AndroidHealthClinic

Lef's log

Lef

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Waardering
272
Lengte
1m82
Even kort:
Ik sukkel al jaren met een aantal blessures (niet door training veroorzaakt) die het trainen heel sterk bemoeilijken. Belangrijkste hiervan (en waar ik nog steeds last van heb) zijn een slechte heup en elleboog. Aan de elleboog ben ik vorig jaar geopereerd, toen hebben ze een ontstoken slijmbeursvliesje verwijderd. Intussen krijg ik nog regelmatig pijn aan de pezen als ik de elleboog belast.Voor de heup heb ik enkele maanden geleden een artheroscopie ondergaan, waarbij de chirurg een labrum scheur heeft weggenomen. Nog steeds soms pijnlijk, maar al veel beter dan ervoor.

Doel is sterker en groter worden.
Ik volg een aangepaste versie van het Greyskull LP schema, met minder squats (voor de heup).

10er2q9.png

---------- Post added ma 6 jun 2011 at 18:46 ----------

Vandaag:
Greyskull week 2, training 1B:

Press:
5x37
5x37
3x37

Hammer grip chinup:
8xBW+5
6xBW+5

High Bar Squat:
5x44
5x44
8x44

Hammer grip chinup:
BW ladder (30s rusttijd)
1 2 3 4
1 2
1 2
1 2
1 2
1 2
1 2
1 2
1 2
1 2
1 1
=39 totaal

Opmerkingen:

• Pijnscheut in m'n elleboog bij die laatste sets presses. Het lijkt me het beste om nu even flink in gewicht te verlagen. Altijd bij die presses dat ik het in mijn elleboog voel.
  • Weighted chins evenveel als vorige keer. Ik wil pas in gewicht verhogen als ik 2 sets van 8 kan met 5kg
  • High bar squats lijken voor mij iets beter te gaan dan low bar squats. Zowel voor de heupen als voor schouders en ellebogen.

Laatst bewerkt:
Succes! Interessant schema.

Wat houden ladder chins precies in, dat volg ik niet helemaal.

• Like
Waarderingen: Lef
  • Topic Starter Topic Starter
Succes! Interessant schema.

Wat houden ladder chins prec
ies in, dat volg ik niet helemaal.

Pavel's ladder:
Here’s how Pavel describes the technique used by special forces personnel to work pull-ups into their busy classroom and training schedule: "We would file out to the pull-up bars and perform what we called ladders. I do a pull-up, you do one. I do two, you match me, etc. until one of us cannot keep up. Then, if we still had time, we started over. One rep, 2 reps, 3,4,5,6,7,8,9,10... 1,2,3,4,5,6,7,... 1,2,3,4,5. We totaled hundreds of pull-ups almost daily without burning out, and the extreme PT tests of our service were a breeze."
Met het verschil dat ik het alleen doe, met 30 seconden tussen elke set. Het originele "greyskull schema" houdt in dat je elke dag door de dag heen een groot aantal sets doet zonder in de buurt van failure te komen. Dat is voor mij echter praktisch niet haalbaar, dus gebruik ik pavels ladder als alternatief.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Greyskull Week 2, training 2B:

Bench press:
3x66
3x66
3x66

BB curl:
15x21
15x21

45° hyperextension:
10xBW+5
10xBW+5

Hammer grip chinup:
BW ladder (30s rusttijd)
1 2 3
1 2 3
1 2 3
1 2 3
1 2
1 1
=29 totaal

Opmerkingen:

• Jammer van de bench, volgende keer gewicht 10% verlagen.
  • elleboog nog steeds problematisch

Alweer gestopt met trainen of alleen met loggen?

Terug
Naar boven