- Waardering
- 272
- Lengte
- 1m82
Even kort:
Ik sukkel al jaren met een aantal blessures (niet door training veroorzaakt) die het trainen heel sterk bemoeilijken. Belangrijkste hiervan (en waar ik nog steeds last van heb) zijn een slechte heup en elleboog. Aan de elleboog ben ik vorig jaar geopereerd, toen hebben ze een ontstoken slijmbeursvliesje verwijderd. Intussen krijg ik nog regelmatig pijn aan de pezen als ik de elleboog belast.Voor de heup heb ik enkele maanden geleden een artheroscopie ondergaan, waarbij de chirurg een labrum scheur heeft weggenomen. Nog steeds soms pijnlijk, maar al veel beter dan ervoor.
Doel is sterker en groter worden.
Ik volg een aangepaste versie van het Greyskull LP schema, met minder squats (voor de heup).
---------- Post added ma 6 jun 2011 at 18:46 ----------
Vandaag:
Greyskull week 2, training 1B:
Press:
5x37
5x37
3x37
Hammer grip chinup:
8xBW+5
6xBW+5
High Bar Squat:
5x44
5x44
8x44
Hammer grip chinup:
BW ladder (30s rusttijd)
1 2 3 4
1 2
1 2
1 2
1 2
1 2
1 2
1 2
1 2
1 2
1 1
=39 totaal
Opmerkingen:
Ik sukkel al jaren met een aantal blessures (niet door training veroorzaakt) die het trainen heel sterk bemoeilijken. Belangrijkste hiervan (en waar ik nog steeds last van heb) zijn een slechte heup en elleboog. Aan de elleboog ben ik vorig jaar geopereerd, toen hebben ze een ontstoken slijmbeursvliesje verwijderd. Intussen krijg ik nog regelmatig pijn aan de pezen als ik de elleboog belast.Voor de heup heb ik enkele maanden geleden een artheroscopie ondergaan, waarbij de chirurg een labrum scheur heeft weggenomen. Nog steeds soms pijnlijk, maar al veel beter dan ervoor.
Doel is sterker en groter worden.
Ik volg een aangepaste versie van het Greyskull LP schema, met minder squats (voor de heup).
---------- Post added ma 6 jun 2011 at 18:46 ----------
Vandaag:
Greyskull week 2, training 1B:
Press:
5x37
5x37
3x37
Hammer grip chinup:
8xBW+5
6xBW+5
High Bar Squat:
5x44
5x44
8x44
Hammer grip chinup:
BW ladder (30s rusttijd)
1 2 3 4
1 2
1 2
1 2
1 2
1 2
1 2
1 2
1 2
1 2
1 1
=39 totaal
Opmerkingen:
- Pijnscheut in m'n elleboog bij die laatste sets presses. Het lijkt me het beste om nu even flink in gewicht te verlagen. Altijd bij die presses dat ik het in mijn elleboog voel.
- Weighted chins evenveel als vorige keer. Ik wil pas in gewicht verhogen als ik 2 sets van 8 kan met 5kg
- High bar squats lijken voor mij iets beter te gaan dan low bar squats. Zowel voor de heupen als voor schouders en ellebogen.
Laatst bewerkt: