MuscleMeat

last van onderarmen met barbell curl

Ze worden ook in een onnatuurlijke positie gedwongen maar juist daarom werkt ie beter op de biceps dan de EZ ;]

D.:
"Een prototype is een handgemaakt model van een product waarmee alle optredende krachten, de werking en passing van onderdelen worden getest en de productie wordt voorbereid. "

Raad es wie de final version is geworden.

Je pijnlijke polsjes zijn nu verholpen mag ik je melden. ;)

j/k

IDDDDDDD. Alle belangrijke dingen zijn al gezegd. Super veel mensen ( waaronder ik ) hebben dit bij barbell curls. Een ez kan idd een oplossing zijn maar die is niet echt hetzelfde als de rechte stand aangezien je brachioradialus en buitenste kop van je biceps meer werk verrichten en bij een rechte stang meer de hele biceps. Probeer niet gelijk de stang los te laten als je klaar bent. Maar heel rustig.

Ik heb het ook wanneer ik het gewoon met de EZ doe...

Misschien minder gewicht erop en dus hoef je minder te knijpen ( vaak)
en kun je het een tijdje proberen stricter uit te voeren....

Ik doe hem nou gewoon weer met een rechte bar (of net dumbbells omdat ik die wel lekker vind), heb tussendoor idd alleen maar dumbbell en EZ-stang curls gedaan.

Totdat ik de voor mij werkende oplossing van het strict fixeren van de pols had uitgedokterd. Sindsdien kan ik weer prima barbell curlen.

D. zei:
True. Maar ik moet zeggen dat ik hem ook liever met een EZ pak, heb het idee dat mn polsen onnatuurlijk ver naar buiten gedraaid staan met een rechte bar. 't Mag dan weliswaar niet volledig te vergelijken zijn, ik vind het een prima vervanging.
Maar ja, wie ben ik. Een van gods prototypes.
:mad:

• Topic Starter Topic Starter
bedankt voor de reacties mensen!

uiteraard heb ik ook aan een ez-stang gedacht, maar zoals eerder is gezegd; de stand van je polsen is toch iets anders waardoor de oefening niet geheel hetzelfde is.

(met een barbell heb je doordat je pols iets naar buiten staat een betere piek in je biceps heb ik het idee.)

klopt ook dat je de spanning heel langzaam moet loslaten bij het neerzetten van de bar, dat scheelt inderdaad.

ik ga nu ff proberen om eerst goed m"n onderarmen op te warmen met dumbels, voordat ik die barbell pak. Misschien helpt het, maar ik ben bang dat het toch maar de ez-stang wordt....:(

ciao

Terug
Naar boven