Misschien een beetje wazig om er een topic over te openen maar vroeg het me toch af , en omdat ik het niet echt kan vinden met de zoek functie doe ik toch maar even een topic aanmaken ..
Ik heb dus een tijdje terug een hometrainer aangeschaft .
Dingetje heeft 5 displays voor hartslag , kcal , snelheid etc etc ..
Nu is het geen super ding dus wat dat display aangeeft boeide me eigenlijk weinig.
Als ik aan het fietsen was had ik dus volgens dat ding altijd een hartslag van tussen de 84 - 104 .. ligt een beetje aan de snelheid waarmee ik trap.
Maar in 1 van de zwaarste standen , bij +/- 40km/h is mijn hartslag maximaal 104 ! oftewel :
100% = +/- 195 voor een 26 jarige
104 = +/- 55%
Dat is dus wel erg laag als je je intensief inspant.
Het beste zou zijn een hartslag van ca. 130 a 140 te hebben.
Maar ik krijg het echt niet voor elkaar ! ik kan me werkelijk gammel trappen ... tot me tong aan me gehemelte blijft hangen maar het lukt gewoon niet.
Ik dacht dus dat die meter gewoon zo gammel als een koekie was.
Nu komt vandaag me zusje langs .. ze zit amper 5 minuten op de hometrainer en die haalt wel een hartslag van 120+ door amper in te spannen
.. die meter mankeert dus blijkbaar niet zoveel.
De vraag is dus ... WTH krijg ik zo'n hartslag niet voor elkaar , en in hoeverre heeft cardio zin met zo'n lage hartslag ?
Als ik het forum afzoek raad ieder aan toch zeker boven de 120 slagen te komen wil je echt vet verbranden.
Nu zijn er inmiddels wel centimeters vanaf hoor , dus daar ligt het niet aan. maar het is een beetje zonde van me tijd als het allemaal veel effiecenter kan. dus ik hoor graag hoe die hartslag eens flink omhoog gaat.
heb trouwens net even voor de gein gekeken wat die aangeeft als ik er gewoon naast sta ( rust dus ) en dan heb ik een hartslag van +/- 78.
Dat is dan wel weer vrij hoog als ik lees dat 60 gemiddels is .
anyway ...
kan ik effecienter me cardio doen .. of is hartslag heel persoons afhankelijk ?
hoor het graag.
Ik heb dus een tijdje terug een hometrainer aangeschaft .
Dingetje heeft 5 displays voor hartslag , kcal , snelheid etc etc ..
Nu is het geen super ding dus wat dat display aangeeft boeide me eigenlijk weinig.
Als ik aan het fietsen was had ik dus volgens dat ding altijd een hartslag van tussen de 84 - 104 .. ligt een beetje aan de snelheid waarmee ik trap.
Maar in 1 van de zwaarste standen , bij +/- 40km/h is mijn hartslag maximaal 104 ! oftewel :
100% = +/- 195 voor een 26 jarige
104 = +/- 55%
Dat is dus wel erg laag als je je intensief inspant.
Het beste zou zijn een hartslag van ca. 130 a 140 te hebben.
Maar ik krijg het echt niet voor elkaar ! ik kan me werkelijk gammel trappen ... tot me tong aan me gehemelte blijft hangen maar het lukt gewoon niet.
Ik dacht dus dat die meter gewoon zo gammel als een koekie was.
Nu komt vandaag me zusje langs .. ze zit amper 5 minuten op de hometrainer en die haalt wel een hartslag van 120+ door amper in te spannen
.. die meter mankeert dus blijkbaar niet zoveel.De vraag is dus ... WTH krijg ik zo'n hartslag niet voor elkaar , en in hoeverre heeft cardio zin met zo'n lage hartslag ?
Als ik het forum afzoek raad ieder aan toch zeker boven de 120 slagen te komen wil je echt vet verbranden.
Nu zijn er inmiddels wel centimeters vanaf hoor , dus daar ligt het niet aan. maar het is een beetje zonde van me tijd als het allemaal veel effiecenter kan. dus ik hoor graag hoe die hartslag eens flink omhoog gaat.
heb trouwens net even voor de gein gekeken wat die aangeeft als ik er gewoon naast sta ( rust dus ) en dan heb ik een hartslag van +/- 78.
Dat is dan wel weer vrij hoog als ik lees dat 60 gemiddels is .
anyway ...
kan ik effecienter me cardio doen .. of is hartslag heel persoons afhankelijk ?
hoor het graag.

Dan weet je het zeker.