Fitness Seller

Leukste Cardio

JVdV

Cool Novice
Waardering
1
Hallo dbb,

zoals de meesten hier ben ik beginnen cutten. Het doel is om 4 keer per week rond de 800kcal per keer te verbranden (zo past het bij voedingsschema). Gemiddeld zal ik hier toch een uurtje zoet mee zijn.
Ik ben hier vorige week mee begonnen.In de fitness heb ik trouwens de keuze tussen lopen, fietsen, ligfietsen, steppen,.. de basic dingen, en ik heb ze dan allemaal een keer uitgeprobeerd vorige week. Echt allemaal zoooo saai, echt geen uur vol te houden - wel qua conditie hoor- maar ik begon me gewoon echt te vervelen. Een film zien tijdens het fietsen was ook niet erg leuk, omdat ik op mn iphone toch nog een vrij klein scherm heb en op de tv's die er hangen waren enkel k*tprogramma's.
daarom kom ik vragen welke cardio-oefeningen jullie hier zoal doen. Ook rekening mee houden dat ik 800kcal zou moeten verbranden. Ik heb er natuurlijk wel tijd voor, maar wandelen ofzo zal net iets te veel tijd vragen.

tl;dr: welke leuke cardio-oefeningen ken/doe jij?

Hey hey,
Mijn favo cardio apparaat is toch echt de crosstrainer, of de eliptical trainer ofzo? Ik ben ff de naam kwijt. is een crosstrainer waarbij je ook van die handvaten hebt die je meebeweegt alsof je met stokken loopt zeg maar.
Ik hou dit altijd 45 minuten vol en dan verbrand ik zo'n 450 tot 500 kcal en je hebt niet het gevoel alsof je al zo lang bezig bent.
Ook doe ik graag fietsen, maar dan op zo'n lage fiets waarbij je een fijne stoel hebt om te zitten en je je benen naar voren beweegt. Hierbij verbrand je alleen relatief weinig kcal en het verveelt ook wel als je niks leuks op je mp3 hebt staan en er niks op tv is...
En natuurlijk blijft roeien ook erg leuk! motiveert enorm om de afstand te zien die je roeit vind ik.

Succes met het vinden van jou favo apparaat!
Gr. Blokkiej

Gewoon op de loopband; ik kijk recht voor mij uit heel de tijd :P Ik concentreer me gewoon waar ik mee bezig ben en de tijd is zo voorbij. Af en toe eens snelheid omhoog/omlaag of helling eens veranderen.
Je kan ook ondertussen wat smsen. Net omdat je loopt is het moeilijk om op je scherm te lezen omdat die zo beweegt, dus dan verdoe je veel tijd ^^

En je moet je gewoon naast een chick zetten en er mee beginnen praten kan ook = )

Gewoon op de loopband; ik kijk recht voor mij uit heel de tijd :P Ik concentreer me gewoon waar ik mee bezig ben en de tijd is zo voorbij. Af en toe eens snelheid omhoog/omlaag of helling eens veranderen.
Je kan ook ondertussen wat smsen. Net omdat je loopt is het moeilijk om op je scherm te lezen omdat die zo beweegt, dus dan verdoe je veel tijd ^^

En je moet je gewoon naast een chick zetten en er mee beginnen praten kan ook = )

Pleyaaa :cool:

Als het wordt aangeboden kan je een uurtje spinning overwegen, je kcal is geen probleem. Precies een uur, contacten met andere mensen en misschien nog wat leuke muziek erbij :D

Misschien eens een uurtje zwemmen overwegen? baantjes trekken verbrandt veel calorieën...

Crosstrainer. 30-45min

In de sportschool combineer ik roeien, crosstrainer en elliptical. (Lig)fietsen zijn alleen boeiend om op te cooling-downen.

Of lekker buiten (snel) hardlopen!

Ga buiten spelen. (fietsen, rennen, wandelen, roeien, whatever)

HIIT - duurt minder lang...
(meerdere keren per dag?)

Ik zou lekker buiten gaan lopen. Loop een bepaald rondje, je zal merken dat als je buiten loopt, je de tijd helemaal niet in de gaten hebt omdat je van alles tegenkomt / ziet, en je geniet van de frisse buitenlucht.

Op een loopband slaat bij mij na 1 minuut de verveling al toe, terwijl ik buiten af en toe gewoon meer kilometers pak dan gepland omdat het gewoon superlekker is enzo.

Idd, doe je cardio buiten! De tijd gaat veel sneller voorbij dan. Ik loop altijd hard buiten en heb nu 'n Gymboss interval timer aangeschaft, dus nu ga ik me meer richten op HIIT.

En je kan af en toe gewoon een ander rondje pakken. Zowiezo is buiten hardloper intensiever als op een loopband.

Lekker het zweet op je harses, zonnetje in je smoel, vogeltjes die fluiten, heerlijk :)

valt tegen (qua calorieën dan) ... 135 Calorieën per uur slechts.

Nee, dan kun je beter naar een grote troep tuig lopen en ze uitschelden voor mietjes... dan heb je zo meer dan 135 Calorieën verbrand. (of ga met een Ajax-shirt eens richting kuip ofzo :))

Net een nieuw cardio toestel gevonden lol. Voor de eerste keer zitten schaatsen als cardio :P

Schaatsen lijkt me staand makkelijker.

Maar inderdaad, buiten cardio is veel relaxter. Ik heb echt moeite om 15 min binnen op die loopband te blijven rennen, en buiten ren ik zo 3 kwartier zonder verveling.

Terug
Naar boven