MuscleMeat

Lijnen of eten?

Erki

Novice
Waardering
0
Lijnen of (veel) meer eten?

Hoi,

Ik train nu ongeveer een jaar redelijk fanatiek (3x per week). Een echt dieet volg ik niet, wel ben ik sinds een paar maanden helemaal gestopt met snacken/snoepen. Dat gaat nog steeds vrij goed, naar mijn idee ben ik veel vet kwijt geraakt. Sommige verhalen vertellen dat je juist niet moet "lijnen" omdat je lichaam dan in een "spaarstand" gaat, en juist makkelijker vet opslaat. Ok, dat wetende..wat dan wel?
Op dit forum lees ik heel veel over supplementen. Kennelijk zitten er dus niet genoeg voedingsstoffen in de "normale voeding" Wat is nu wijsheid?
Stoppen met "lijnen" meer gaan eten? Is het dan ook aan te raden om ook supplementen gaan gebruiken? Moet ik bv. wei/whey gaan gebruiken?

Ik weeg nu ongeveer 95 kg bij 1m89

ps. ben sinds vandaag nieuw, weet nog niet helemaal hoe de search werkt :(

Laatst bewerkt:
gezien je gewicht en het feit dat je pas 1 jaar traint, neem ik aan dat je bf nog tamelijk hoog is. In ieder geval boven de 15%, tenzij je supergenen hebt. Dan adviseer ik om eerst te cutten tot 10 a 12% bf en dan vervolgens 500 kcal boven je onderhoud te zitten.
Ook tijdens het cutten moet je 6 a 7 maaltijden per dag eten. Kleine porties met voldoende eiwitten, genoeg koolhydraten. Je zou als toevoeging proteine kunnen supplementeren en vitamine C en een goede multi meer heb je IMO niet nodig.
Dus advies: meet je bf op.
Is deze boven de 15% bf dan cutten tot 10-12bf
dan voorzichtig bulken, 500 kcal boven onderhoud met evt. proteine als toevoeging.

• Topic Starter Topic Starter
Ok, dus de komende veel cardio..en dan pas beginnen met supplementen

Terug
Naar boven