Fitness Seller

leg press

hoeveel herhalingen en hoeveel rust tussen de sets vinden jullie het beste bij de leg press?

Ik train benen altijd tussen de 20 - 12 herhalingen. Ik ben van mening dat spieren die je dagdagelijks gebruikt beter reageren op meer herhalingen per set. Bovendien voel ik een set squats van 8 - 3 reps alleen maar in m'n kniën en rug...

Ik train benen altijd tussen de 20 - 12 herhalingen. Ik ben van mening dat spieren die je dagdagelijks gebruikt beter reageren op meer herhalingen per set. Bovendien voel ik een set squats van 8 - 3 reps alleen maar in m'n kniën en rug...

dan gebruik je slechte vorm, overigens is het onzin dat je perse spieren die je de hele dag gebruikt met hogere reps moet trainen. dat verschilt per persoon gewoon.

Ik denk niet dat je dagelijks gebruik zomaar kan verglijken met gerichte training.

Ik denk niet dat je dagelijks gebruik zomaar kan verglijken met gerichte training.
+1, en ik denk ook dat juist omdat je ze dagelijks gebruikt = veel reps, dat je beter zwaarder en lager in reps kunt gaan, want licht gewicht en veel reps zijn ze al gewend van overdag;)

Ik doe meestal de eerste 3 setjes met 10 herhalingen en dan nog 2 of 3 setjes zo zwaar mogelijk met 5 herhalingen. En heb soms wel 3 minuten rust tussen de setjes, met minder dan 2 minuten rust kom ik niet ver. Maar bij alle setjes doe ik de stoel plat en doe ik de stoel helemaal naar voren, want dan is het het zwaarst en zitten je benen voorbij parallel als je het vergelijkt met squaten.

Terug
Naar boven