MuscleMeat

Last van de rug tijdens crunches.

Zorgen dat je onderrug op de grond houdt. Zo kan je voor deze oefening best je buikspieren isoleren en belast je je onderrug minimaal.
Anders doe je sit-ups.

Pijn in onderrug is trouwens niet normaal. Kan komen door overbelasting, verkeerde uitvoering van oefeningen, slechte houding, ...

• Like
Waarderingen: C0R3
  • Topic Starter Topic Starter
Ik heb een sit-up bank welke in een hoek staat. De bank houdt halverwege mijn rug op met het bieden van ondersteuning.

Kan het zo zijn dat mijn rug aangesproken wordt om mijn lichaam van de bank te houden?

Het klinkt in ieder geval dat ik beter de bank opzij kan gooien en de crunches op de vloer kan doen.

Ik heb een sit-up bank welke in een hoek staat. De bank houdt halverwege mijn rug op met het bieden van ondersteuning.

Kan het zo zijn dat mijn rug aangesproken wordt om mijn lichaam van de bank te houden?

Het klinkt in ieder geval dat ik beter de bank opzij kan gooien en de crunches op de vloer kan doen.

Als het goed is zorgt de zwaartekracht daarvoor.
En ik zou ab wheel of leg raises doen.

• Like
Waarderingen: C0R3
Even opgezocht.

Ziet er goed uit. Zijn de 20ste weer binnen zo te zien. Zal er nog enig wezenlijk verschil zitten in de twee versies welke aangeboden worden door Gorilla sports?

De een kost 35 en de ander een schamele 10.

Die ene kan je je voeten indoen, dus heb je wat variatie.
Met een gewone stang met ronde schijfjes kan je het ook gewoon doen.

Chrunches is gewoon slecht voor je rug. Niet doen dus, andere oefeningen.

ik had hierzelf ook last van en mijn onderrug bleek te zwak te zijn

core oefeningen doen.

Bedankt!
Ik ga er maar even vanuit dat dit bij mij ook het probleem zal zijn.

Vandaag heb ik een ab roller gekocht. Net even geprobeerd. Merk dat ik het nog steeds wat voel in de rug maar stukken minder dan bij andere oefeningen.

Kan iemand mij vertellen of ik de ab roller beter met een holle of bolle rug kan gebruiken?

Heb onlangs gehoord dat er wel 300 kilo op je rug komt te staan tijdens crunches. Tenminste, dat werd mij verteld toen ik crunches aan het doen was. Ik heb gelukkig geen last van m'n rug als ik buik train.
Wat kan hiervan waar zijn?
Ik doe m'n crunches op een decline bank met m'n voeten hoog geklemd tussen rollen.

Zo'n soort bank..
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Terug
Naar boven