XXL Nutrition

Layne Norton Video logs

Bezoekers in dit topic

Heb z'n filmpjes etc. niet gezien, maar suggereert ie dat de metabolische adaptatie bij een lang dieet exact meeschaalt met de vermindering van kcal inname waardoor je niet afvalt?

dat exact meeschalen zegt hij niet, hij beweert gewoon dat de stofwisseling zich aanpast als je gaat crashdieëten, en dat sommigen daar in de prep zo mee doorslaan dat je op veel cardio en weinig eten nog amper afvalt. hij labelt het als metabolic damage om gewoon een hoop hype te creëren.
 
dat exact meeschalen zegt hij niet, hij beweert gewoon dat de stofwisseling zich aanpast als je gaat crashdieëten, en dat sommigen daar in de prep zo mee doorslaan dat je op veel cardio en weinig eten nog amper afvalt. hij labelt het als metabolic damage om gewoon een hoop hype te creëren.
Hij heeft de metabole adaptatie die optreedt bij een (groot) kcal tekort dus gewoon 'n nieuwe verpakking gegeven?
 
Vind hem vreselijk kinderachtig, zijn techniek in PL is vreselijk maar ooh wee als iemand er iets over zegt. Comments op youtube zijn altijd behoorlijk triest. Hij kan niet veel hebben lijkt het.


hij is toch wel vrij sterk hoor

---------- Post toegevoegd 9 May 2013 om 21:06 ----------

Hij heeft de metabole adaptatie die optreedt bij een (groot) kcal tekort dus gewoon 'n nieuwe verpakking gegeven?

ja
 
Hij heeft de metabole adaptatie die optreedt bij een (groot) kcal tekort dus gewoon 'n nieuwe verpakking gegeven?

Hoezo nieuwe verpakking?

Zie hem nergens schreeuwen dat hij wereldschokkend nieuws heeft? Hij noemt het zelf ook aantal keer ook gewoon metabolic adaptation maar nu ''damage'' om even aan te geven dat het in dit geval slecht is.

Was gewoon deel van reeks filmpjes met wat algemene info over BB. En verder een reactie op de vele incompetente coaches die hij zag die daar helemaal geen rekening mee hielden, en om aan te geven dat afvallen meer is dan een statische formule.
 
hij zegt het volgende:
als je al vrij laag in je kcal zit en niet afvalt (ook niet door cardio)
dan kun je metabolisme 'fixen' door langzaamaan meer te gaan eten
dan zou je metabolisme daaraan moeten wennen en wordt je onderhoud hoger
als gevolg kan je dan beter (en gezonder) afvalllen omdat je niet zo laag hoeft te gaan zitten in kcal

Dat je metabolisme zich aanpast. Na lange tijd van dieeten dusdanig dat afvallen amper/niet lukt.


voor dat metabolisme fixen is de refeed al uitgevonden. (carb cycling)
ten 2de snap ik nog niet helemaal waarom je dan je eiwit inname moet verminderen.
als je eiwit inname verlaagd, verlaag je ook bijv de termic effect wat toch wel belangrijk is voor vet verbranding.
 
Je moet de mening van een hardcorebuilder niet verwarren met de waarheid.
 
voor dat metabolisme fixen is de refeed al uitgevonden. (carb cycling)
ten 2de snap ik nog niet helemaal waarom je dan je eiwit inname moet verminderen.
als je eiwit inname verlaagd, verlaag je ook bijv de termic effect wat toch wel belangrijk is voor vet verbranding.

Was meer een aanmerking op z'n dieet, gaf aan al erg laag in carbs te zitten.. dus vandaar mijn aanmerking carbs zouden nog wel wat omhoog kunnen ten koste van eiwitten aangezien hij daar toch hoog in zit. Termic effect lijkt me niet zo'n issue, ga je gewoon nog lager in eiwitten zitten (totdat je op je minimum zit) dan zou je nog in carbs kunnen snijden. Leek mij een betere balans.
 
Laatst bewerkt:
en wanneer zou je op je minimum eiwitten zitten? :)
 
Je zal eiwit met kh niet 1 op 1 kunnen vervangen.... maar daar kan je gewoon voor compenseren, je komt sowieso op een gunstigere balans uit.
 
en wanneer zou je op je minimum eiwitten zitten? :)

Pff daar hoor je veel verschillende dingen over....


Layne zelf zei dat de gouden regel 1gr per pound lbm was (i.e. 2.2 gr per kg vvm). Zou je dus nog 86gr eiwitten kunnen schrappen en dat verschuiven naar kh. (rekening houdend met thermogenic effect is dat ongv. 65gr carbs).

Maar volgens mij kan ie nog wel een stukje lager, je ziet mensen ook vaak 1.5 - 2 gr per kg vvm aanhouden. Zou je zelf ff goed moeten kijken.
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
:roflol:
 
Dat metabolic damage is wel zn stokpaardje aan het worden zeg. Wil wel eens wat anders horen van m.
 
Back
Naar boven