AndroidHealthClinic

Lab analyses whey Body&Fit en XXL (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als ik het analyserapport vanuit mijn expertise in wetenschappelijke rapportering en communicatie lees moet ik besluiten dat het behoorlijk waardeloos is omdat het geen voldoende antwoord formuleert op de vragen waar wij mee zitten.

Een deftig wetenschappelijk rapport zou moeten beginnen met een duidelijke formulering van de doelstellingen, zeg maar de vragen waarop men een antwoord zoekt.
De bespreking en interpretatie van de data dienen dan ook te gebeuren met het oog op het zoeken naar een antwoord op de gestelde vragen.

De uiteindelijke conclusie dient dan een duidelijk antwoord te formuleren op de gestelde vragen met interpretatie van validiteit van de geformuleerde antwoorden.

De vragen waarop een antwoord gezocht zouden moeten worden zijn:

- Welk is het percentage eiwitten aanwezig in beide supplementen? Hoe groot is de mogelijke analytische fout op de gevonden resultaten? Vergelijk de gevonden eiwitpercentages met de percentages vermeld op het ticket en interpreteer (eventuele verschillen).
- Komt de samenstelling van de eiwitfractie in beide supplementen overeen met die van melkwei? Zo niet, probeer eventuele afwijkingen te verklaren.

Het heeft geen zin dat je complexe analyses laat uitvoeren door experten om dan een hoop ruwe data terug te krijgen die je zelf nog moet gaan analyseren, interpreteren en concluderen om een antwoord op je vragen te vinden. Niemand van ons is voldoende vertrouwd met de materie om dit zelf voldoende goed te doen.

Vooral de eerste vraag wordt onvoldoende behandeld in het rapport.
Een gemiste kans dus.

Na jouw onderbouwing van je 1 2 3 regel gelezen te hebben had ik verwacht dat volgens jou het proeven een shakie en het kijken naar de vorm van de pot wel genoeg bewijs zou zijn voor het eiwitgehalte.
 
Na jouw onderbouwing van je 1 2 3 regel gelezen te hebben had ik verwacht dat volgens jou het proeven een shakie en het kijken naar de vorm van de pot wel genoeg bewijs zou zijn voor het eiwitgehalte.

Is ook:
Ik vond het al verdacht dat die shakies van B&F in suikerspin veranderen als je ze langer dan 10 s schudt. :(
Tja dat heb je met al die toegevoegde fructose hé.
 
Wat nou Jordi moet uitleg komen geven.


Wat een onzin, Jordi heeft het enkel geregeld voor de donateurs met de afspraak dat het binnen de donateurs groep zou blijven.

Jordi is NIEMAND hier uitleg verschuldigd. Degene die het naar buiten heeft gebracht doet dat maar


Niemand uitleg verschuldigd? Dus ook niet degenen die hebben meebetaald aan het onderzoek? Ik ben heel blij dat hij het georganiseerd heeft en heb met plezier gedoneerd, maar dan verwacht ik ook gewoon een resultaat. Dit zou eerst gepost worden op een privéforum (inmiddels niet meer actief) en daarna via PM/mail verstuurd worden (nog steeds niets ontvangen). Als donateur heb je het wel gewoon het recht op het officiële resultaat van de test, of op z'n minst meer verduidelijking over waar de PDF vandaan komt enz.. Of deze resultaten hierna met het hele internet gedeeld worden neem ik er graag bij.



Ik snap oprecht niet hoe iemand het hier op kan nemen voor Jordi. Chapeau voor het initiatief maar de uitwerking is belabberd.

Om te beginnen is het natuurlijk niet meer van deze tijd om te roepen 'alleen als je betaald mag je de uitslag weten', terwijl je zelf vervolgens kennis, boeken, films, muziek etc. binnen gaat halen waar andere voor hebben betaald / tijd in hebben geïnvesteerd. Als de resultaten daadwerkelijk 'geheim' waren gebleven (wat onmogelijk is in een groep zonder onderlinge afhankelijkheid), dan waren jullie van winkel geswitched (?) en had je, mits de resultaten waar zijn, de rest van alle consumenten teveel laten betalen voor mindere kwaliteit? Bah.

Hoe dan ook, als mensen doneren voor een gezamenlijk doel waarbij de kaders duidelijk zijn geschetst is daar zeker een (morele) verplichting van de initiatiefnemer om deze mensen te geven waar ze recht op hebben. Hij heeft verzuimd de resultaten te delen met de meerderheid van de donateurs en de resultaten die hij heeft gedeeld zijn onvolledig. De donateurs hebben niet betaald voor zijn mening, maar voor een professionele mening.

Het staat buiten kijf dat Jordi uitleg verschuldigd is aan de donateursgroep. Ongetwijfeld zit daar iemand bij met een volwassen mindset die bij wil dragen aan het versterken van de positie van de consument.


Ja, iedereen wilt natuurlijk de resultaten weten, en denk dat veel van de mensen die gedoneerd hebben dat ook wel snappen. Maar tegelijkertijd is het ook wel een beetje zuur als je ziet dat mensen die in eerste instantie weigerden te doneren, nu moord en brand schreeuwen om officiële documenten te kunnen zien.

Nogmaals, ik vind het niet erg dat iedereen de uitslag weet. Maar het was gewoon beter geweest wanneer binnen de donateursgroep eerst effe de resultaten/documenten waren besproken en we er dan eventueel mee naar buiten waren gekomen. Dan was er ook vanaf het begin minder reden tot twijfel aan de echtheid geweest. Dat heb je nu wel, omdat bepaalde personen niet kunnen wachten met posten om zo DBB-karma/facebook likes te verzamelen.
 
is die facebook post weg ??

Las bij Berry de Mey dat de post inderdaad overal is weggehaald:

Wat is ervoor nodig Facebook een post te laten verwijderen? "Een post" gisteren, overal te lezen over de zuiverheid van eiwitten is plotseling overal verwijderd door Facebook. Voor de gene die het nog niet gelezen hebben, hier een blog over een erkent wetenschappelijk onderzoek over de zuiverheid van supplementen:
 
Las bij Berry de Mey dat de post inderdaad overal is weggehaald:

Wat is ervoor nodig Facebook een post te laten verwijderen? "Een post" gisteren, overal te lezen over de zuiverheid van eiwitten is plotseling overal verwijderd door Facebook. Voor de gene die het nog niet gelezen hebben, hier een blog over een erkent wetenschappelijk onderzoek over de zuiverheid van supplementen:

Dit is op aanvraag van B&F gebeurd.
 
Overal is die post verwijderd

de b en f en facebook gestapo werken samen
 
+1 blaas het stof van die massaspectrometer af in uw badkamer, trek uw witte labjas aan, knal dat eiwit kapot en laat de ionen spreken! Nog nooit was er zo'n behoefte aan TRUE NATURAL WHEY!

Geef ons heden ons dagelijks zuivere whey en vergeef ons onze schulden, zoals ook wij vergeven aan onze schuldenaren en breng ons niet in beproeving maar verlos ons van het kwade.

In nomine patris et fillii et spiritus sancti tru natti.
Amen.

:roflol::roflol::roflol:
 
" in de voedselindustrie wordt namelijk aan de lopende band gefraudeerd met voedsel. "

Oja? Noem is aantal voorbeelden? Weet toevallig dat bij " light " producten vaak suikervervangede stof wordt gebruik (aspartaan) en dat is namelijk nog schadelijker dan normaal suiker.

In de VS gebeurd dit erg veel.

Kun jij wat voorbeelden opnoemen.

Het is helemaal niet bewezen dat aspartaam ongezond is dus lul niet
 
Ik bestempel die test ook niet als geloofwaardig voor de duidelijkheid. Daarnaast interesseert die uitslag me ook niet zo. Ik zal er niet minder whey om bestellen. Ik ben geen pro en het komt allemaal niet zo nauw.

Het gaat mij er meer om dat Body&Fit op die manier naar hun ongeruste klanten reageert en daarmee juist hun eigen klanten wegjaagt. Ze worden daar op gewezen, en dan kunnen ze wel sociaal wenselijk reageren.. Tsja.. :rolleyes:

Het is tenslotte DBB, Body&Fit is een bedrijf.. dan zou je je niet zo op de kast moeten laten jagen en niet mee moeten gaan in het gedrag.

Zo, alle 22 pagina's doorgelezen.
Al sinds jaar en dag tevreden klant van B&F. Nooit problemen mee gehad en vriendelijke klantenservice.
Hoe de resultaten van deze test zijn interesseren me eigenlijk weinig.
Maar wel vind ik het gebrek aan professionalisme van B&F zwaar tegen de borst stuiten. Denk niet zozeer dat ze klanten gaan verliezen door de uitslag van die test, maar wel door de manier waarop gereageerd wordt door B&F. Men mag niet vergeten dat dit forum wel door heel veel mensen gelezen wordt.

???
Dus, als je naar de winkel gaat voor een halve kilo kipfilet, kan 't je ook niet schelen dat je maar 400g krijgt voor de prijs van 0,5kg ?!? Of je werkt 40 uur per week en je wordt maar voor 35 uur uitbetaald... geen probleem?!? Enz...


Zoals meerdere mensen had ik deze twijfels al veel langer maar niet alleen over hun whey, hun visolie is ook akelig goedkoop. Een goed, milieuvriendelijk én voor de consument veilig zuiveringsproces kost nogal wat. De effectiefste zuiveringsmethode is superkritische CO2-extractie. Deze methode is duur, maar zorgt tevens voor een visolie-product dat nagenoeg geen verontreiniging bevat, vele malen minder dan de goedkope visolie-merken.
Dit is wel wat B&F garandeert ' zuiverheid en kwaliteit tot in perfectie'.
Ik heb er mijn bedenkingen bij, en zeker na deze onthullingen zal ik mijn aankopen gaan beperken bij hun.

Ik dacht ook al hetzelfde. Omega 3 caps kosten overal 8 euro of meer voor 60 caps, bij B&F kost 't 2,50 euro... :o

Een hele tijd geleden es visolie caps gekocht via ebay. Toen ik alles ontving en es de 'algemene' kostprijs bekeek bij andere shops, viel 't me toch op hoe goedkoop de betreffende shop was. Ik heb toen gewoon de verkoper gecontacteerd en 'm gevraagd of dit niet gewoon gecapsuleerde slaolie was en dat ik 't zou laten controleren als ie m'n geld niet terug stortte (bluf uiteraard). De dag nadien stond 't geld al terug op m'n rekening.


De expert heeft gesproken! Ik heb ook zojuist van Mister10 vernomen dat, gezien hij multi-miljonair is en >100k kostende chemisch analytische apparatuur in z'n badkamer heeft staan, hij binnenkort komt met NIEUWE resultaten. Experti in developi nieuwus resultati.

In nomine patris et fillii et spiritus sancti tru natti. Amen.

:roflol:
Serieus gast, ik lig iedere keer plat van 't lachen met die Mr10 commentaren van je!
 
Man hé! Ik krijg goed waar voor mijn donatie, wat een leesvoer!!!:eek::D
 
mister 10 heeft gelijk ,in veel produkten van BeF worden onnodige slechte suikers toegevoegd . De namen van die suikers zijn al eens ooit ergens vermeld geweest,het zijn iig geen al te gezonde suikers bij veel gebruik ervan. Maar het is een goedkoop alternatief natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven