AndroidHealthClinic

Libische Burgeroorlog

Bezoekers in dit topic

Is een cascade effect.
Mensen protesteren, er komen een paar om het leven, meer protest.
Zeker als het al die jaren rustig is gebleven en de mensen al die tijd onderdrukt werden.
Frustraties die boven komen.
 
shit hits the fan

Dat is een understatement, de demonstranten worden op laffe wijze aangevallen met vliegtuigen. Dat ze Khadaffi mogen lynchen binnenkort.
 
Zeker waar. Onschuldigen afknallen vanuit de lucht, dan behoor je wel tot de most evil soort van de mensheid.
Respect voor de 2 jachtvliegers die naar Malta zijn uitgeweken.
 
Ik denk dat de laffe aanvallen weinig zullen uithalen. Ze betogers zullen dit juist zien als een reden om door te gaan, anders zijn de slachtoffers voor niets gestorven.

En te denken dat dat konijn Verhofstadt nog vrolijk de handjes heeft geschud met dat monster.
 
Waarom zo verbaasd doen guys? Het was toch allang bekend wat voor monster Khadafi is...
 
Yeahbuddy zei:
Ultieme ganster look.

Is toch een stripfiguur die vent, hij zat vroeger altijd naar het plafond te staren tijdens interviews.
Luchtmacht inzetten op je eigen volk is toch te bizar voor woorden.
Inderdaad respect voor de twee vliegers die naar Malta zijn uitgeweken.
Ik hoop dat de rest van het leger ook de kant van het volk kiest en Kadafi deze week nog het land uitzet.
 
Mooi dit. De grote schoonmaak.
 
Yeahbuddy zei:
Ultieme ganster look.

Is toch een stripfiguur die vent, hij zat vroeger altijd naar het plafond te staren tijdens interviews.
Luchtmacht inzetten op je eigen volk is toch te bizar voor woorden.
Inderdaad respect voor de twee vliegers die naar Malta zijn uitgeweken.
Ik hoop dat de rest van het leger ook de kant van het volk kiest en Kadafi deze week nog het land uitzet.

Ik las dat hij het leger nogal heeft verwaarloosd na een mislukte staatsgreep. Loyale millitaire gardes e.d. zijn er wel weer genoeg...
 
Luchtvoertuigen die demonstranten beschieten/bombarderen.
Da is een zielig leger:mad:
 
"Creature from Hell"
 
Zwijgen en laat ze maar schieten..
Gelukkig zijn de halfnaakte betogers in Gent niet beschoten geweest.
 
Laatst bewerkt:
Kadafi live op tv
 
Die filmpjes zijn echt wreed, vooral dat filmpje waar die demonstranten neergeschoten worden
 
Te ziek voor woorden, veel sterkte naar men medemensen in libie.
Hoor alleen maar zielige verhaale om me heen van mensen uit libie die geen contact meer kunnen krijgen met hun familie en niet weten wie nog leeft en wie dood is en dat hun broers en zussen die onschuldig zijn zo worden afgeslacht.. echt te ziek voor woorden.

Maarja we schrijven geschiedenis hier ik denk dat deze revolutie uitspreid naar iedere land die te maken heeft van onderdrukking denk aan zoon 80% van alle landen ? en ik hoop dat alle doden de moeite waard worden en dat de wereld leiders ff een harde klap in hun gezicht krijgen over realiteit en dat de mensen over de wereld wat beter behandelt zullen worden

POWER TO THE PEOPLE.
 
Te ziek voor woorden, veel sterkte naar men medemensen in libie.
Hoor alleen maar zielige verhaale om me heen van mensen uit libie die geen contact meer kunnen krijgen met hun familie en niet weten wie nog leeft en wie dood is en dat hun broers en zussen die onschuldig zijn zo worden afgeslacht.. echt te ziek voor woorden.

Maarja we schrijven geschiedenis hier ik denk dat deze revolutie uitspreid naar iedere land die te maken heeft van onderdrukking denk aan zoon 80% van alle landen ? en ik hoop dat alle doden de moeite waard worden en dat de wereld leiders ff een harde klap in hun gezicht krijgen over realiteit en dat de mensen over de wereld wat beter behandelt zullen worden

POWER TO THE PEOPLE.

Ja, en als hij weg is dan is alles weer goed. Dream on. Deze man is zolang aan de macht geweest dat er totaal geen georganiseerde oppositie oid is. Het is goed dat hij weggaat, maar er komt (wss in meerdere van die landen) een periode aan die niet rustig overloopt in een liberale democratie, dat is een ding dat zeker is.
 
Wat een halve gare die vent, nu geeft hij bin laden de schuld van het protest in zijn land.

"Al-Qaeda zit achter protesten in Libië"
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
0 reacties
E-mail bericht
Bookmarken/Delen
17:27 In een telefonisch statement op de Libische staatstelevisie zei de Libische leider Kadhafi donderdagmiddag dat Al-Qaeda en Osama bin Laden achter de hevige protesten in zijn land zitten. Volgens Reuters zijn er inmiddels al tussen de duizend en tweeduizend doden gevallen.
Kadhafi stelde in zijn toespraak dat Al-Qaeda nu ook Libië bereikt heeft, via Irak en Afghanistan. Hij waarschuwde dat de terroristen niets om het land geven, maar enkel de Libische kinderen willen vermoorden.

Intimidatie

Het dreigement van Al-Qaeda was een duidelijke boodschap aan het Westen. Door met de komst van Al-Qaeda te dreigen, bedoelde de Libische dictator impliciet dat Europa en de Verenigde Staten beter af zouden zijn met hem, dan met de extreme moslimterroristen die het land na zijn val zouden kunnen overnemen.



Kinderen

Volgens de Libische dictator zijn de opstandelingen in zijn land "kinderen die onder de drugs zitten". Hij riep ouders op hun kinderen van de straat te halen. Verder meende hij dat de Libiërs geen recht tot klagen hebben, omdat de lonen goed zijn en men goedkoop aan de dagelijkse behoeften kan komen. "Schaam jullie", zei hij tegen de demonstranten.

Overlopers

Steeds meer steden 'lopen over' naar de demonstranten. De oostelijk gelegen stad Benghazi is inmiddels volledig onder controle van de demonstranten. De stedelijke politiechef heeft ontslag genomen en zich bij de demonstranten gevoegd. Ook de stad Al Baida, een van de grootste steden van het land, zou volledig in de handen van de demonstranten zijn.

Tweeduizend doden

Aan het persburau Reuters zei de Franse ambassadeur voor de mensenrechten, Francois Zimeray, dat er tot nu toe mogelijk tot tweeduizend doden zijn te betreuren. "Het is niet de vraag of, maar wanneer Kadhafi zal vallen", voegde hij nog toe.

http://www.gva.be/nieuws/buitenland/aid1021902/al-qaeda-zit-achter-protesten-in-libie.aspx
 
Back
Naar boven