MuscleMeat

Layne Norton Video logs

Bezoekers in dit topic

gewoon geleidelijk aan meer gaan eten, hoeft niet belachelijk exact hoor, zolang er maar over maanden tijd een hele kleine stijgende lijn in zit
ok, maar dan blijft eigenlijk nog m'n vraag... (:P)

op welk punt zou je volgens layne norton weer op een 'normaal' metabolisme zitten?
m.a.w. hoe lang zou je dat geleidelijk meer moeten eten aan moeten houden?
tot je je metabolisme 'verzadigt' en begint aan te komen?
 
Gewoon zo hoog als je het kan krijgen totdat je vind dat het eten je teveel word (en aardig wat carbs kan pakken bovenop je minimale vetten/eiwitten).
 
ok, zal het eens bekijken... zit nu al een tijd op 150gr carbs, 250-350gr eiwit en 80gr vet ongeveer en val geen gram af :fuu:

zou liever een stuk hoger in m'n carbs en lager in eiwit zitten maar dan kom ik langzaam aan..
 
ok, zal het eens bekijken... zit nu al een tijd op 150gr carbs, 250-350gr eiwit en 80gr vet ongeveer en val geen gram af :fuu:

zou liever een stuk hoger in m'n carbs en lager in eiwit zitten maar dan kom ik langzaam aan..
gaat om kcal in vs kcal uit.
Als je niet afvalt dus je kcal laten zakken of kcal verbruik verhogen.
 
ok, zal het eens bekijken... zit nu al een tijd op 150gr carbs, 250-350gr eiwit en 80gr vet ongeveer en val geen gram af :fuu:

zou liever een stuk hoger in m'n carbs en lager in eiwit zitten maar dan kom ik langzaam aan..

Carbs omhoog, eiwitten omlaag? Als je niet afvalt nog meer eiwitten omlaag... maar metabolisme is idd erg laag. Dus ja misch zal je toch eerst moeten ''repareren''.

Cardio heeft ook geen effect meer (HIIT)?

---------- Post toegevoegd 9 May 2013 om 20:12 ----------

gaat om kcal in vs kcal uit.
Als je niet afvalt dus je kcal laten zakken.
meestal word dan de carb bron aangepakt maar vetbron kan ook.

Vetten verder omlaag lijkt me geen goed idee?
 
Carbs omhoog, eiwitten omlaag? Als je niet afvalt nog meer eiwitten omlaag... maar metabolisme is idd erg laag.




Vetten verder omlaag lijkt me geen goed idee?
ik heb me bericht ff aangepast.
maar als je al laag in vetten zit dan is het niet verstandig nee.
 
gaat om kcal in vs kcal uit.
Als je niet afvalt dus je kcal laten zakken of kcal verbruik verhogen.

dat is dus juist wat layne norton hier zegt om niet te doen ;)
ik weet niet of het waar is maar ben wel benieuwd hoe dat uitpakt.


Carbs omhoog, eiwitten omlaag? Als je niet afvalt nog meer eiwitten omlaag... maar metabolisme is idd erg laag. Dus ja misch zal je toch eerst moeten ''repareren''.

Cardio heeft ook geen effect meer (HIIT)?

Vetten verder omlaag lijkt me geen goed idee?

ja, zal eens proberen eiwit voor carbs in te wisselen
ik vind het alleen idioot dat ik @ 159kg op 2700kcal niet afval :o

cardio heeft eigenlijk nooit effect gehad bij mij w.b. afvallen, zowel LIT als HIIT (prowler enz) niet

dus vandaar mijn vermoeden dat m'n metabolisme een boost kan gebruiken (en nee ik laat niet alle snacks/maaltijden uit m'n kcal berekening)

80gr vet is idd wel het minimum voor mijn lichaam om ok te presteren heb ik gemerkt ja
 
dat is dus juist wat layne norton hier zegt om niet te doen ;)
ik weet niet of het waar is maar ben wel benieuwd hoe dat uitpakt.
Ik weet niet wat hij zegt maar ik kan het amper geloven.
Wat zegt hij dan? dat je eiwit moet wisselen voor carbs? dus je gaat minder eiwit eten en meer carbs???
 
Ik weet niet wat hij zegt maar ik kan het amper geloven.
Wat zegt hij dan? dat je eiwit moet wisselen voor carbs? dus je gaat minder eiwit eten en meer carbs???
hij zegt het volgende:
als je al vrij laag in je kcal zit en niet afvalt (ook niet door cardio)
dan kun je metabolisme 'fixen' door langzaamaan meer te gaan eten
dan zou je metabolisme daaraan moeten wennen en wordt je onderhoud hoger
als gevolg kan je dan beter (en gezonder) afvalllen omdat je niet zo laag hoeft te gaan zitten in kcal
 
Ik weet niet wat hij zegt maar ik kan het amper geloven.
Wat zegt hij dan? dat je eiwit moet wisselen voor carbs? dus je gaat minder eiwit eten en meer carbs???

Dat je metabolisme zich aanpast. Na lange tijd van dieeten dusdanig dat afvallen amper/niet lukt.
 
dat is dus juist wat layne norton hier zegt om niet te doen ;)
ik weet niet of het waar is maar ben wel benieuwd hoe dat uitpakt.




ja, zal eens proberen eiwit voor carbs in te wisselen
ik vind het alleen idioot dat ik @ 159kg op 2700kcal niet afval :o

cardio heeft eigenlijk nooit effect gehad bij mij w.b. afvallen, zowel LIT als HIIT (prowler enz) niet

dus vandaar mijn vermoeden dat m'n metabolisme een boost kan gebruiken (en nee ik laat niet alle snacks/maaltijden uit m'n kcal berekening)

80gr vet is idd wel het minimum voor mijn lichaam om ok te presteren heb ik gemerkt ja


Dude @ 159kg is 2700 kcal zowat een crashdieet?

Ik cleanbulk op 2700 :roflol:
 
Dude @ 159kg is 2700 kcal zowat een crashdieet?

Ik cleanbulk op 2700 :roflol:
ja, dat was mijn idee ook... wel een flink vetpercentage maar alsnog

maar eens proberen hoger te gaan zitten een tijd ... nu gebeurt er toch niet veel :p

OT missch eens layne een mailtje sturen... kan ik dienen als proefkonijn ofzo :D
 
Dat je metabolisme zich aanpast. Na lange tijd van dieeten dusdanig dat afvallen amper/niet lukt.
Heb z'n filmpjes etc. niet gezien, maar suggereert ie dat de metabolische adaptatie bij een lang dieet exact meeschaalt met de vermindering van kcal inname waardoor je niet afvalt?
 
Heb z'n filmpjes etc. niet gezien, maar suggereert ie dat de metabolische adaptatie bij een lang dieet exact meeschaalt met de vermindering van kcal inname waardoor je niet afvalt?
ja, en dat mensen daardoor steeds lager gaan zitten en alsnog niet afvallen
 
ja, en dat mensen daardoor steeds lager gaan zitten en alsnog niet afvallen
Heeft ie er 'n artikel aan gewijd? Want het riekt naar ongefundeerde BS.
 
Heeft ie er 'n artikel aan gewijd? Want het riekt naar ongefundeerde BS.
geen idee, dacht dat ie vooral over eiwitsynthese en leucine publiceert


ik vind het wel een aannemelijk verhaal, uiteindelijk komt het op ongeveer hetzelfde neer als het starvation verhaal van BFFM
 
Heeft ie er 'n artikel aan gewijd? Want het riekt naar ongefundeerde BS.

Nee op basis van ervaring. Hij verteld dat hij er eerst ook niet in geloofde (omdat het wetenschappelijk niet ondersteund wordt) maar omdat hij meerdere cliënten heeft gehad die met extreem laag in Kcal (als vrouw bijv <= 800kcal + veel cardio) zitten niet konden afvallen heeft hij deze eerste rustig aan steeds meer laten laten eten om hun metabolisme zo te herstellen.
 
Heb z'n filmpjes etc. niet gezien, maar suggereert ie dat de metabolische adaptatie bij een lang dieet exact meeschaalt met de vermindering van kcal inname waardoor je niet afvalt?

Ongeveer
 
Vind hem vreselijk kinderachtig, zijn techniek in PL is vreselijk maar ooh wee als iemand er iets over zegt. Comments op youtube zijn altijd behoorlijk triest. Hij kan niet veel hebben lijkt het.
 
Back
Naar boven