te worden als een tweede Diederik Stapel, omdat de onderzoeksgegevens mogelijk niet betrouwbaar waren.

Nee, die zijn natuurlijk als de dood voor de gevolgen en hebben ook geen zin om bestempeld te worden als een tweede Diederik Stapel, omdat de onderzoeksgegevens mogelijk niet betrouwbaar waren.

scheikunde is heel iets anders dan sociale wetenschappen dat weet je?

ik bestempel die test ook niet als geloofwaardig voor de duidelijkheid. Daarnaast interesseert die uitslag me ook niet zo. Ik zal er niet minder whey om bestellen. Ik ben geen pro en het komt allemaal niet zo nauw.

Het gaat mij er meer om dat body&fit op die manier naar hun ongeruste klanten reageert en daarmee juist hun eigen klanten wegjaagt. Ze worden daar op gewezen, en dan kunnen ze wel sociaal wenselijk reageren.. Tsja.. :rolleyes:

Het is tenslotte dbb, body&fit is een bedrijf.. Dan zou je je niet zo op de kast moeten laten jagen en niet mee moeten gaan in het gedrag.

+1

Ik bestempel die test ook niet als geloofwaardig voor de duidelijkheid. Daarnaast interesseert die uitslag me ook niet zo. Ik zal er niet minder whey om bestellen. Ik ben geen pro en het komt allemaal niet zo nauw. Het gaat mij er meer om dat Body&Fit op die manier naar hun ongeruste klanten reageert en daarmee juist hun eigen klanten wegjaagt. Ze worden daar op gewezen, en dan kunnen ze wel sociaal wenselijk reageren.. Tsja.. :rolleyes: Het is tenslotte DBB, Body&Fit is een bedrijf.. dan zou je je niet zo op de kast moeten laten jagen en niet mee moeten gaan in het gedrag.

Dat zei ik ook niet dat jij die als geloofwaardig ziet. Was in t algemeen.
Verder ben ik het gewoon met je eens.

Ja, zie hieronder.

Ik heb al een vermoeden waarmee ze komen hoor. Namelijk dat het lab aangeeft dat er een afwijking van 15-20% kan zitten door de gebruikte techniek. Wat een enorme overschatting is van het verlies van aminozuren. Als die 15-20% afwijking naar beneden zou kloppen, dan zou er in die van XXL 91.3 - 97.0 gr eiwit zitten. Wat natuurlijk niet kan. De resultaten van de XXL whey bevestigen simpelweg dat die afwijking niet meer is dan een paar procent, ik schat zelf zo'n 2%, max iets van 3-4%. Bovendien is het onmogelijk om die hoge glycine waarde te krijgen zonder toevoeging van los glycine (dit kan simpelweg niet met whey), die glycine waarde staat als een huis (dat dere massaspectrometrie).

Wel grappig dat ze bij Body&Profit blijven doorgaan over het feit dat het een onafhankelijk lab moet zijn (op zich natuurlijk terecht), maar vervolgens zelf alleen komen met een (inferieure) test van hun leverancier.

Wel grappig dat ze bij Body&Profit blijven doorgaan over het feit dat het een onafhankelijk lab moet zijn (op zich natuurlijk terecht), maar vervolgens zelf alleen komen met een (inferieure) test van hun leverancier.
Dit.

Daarnaast interesseert die uitslag me ook niet zo. Ik zal er niet minder whey om bestellen. Ik ben geen pro en het komt allemaal niet zo nauw.

Maar dit is nu exact wat ik al enkele pagina's geleden heb aangegeven. Ongeacht de uitslag blijven mensen de producten toch wel kopen. Echter maar wat nu als er al dan niet bewust met de producten gerommeld wordt om enerzijds de claim van een hoog percentage proteine te kunnen handhaven en anderzijds de prijs laag te kunnen houden? De verkoop gaat dan leuk (immers lage prijs) maar het product is wel minder van kwaliteit, althans minder dan gesuggereerd. Als je het dan zou omrekenen dan kan die goedkoop wel eens duurkoop blijken te zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven