Fitness Seller

Libische Burgeroorlog

De VN-Veiligheidsraad heeft ingestemd met een resolutie over maatregelen tegen Libië.
De raad is bereid om "alle mogelijke sancties te nemen die nodig zijn om het volk te beschermen".
http://nos.nl/artikel/226467-vraad-stemt-in-met-resolutie-libie.html

http://english.aljazeera.net/watch_now/

De VN-Veiligheidsraad heeft ingestemd met een vliegverbod boven Libië. Tien leden van de raad stemden voor de resolutie over maatregelen tegen Libië, vijf leden onthielden zich van stemming.
In de resolutie staat ook dat alle noodzakelijke maatregelen genomen kunnen worden om bedreigde burgers te beschermen. Alleen de inzet van troepen op de grond is uitgesloten.
Frankrijk wil dat er binnen enkele uren wordt ingegrepen.
Vergelden

De Libische leider Kadhafi heeft gezegd dat de aanval op het bolwerk van de opstandelingen in Benghazi vannacht begint. Voor wie zich verzet, geldt geen genade, zei Kadhafi op tv, maar wie zich overgeeft, hoeft niets te vrezen.
Libië heeft gedreigd een buitenlands militair ingrijpen meteen te vergelden. Er zullen burger- en militaire doelen rond de Middellandse Zee worden aangevallen, zo staat in een verklaring.
In de Benghazi is de resolutie van de Veiligheidsraad door de opstandelingen ontvangen met gejuich, schoten in de lucht en vuurwerk.

Laatst bewerkt:
Werd ongeveer tijd...

Wow , dat is echt indd net op tijd! Achja het schiet allemaal niet op , of het nou beter word wanner Kaddafi weg is... die stammen daar dat is al duizenden jaren zo. De sterkste bepalen de shit. Die moslimlanden zullen toch nooit democratisch worden , ze hebben naar mijn ogen ( hoe k*t het ook is ) een dictator nodig of er komen burgeroorlogen en ga zo maar door.

Persoonlijk vindt ik het mosterd na de maaltijd.

Te laat. We hebben die opstandelingen laten rotten.

Laatst bewerkt:
De eerste bom op Kadhafi graag

Lekker lijken rapen wordt dat daar.

Ik snap dat niet hoor, die dictaotor gadhaffi zegt dat Adolf Hitler zijn grote voorbeeld was. Als die schijnheilige gays in brussel of de NAVO iets van de 2e wereldoorlog hebben geleerd hadden ze hem allang laten omleggen. Een vliegverbod pff, je moet die vent aan zn ballen ophangen boven een kampvuurtje zodat hij langzaam kan gaar sudderen.

No Fly-zone wordt ingesteld. Betekent dat als er vliegtuigen in die zone vliegen van Ghadafi die zullen worden gesommeert terug te vliegen naar de basis anders worden ze neergeschoten

No Fly-zone en dan uiteindelijk No Drive-zone denk ik.

Interventie binnen enkele uren klinkt als directe actie. Of lees ik dat verkeerd?

Als Libie de no fly zone binnen vliegt, ja. Komen geen grondtroepen

Die mafkees wil vlieg-en scheepvaartverkeer gaan aanvallen in de Middellandse Zee , wat een gek zeg.

Hij zal toch niet durven te vliegen nu, de USS Enterprise ligt om de hoek, 2-3 marine basissen en nog wat luchtmacht basissen in de buurt. Hij mag overigens wel gewoon met tanks etc doorgaan naar Benghazi, vraag me alleen af hoe lang dat nog duurt.

Nou gaat inderdaad lekker.

Ik snap dat niet hoor, die dictaotor gadhaffi zegt dat Adolf Hitler zijn grote voorbeeld was. Als die schijnheilige gays in brussel of de NAVO iets van de 2e wereldoorlog hebben geleerd hadden ze hem allang laten omleggen. Een vliegverbod pff, je moet die vent aan zn ballen ophangen boven een kampvuurtje zodat hij langzaam kan gaar sudderen.

Waarom zou je in een land invallen als het land al jaren stabiel lijkt te draaien? Er is altijd genoeg gezeik in de wereld waar de VN het al druk genoeg mee heeft.

Terug
Naar boven