Fitness Seller

Lichte of zware gewichten: maakt niet uit

onjuist, de meest progressie haal je gewoon uit 3x per week fullbody programma met grote compoundoefeningen een beetje assistance werk erbij. gewoon op 75-85%1rm en maximaal 25 herhalingen 3x8 of 5x5. Dat al die bodybuilders enorm groeien op lightweights en splitroutine is niet gek, met die liters juice.

Hier wil ik graag een bron van.

onjuist, de meest progressie haal je gewoon uit 3x per week fullbody programma met grote compoundoefeningen een beetje assistance werk erbij. gewoon op 75-85%1rm en maximaal 25 herhalingen 3x8 of 5x5. Dat al die bodybuilders enorm groeien op lightweights en splitroutine is niet gek, met die liters juice.

Aw Jeez, van wie ben jij een kloon?

Als ik op 80% van mijn 1RM train, maak ik toch behoorlijk veel reps???

German Volume Training werkt toch ook goed voor veel mensen? Ik denk dat wat variatie in trainingsmethoden altijd wel slim is.

Hoezo kan fullbody niet het beste manier voor spiergroei zijn voor sommige? Misschien gaan zij er beter op.

German Volume Training? Van die bizarre sets/reps aantallen als 10x10. Er zijn mensen die erbij zweren. Zijn er niet ook pro's die regelmatig supersets doen? Dat is eigenlijk ook een vorm van meer reps / lager gewicht.

En altijd hetzelfde doen lijkt me nooit goed, afwisseling van % max en rep/set aantallen komt voor zover ik weet als beste methode naar voren uit onderzoek.

Ik weet wat GVT in houd. Maar wat had het met het onderzoek te maken?

Als het goed is niet meer dan 8-10 .. anders ligt je 1RM hoger dan je zelf denkt ;)

Of je bent slowtwich dominant.

---------- Toegevoegd om 15:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:17 ----------

German Volume Training werkt toch ook goed voor veel mensen? Ik denk dat wat variatie in trainingsmethoden altijd wel slim is.

bizarre sets/reps aantallen als 10x10.

Heb je het volume van GVT wel eens vergleken met andere manieren?

GVT berust op 10*10 met eventueel nog wat setjes van een aanvullende oefening. Verders zijn de eerste sets van GVT sub maximaal, verglijkbaar met opwarmen bij andere manieren.

Kom je dus op 10-14 setjes = 100-140reps voor GVT (inclusief opwarmen). Verglijkbaar dus met de meeste andere vormen van trainen en zelf laag te noemen in verglijking met echte HV routines, bv 4*4*10-12 (4oef * 4sets * 10-12reps)

GVT komt dan ook oorspronkelijk niet uit de BB hoek, maar uit de KT hoek en dan uit een periode dat meestal met een beperkt aantal sets/reps getraind werd (bv 5*5 of 3*3). 10*10 Was dus in verglijking met wat toen in de KT hoek in was high volume training.

Maar nogmaals, als je het met de doorsne BB routine verglijkt valt dat HV wel mee in GHV.

Laatst bewerkt:
Ben het wel met het onderzoek eens. Bij mij traint een beest van een kerel en die traint ook hoofdzakelijk (niet altijd!) met 20+ hh per set.
Ook is hij vegetariër en haalt dus alles uit sojaproducten. Eigenlijk allemaal tegen 'de regels' in dus.
Wel geloof ik dat met zware gewichten (minder hh) hetzelfde resultaat sneller te bereiken is. Hij is nu 20 jaar naturel bezig..

Dus lichte gewichten kan imo, maar de weg naar je doel is wss wat langer.

Ik denk dat wij zelfs een heel belangrijke pijler voorbij gaan. Progressieve tensie overload! By far the most important factor of training imo. Ons lichaam is gemaakt om te adapteren om ons zo te wapenen. Uiteindelijk moet je wel zwaarder gaan trainen wil je dit bereiken. Daarnaast is het volgens mij al menig keer bewezen dat je toch wel aan een bapaald % van je 1 RM moet liften wil je optimaal hypertrofie kunnen bewerkstelligen.

Terug
Naar boven