MuscleMeat

Lab analyses whey Body&Fit en XXL

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jammer dat ik als donateur geen enkel bericht van een uitslag heb mogen ontvangen. Maar goed, zal ook wel met het "toevallig" opheffen van de sociale groepen te maken hebben.

Heb alleen de eerste paar pagina's gelezen, dus nog geen weerwoord van B&F gezien, maar zo als het er nu naar uit ziet was dit dus de laatste keer dat ik bij die firma besteld heb. Erg onverwacht, maar 4,5 gram glycine op 65 gram t.o.v. 1,4 g op 77 gram bij XXL lijkt genoeg te zeggen. Aminozuur "spiking" komt dus ook in Nederland voor. En ook het eiwitgehalte an sich is ver onder de aangegeven hoeveelheid.

Onverwacht, ronduit teleurstellend en voel me nu toch wel flink genaaid door B&F al die jaren. XXL heeft er een nieuwe vaste klant bij lijkt het.

(dit alles onder voorbehoud natuurlijk)

brb selling body&fit aandelen

Had een aantal jaren geleden al eens gezegd dat ik het vermoeden had dat B&F de eiwitwaardes van hun producten de hoogte injaagde door gebruik van minderwaardige en goedkope eiwitten (even later was ik geblokkeerd en werd mijn account verwijderd)

Persoonlijk vind ik dat uit de huidige gegevens dit echter nog niet kan worden afgeleid. De meegedeelde testen zijn beide dubieus. De ene is niet ondertekend en het lab is ongekend, de test van B&F is te simplistisch.

Langs beide kanten dient er duidelijkheid geschept te worden, vooraleer hier in concreto een oordeel kan over worden geveld.

Waar variatie kan optreden is bij het oplossen (afwegen kan sowieso zeer accuraat met een beetje proper drugsweegschaaltje), als je denkt op te lossen in 2 ml, en je lost daadwerkelijk op in 2.1 ml, dan is dit nogal een afwijking. Van wat ik me echter herinner van me (beperkte) hands-on scheikunde ervaring is dat je dit vrij exact kunt doen. Ik vraag mij dus af of er hier iemand aanwezig is die hier wat meer ervaring mee heeft.

Als ik als 1e jaar student aan de WUR al toegang had tot gruwelijk precieze pipetten neem ik aan dat ze daar ook wel vrij exact 2 ml kunnen afmeten.

Ik heb overigens een PhD* pipetteren dus als er nog vragen zijn weet je me te vinden.

onverifieerbaar Belgisch PhD

We hebben het zelf maar even uitgezocht;) Wij hebben net contact gehad met de universiteit van Maastricht. We begrijpen van de professor dat er een test gedaan is met een sample. Betreffende "test" is volgens de universiteit van Maastricht totaal onbetrouwbaar en de berekening die gebruikt is om het eiwitgehalte te meten is ook onbetrouwbaar.

Daarnaast is er nooit toestemming gegeven door de Universiteit van Maastricht voor welke publicatie dan ook.

lolwut???

Wat een wanboel zeg!

Iedere supplementen webshop zou zijn eigen expert in de ontwikkeling van whey moeten hebben, dan gebeuren er dergelijke zaken niet

Dat labrapport wordt steeds gekker en gekker.. Wat doen de eiwitten van een jak, schaap, everzwijn en moeflon in mijn wei? En die van een mens? :eek:

29w3f5s.png

120 uur voorwaardelijke taakstraf voor bobby en fip voor het opzettelijk onthouden van gains

overigens snap ik geen reet van al die termen die rondgestrooid worden, dus als iemand straks het even kan versimpelen, graag

overigens snap ik geen reet van al die termen die rondgestrooid worden, dus als iemand straks het even kan versimpelen, graag

heb je scheikunde gehad? Veel gaat over verschillende test methodes. De vraag is of het onderzoek relevant was en hoe nauwkeurig en precies.

Volgens het onderzoek gedaan door de Uni Maastricht, aan gevraagd door DBB blijkt dat B&F niet even veel eiwit per 100g levert dat als ze zeggen op het etiket. Ook lijkt het er op dat ze nutteloze eiwitten toevoegen om hun eiwit waardes op te krikken.

B&F komt vervolgens met eigen onderzoek waaruit wel hoger eiwit gehalte blijkt. Maar deze test methode was niet precies

inb4 je legt het helemaal verkeerd uit. Dit is wat ik er van begrijp ???

danku meaan

raar trouwens, groep is weg en ik heb ook als donateur geen enkel bericht gehad. Leeft Jordi nog of is hij "verdwenen" net zoals de andere B&F tegenstanders?

Bye BnF. onprofessioneel... zo... zonde..

Hallo XXL

De eerste persoondje de test wilde opzetten was toch ook. Erdwenen :roflol:

Illermenety

Denk dat xxl het dan wordt wat betreft de whey...

Dat labrapport wordt steeds gekker en gekker.. Wat doen de eiwitten van een jak, schaap, everzwijn en moeflon in mijn wei? En die van een mens? :eek:

29w3f5s.png
Ik vraag me af of dat geen vals positieve zijn i.v.m. het geringe percentage sequence coverage waar de hits op zijn gemaakt (en vaak ook lage eiwit score); tussen de diersoorten is er nu eenmaal een hoog % homologie. Maar hier weet ik helaas te weinig van... Die varkens trypsine zal van de bepaling zelf zijn misschien, maar daar houdt het dan ook wel weer op :o Ben benieuwd als iemand hier verstand van heeft en dit kan toelichten?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven