Fitness Seller

Lab analyses whey Body&Fit en XXL

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zoals meerdere mensen had ik deze twijfels al veel langer maar niet alleen over hun whey, hun visolie is ook akelig goedkoop. Een goed, milieuvriendelijk én voor de consument veilig zuiveringsproces kost nogal wat. De effectiefste zuiveringsmethode is superkritische CO2-extractie. Deze methode is duur, maar zorgt tevens voor een visolie-product dat nagenoeg geen verontreiniging bevat, vele malen minder dan de goedkope visolie-merken.
Dit is wel wat B&F garandeert ' zuiverheid en kwaliteit tot in perfectie'.
Ik heb er mijn bedenkingen bij, en zeker na deze onthullingen zal ik mijn aankopen gaan beperken bij hun.
 
Nee? Jij vind niet dat de knul aan wie wij bijna 600 euro gegeven hebben, hoeft te reageren op de vraag of er een officieel document is? Jij vind niet dat hij ons verantwoording schuldig is op de in dit topic genoemde vragen? Nee? Want dan had hij net zo goed cijfers uit zijn duim kunnen zuigen. Een scan van de uitslag zou alle vragen doen stoppen. En ik vind dat hij dat de donateurs schuldig is. We hebben er immers voor betaald.

Ik ga er niet van uit, maar als dat wat B&F zegt waar is, zijn we allemaal in ons poepertje genomen.

Zoals hier al eerder werd aangegeven (volgens mij GetXXL) zijn de uitkomsten dusdanig complex dat die knul wel van hele goede huize moet komen om dit zelf te bedenken. Daarbij ben ik het met je eens dat in deze kwestie transparantie belangrijk is, zeker gezien de belangen.

Echter, het dreigende taalgebruik van B&F zal niet bijdragen aan het versnellen van die transparantie. Als je ziet hoe het bedrijf in dit topic reageert dan vraag ik mij of Jordi93 überhaupt nog kan/durft te reageren. Tevens weet je niet of er al druk op hem wordt uitgeoefend.
 
ik vind dit egt een top vraag voor keuringsdienst van waarde
waarom zit er zoveel prijsverschil tussen de wheys merken en producten
en wat zit er nou echt in
 
Lol. Je koopt een product dat iets garandeert. Daar betaal je als consument geld voor. Dat moet altijd doen of bevatten wat het beloof. Ala je dat blijkbaar niet kunt garanderen, moet je het er niet opzetten.

Niet opzetten?

Gewoon niet verkopen!
 
Zoals hier al eerder werd aangegeven (volgens mij GetXXL) zijn de uitkomsten dusdanig complex dat die knul wel van hele goede huize moet komen om dit zelf te bedenken. Daarbij ben ik het met je eens dat in deze kwestie transparantie belangrijk is, zeker gezien de belangen.

Echter, het dreigende taalgebruik van B&F zal niet bijdragen aan het versnellen van die transparantie. Als je ziet hoe het bedrijf in dit topic reageert dan vraag ik mij of Jordi93 überhaupt nog kan/durft te reageren. Tevens weet je niet of er al druk op hem wordt uitgeoefend.

Deels mee eens. Uitslagen kunnen al tijden van tevoren voorbesproken zijn. Maar het gaat mij vooral om het feit dat het niet netjes is om je nu ineens afzijdig te houden. Ook het apart opgezette forum is uit de lucht.

Ik geloof B&F uiteraard niet over het geclaimde belletje. Het zou echter gewoon fijn zijn en een hoop gelul schelen als die jongen wat ban zich liet horen. Hij graaft zichzelf zo steeds dieper in.. Dat is zonde.
 
Laatst bewerkt:
Onze expert is gearriveerd:
20jlbg1.png

Als ik het analyserapport vanuit mijn expertise in wetenschappelijke rapportering en communicatie lees moet ik besluiten dat het behoorlijk waardeloos is omdat het geen voldoende antwoord formuleert op de vragen waar wij mee zitten.

Een deftig wetenschappelijk rapport zou moeten beginnen met een duidelijke formulering van de doelstellingen, zeg maar de vragen waarop men een antwoord zoekt.
De bespreking en interpretatie van de data dienen dan ook te gebeuren met het oog op het zoeken naar een antwoord op de gestelde vragen.

De uiteindelijke conclusie dient dan een duidelijk antwoord te formuleren op de gestelde vragen met interpretatie van validiteit van de geformuleerde antwoorden.

De vragen waarop een antwoord gezocht zouden moeten worden zijn:

- Welk is het percentage eiwitten aanwezig in beide supplementen? Hoe groot is de mogelijke analytische fout op de gevonden resultaten? Vergelijk de gevonden eiwitpercentages met de percentages vermeld op het ticket en interpreteer (eventuele verschillen).
- Komt de samenstelling van de eiwitfractie in beide supplementen overeen met die van melkwei? Zo niet, probeer eventuele afwijkingen te verklaren.

Het heeft geen zin dat je complexe analyses laat uitvoeren door experten om dan een hoop ruwe data terug te krijgen die je zelf nog moet gaan analyseren, interpreteren en concluderen om een antwoord op je vragen te vinden. Niemand van ons is voldoende vertrouwd met de materie om dit zelf voldoende goed te doen.

Vooral de eerste vraag wordt onvoldoende behandeld in het rapport.
Een gemiste kans dus.
 
Het is afwachten tot maandag. B&F heeft aangegeven hier werk van te maken en laat maandag terug wat van hun horen.

Voor de rest heeft Jordi wel een plicht de resultaten te verifiëren. Aan de donateurs dan toch.

XXL heeft verleden week nog een pot opgestuurd waarbij men het aminozuurprofiel gaat analyseren en ook een extra test waarbij men het stikstofgehalte gaat meten.
 
Laatst bewerkt:
Wel grappig dat ze bij Body&Profit blijven doorgaan over het feit dat het een onafhankelijk lab moet zijn (op zich natuurlijk terecht), maar vervolgens zelf alleen komen met een (inferieure) test van hun leverancier.
Ik neem aan dat de leverancier ook wettelijk gecontroleerd wordt (keuringsdienst van waren, is een verplichting). Die kunnen niet zomaar tests gaan beïnvloeden.
 
Als ik het analyserapport vanuit mijn expertise in wetenschappelijke rapportering en communicatie lees moet ik besluiten dat het behoorlijk waardeloos is omdat het geen voldoende antwoord formuleert op de vragen waar wij mee zitten.

Een deftig wetenschappelijk rapport zou moeten beginnen met een duidelijke formulering van de doelstellingen, zeg maar de vragen waarop men een antwoord zoekt.
De bespreking en interpretatie van de data dienen dan ook te gebeuren met het oog op het zoeken naar een antwoord op de gestelde vragen.

De uiteindelijke conclusie dient dan een duidelijk antwoord te formuleren op de gestelde vragen met interpretatie van validiteit van de geformuleerde antwoorden.

De vragen waarop een antwoord gezocht zouden moeten worden zijn:

- Welk is het percentage eiwitten aanwezig in beide supplementen? Hoe groot is de mogelijke analytische fout op de gevonden resultaten? Vergelijk de gevonden eiwitpercentages met de percentages vermeld op het ticket en interpreteer (eventuele verschillen).
- Komt de samenstelling van de eiwitfractie in beide supplementen overeen met die van melkwei? Zo niet, probeer eventuele afwijkingen te verklaren.

Het heeft geen zin dat je complexe analyses laat uitvoeren door experten om dan een hoop ruwe data terug te krijgen die je zelf nog moet gaan analyseren, interpreteren en concluderen om een antwoord op je vragen te vinden. Niemand van ons is voldoende vertrouwd met de materie om dit zelf voldoende goed te doen.

Vooral de eerste vraag wordt onvoldoende behandeld in het rapport.
Een gemiste kans dus.

+1 Je hebt hierin wel een punt.

Maar dit blijft een fantastisch populair topic!!!!!
 
De expert heeft gesproken! Ik heb ook zojuist van Mister10 vernomen dat, gezien hij multi-miljonair is en >100k kostende chemisch analytische apparatuur in z'n badkamer heeft staan, hij binnenkort komt met NIEUWE resultaten. Experti in developi nieuwus resultati.

In nomine patris et fillii et spiritus sancti tru natti. Amen.
 
Ik snap oprecht niet hoe iemand het hier op kan nemen voor Jordi. Chapeau voor het initiatief maar de uitwerking is belabberd.

Om te beginnen is het natuurlijk niet meer van deze tijd om te roepen 'alleen als je betaald mag je de uitslag weten', terwijl je zelf vervolgens kennis, boeken, films, muziek etc. binnen gaat halen waar andere voor hebben betaald / tijd in hebben geïnvesteerd. Als de resultaten daadwerkelijk 'geheim' waren gebleven (wat onmogelijk is in een groep zonder onderlinge afhankelijkheid), dan waren jullie van winkel geswitched (?) en had je, mits de resultaten waar zijn, de rest van alle consumenten teveel laten betalen voor mindere kwaliteit? Bah.

Hoe dan ook, als mensen doneren voor een gezamenlijk doel waarbij de kaders duidelijk zijn geschetst is daar zeker een (morele) verplichting van de initiatiefnemer om deze mensen te geven waar ze recht op hebben. Hij heeft verzuimd de resultaten te delen met de meerderheid van de donateurs en de resultaten die hij heeft gedeeld zijn onvolledig. De donateurs hebben niet betaald voor zijn mening, maar voor een professionele mening.

Het staat buiten kijf dat Jordi uitleg verschuldigd is aan de donateursgroep. Ongetwijfeld zit daar iemand bij met een volwassen mindset die bij wil dragen aan het versterken van de positie van de consument.
 
Nog steeds geen ontwikkelingen? waar blijft de verdere reactie van B&F?

---------- Toegevoegd om 16:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:29 ----------

56457399.jpg
 
Ik had niet verwacht bij het posten van deze topic dat er zoveel ophef en reactie zou ontstaan. Het is nooit mijn bedoeling geweest om de waaier bij de poep te zetten if you know what I mean. Ik heb ook geen banden met XXL, B&F of enig ander supplementenbedrijf. Laat dit duidelijk zijn. De reden waarom ik zo weinig posts heb is omdat ik me hier geregistreerd had op het forum om meer te weten te komen over analyses van whey van body & fit en xxl.

Maar goed, ik ben wel blij met wat er uit de bus gekomen is. Het lijkt er naar dat er wat geknoeid geweest is met de whey van Body en Fit. Al vind ik het op dit moment nog te vroeg om een definitief besluit te nemen. Maar goed, dit gezegd zijnde ziet het er niet zo goed uit voor B&F op dit moment. Daar kunnen we het allemaal wel over eens zijn.

De reden voor deze vraag kwam vanuit de onduidelijkheid die Body en Fit niet kon ophelderen rond analyses. Ik stelde me ook de vraag, net zoals darkmark, hoe ze hun visolie zo goedkoop konden aanbieden... ZIE http://forum.dutchbodybuilding.com/...y-and-fit-sports-nutrition-330350/index4.html

Zoals meerdere mensen had ik deze twijfels al veel langer maar niet alleen over hun whey, hun visolie is ook akelig goedkoop. Een goed, milieuvriendelijk én voor de consument veilig zuiveringsproces kost nogal wat. De effectiefste zuiveringsmethode is superkritische CO2-extractie. Deze methode is duur, maar zorgt tevens voor een visolie-product dat nagenoeg geen verontreiniging bevat, vele malen minder dan de goedkope visolie-merken.
Dit is wel wat B&F garandeert ' zuiverheid en kwaliteit tot in perfectie'.
Ik heb er mijn bedenkingen bij, en zeker na deze onthullingen zal ik mijn aankopen gaan beperken bij hun.

bf1.jpg


Maar goed, ik stelde me dan ook de vraag hoe het zat met hun whey hydrolisaat. Zoals bij het begin van de topic vermeld: ik ben een student, leef op een studentenloontje en als ik dat dan o.a. spendeer aan supplementen wil ik ook wel waar voor m'n geld. Net zoals elke consument dat wel wil neem ik aan. zie http://forum.dutchbodybuilding.com/...y-and-fit-sports-nutrition-330350/index6.html

bf2.jpg


En ook hier laten ze me in het donker.. Enfin. Het is dus te verstaan van waar de argwaan komt. Wil hier niet preken of Oprah wezen (toch doe ik het), maar denk dat deze topic ook een goede boodschap zendt naar iedereen: wees kritisch :)
 
Jordi heeft overduidelijk met de rest van het geld dat hij over had supps gekocht van beide suppwinkels en zit nu lekker in zijn vuistje te lachen.

BTW, iedereen weet nu toch al als je voor kwaliteit wilt gaan dat je bij XXL moet zijn en bij body en fit voor zeer goedkope deals.

Als je dat nu nog niet weet dan ben je uberhaupt echt achterlijk

---------- Toegevoegd om 12:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:32 ----------

Als ik het analyserapport vanuit mijn expertise in wetenschappelijke rapportering en communicatie lees moet ik besluiten dat het behoorlijk waardeloos is omdat het geen voldoende antwoord formuleert op de vragen waar wij mee zitten.

Een deftig wetenschappelijk rapport zou moeten beginnen met een duidelijke formulering van de doelstellingen, zeg maar de vragen waarop men een antwoord zoekt.
De bespreking en interpretatie van de data dienen dan ook te gebeuren met het oog op het zoeken naar een antwoord op de gestelde vragen.

De uiteindelijke conclusie dient dan een duidelijk antwoord te formuleren op de gestelde vragen met interpretatie van validiteit van de geformuleerde antwoorden.

De vragen waarop een antwoord gezocht zouden moeten worden zijn:

- Welk is het percentage eiwitten aanwezig in beide supplementen? Hoe groot is de mogelijke analytische fout op de gevonden resultaten? Vergelijk de gevonden eiwitpercentages met de percentages vermeld op het ticket en interpreteer (eventuele verschillen).
- Komt de samenstelling van de eiwitfractie in beide supplementen overeen met die van melkwei? Zo niet, probeer eventuele afwijkingen te verklaren.

Het heeft geen zin dat je complexe analyses laat uitvoeren door experten om dan een hoop ruwe data terug te krijgen die je zelf nog moet gaan analyseren, interpreteren en concluderen om een antwoord op je vragen te vinden. Niemand van ons is voldoende vertrouwd met de materie om dit zelf voldoende goed te doen.

Vooral de eerste vraag wordt onvoldoende behandeld in het rapport.
Een gemiste kans dus.

Nog iets, als er iemand is waarvan we allemaal wel verwachten die in staat is zelf analyses te laten te doen van de webshops hun whey, dan is het wel u, mr10.

Nu is het moment om te bewijzen dat je ons kan aantonen wat een gestructureerd rapport is.
 
Nog iets, als er iemand is waarvan we allemaal wel verwachten die in staat is zelf analyses te laten te doen van de webshops hun whey, dan is het wel u, mr10.

Nu is het moment om te bewijzen dat je ons kan aantonen wat een gestructureerd rapport is.
+1 blaas het stof van die massaspectrometer af in uw badkamer, trek uw witte labjas aan, knal dat eiwit kapot en laat de ionen spreken! Nog nooit was er zo'n behoefte aan TRUE NATURAL WHEY!

Geef ons heden ons dagelijks zuivere whey en vergeef ons onze schulden, zoals ook wij vergeven aan onze schuldenaren en breng ons niet in beproeving maar verlos ons van het kwade.

In nomine patris et fillii et spiritus sancti tru natti.
Amen.
 
In nomine patris et fillii et spiritus sancti tru natti.
 
In nomine patris et fillii et spiritus sancti tru natti.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven