MuscleMeat

last van onderarmen met barbell curl

Loo

Colossal Veteran
10.000 berichten
Waardering
666
Ik doe sinds vandaag weer de barbell curl (met olympische stang).

maar tijdens de oefening krijg ik behoorlijke last van m'n onderarmen;
precies het gedeelte langs het bot dat bij m'n pols aan de pinkzijde eindigt (je kan dat bot vanaf de pols vrij goed voelen over de onderarm)

die spier die over de gehele onderarm loopt doet dus behoorlijk pijn tijdens de oefening, vooral op het moment dat ik de stang neer leg (dus als de spanning eraf gaat).

wat kan ik hier aan doen beste vrienden ???

Ik heb het ook gehad, niet meer met een rechte stang doen maar EZ

Heb ik ook erg veel last van, ikzelf gebruik dan ook alleen dumbbells en/of zoals 18fitie zegt een gebogen barbell.

Same here.
Overgegaan op dumbbells en EZ bar.

Heb ik ook gehad! Probeer een 90 graden hoek te vormen met de barbell en niet met je polsen te bewegen tijdens de beweging. Als dit niet helpt kan je nog altijd een EZ-stang pakken.

Yep ik ook :)

Oplossing, gebruik Dumbbells of een EZ-stang.

Als je het maar zwaar genoeg doet, dan heb je er met dumbbells en EZ bar ook last van, ik iig wel. Dit komt puur door het knijpen wat je doet in de stang.

Ik heb ook last van mijn onderarmen, maar dan juist aan de duim-kant. Behoorlijk pijnlijk. Waarschijnlijk moet ik gewoon rust nemen, maar tja, 2 weken geen biceps trainen :hair:

Met hammercurls heb ik er bijna geen last van, dus dan dat maar voorlopig.

Heb ik ook gehad, idd.

Lag niet zozeer aan het knijpen bij mij, want eigenlijk werd het minder toen ik meer en gecontroleerder ging knijpen :)

Wat bij mij hielp was er strict op letten met de onderarm-spieren de pols te fixeren, vooral op het bovenste punt ervoor zorgen dat de pols niet doorcurlt. Zodra ik dat beter ging doen, verdween het bij mij vrij vlot.

EZ hielp mij ook:)

EZ-bar :) Ik ken het probleem

Ik er ook last van, meestal pak ik dan ook een EZ-bar :D

ik had het ook alleen is het een tijdje geleden opeens over gegaan nadat ik heel lang alleen EZ bar gedaan heb. Rechte stang werkt wel stukken beter imo dus als je die kan gebruiken zou ik hem ook gebruiken.

Zijn er ook wel mensen die het weer es met een rechte bar proberen nadat het zeg maar over is gegaan door de EZ?

ik gebruik de EZ-bar zelden. Meestal doe ik mn zware bicepsoef. met dumbbells, namelijk alternate dumbbell curls, waarbij ik met een neutrale greep begin en eindig met een gesupineerde greep.

Hierbij heb ik geen last van mn onderarmen.

Wil je perse barbell curls doen, dan pak je gewoon een EZ-bar!

EZ bar is niet volledig te vergelijken met een straight barbell als je het mij vraagt. En dus is het vervangen van een rechte met een EZ ook niet echt hetzelfde.

Loo zei:
Ik doe sinds vandaag weer de barbell curl (met olympische stang).

maar tijdens de oefening krijg ik behoorlijke last van m'n onderarmen;
precies het gedeelte langs het bot dat bij m'n pols aan de pinkzijde eindigt (je kan dat bot vanaf de pols vrij goed voelen over de onderarm)

die spier die over de gehele onderarm loopt doet dus behoorlijk pijn tijdens de oefening, vooral op het moment dat ik de stang neer leg (dus als de spanning eraf gaat).
wat kan ik hier aan doen beste vrienden ???

wat helpt is de stang langzaam loslaten, dus niet inneens de knijpkracht uit je hand maar rustig aan minder knijpen, dat helpt!! probeer maar eens

Blackout zei:
EZ bar is niet volledig te vergelijken met een straight barbell als je het mij vraagt. En dus is het vervangen van een rechte met een EZ ook niet echt hetzelfde.
True. Maar ik moet zeggen dat ik hem ook liever met een EZ pak, heb het idee dat mn polsen onnatuurlijk ver naar buiten gedraaid staan met een rechte bar. 't Mag dan weliswaar niet volledig te vergelijken zijn, ik vind het een prima vervanging.
Maar ja, wie ben ik. Een van gods prototypes.

Ik heb er geen last van, maar ik ben dan ook een bink

Blackout zei:

Ben ik het wel mee eens, alleen worden je polsen (bij de meesten dan) op een onnatuurlijke manier gedraaid, waardoor je je polsen kan slopen. Supineer je handen maar eens, zonder te forceren kom je automatisch uit op EZ stand.

Terug
Naar boven