MuscleMeat

Links, Midden of Rechts

Peiling Peiling Naar welke richting gaat je politieke voorkeur uit?

• Totaal stemmers
    80
Linkse zeikrat met liberale inslag meldt zich.

We weten idd niet wat TPH zou kiezen ---> big surprise blijft gissen nu. ......:D

...denk dat het jullie inderdaad nogal zou verrassen wat mijn keuze is... maar dat heb ik al vaker gezegd.

Ik zou het echt niet weten, in Nederland lijkt het wel na de verzuiling van de vorige eeuw dat we een soort van nivelering hebben in diversiteit .... zowel links als rechts in de politiek liegt en bedriegt en de centrumpartijen zijn ook geen haar beter ..... waar je ook voor kiest, het is altijd betalen, bezuinigen en vooral als autoliefhebber ben je de godsonmogelijkste grootste crimineel die je er bent in onze samenleving ... als moordenaar of verkrachter heb je meer rechten .....

Grtz,

Aad ~ Doix

Midden is vaak goed

Ik zou het echt niet weten, in Nederland lijkt het wel na de verzuiling van de vorige eeuw dat we een soort van nivelering hebben in diversiteit .... zowel links als rechts in de politiek liegt en bedriegt en de centrumpartijen zijn ook geen haar beter ..... waar je ook voor kiest, het is altijd betalen, bezuinigen en vooral als autoliefhebber ben je de godsonmogelijkste grootste crimineel die je er bent in onze samenleving ... als moordenaar of verkrachter heb je meer rechten .....

Grtz,

Aad ~ Doix

Vooral autoliefhebbers moeten ze hebben of niet Aad! :D

Maar zo relatief als maar zijn kan. Wat in Europa als midden gezien wordt zal in de VS centrum-links zijn en wat in Amerika als midden gezien wordt zal hier centrum-rechts zijn. En dan hebben we het over landen die nog relatief dicht bij elkaar zitten qua samenlevingsmodel. Ik zie midden in dit topic meer als 'zich niet tot een bepaald hokje voelen behoren'. Afhankelijk van de situatie kan je dan linkse of rechtse opinies hebben...

Maar zo relatief als maar zijn kan. Wat in Europa als midden gezien wordt zal in de VS centrum-links zijn en wat in Amerika als midden gezien wordt zal hier centrum-rechts zijn. En dan hebben we het over landen die nog relatief dicht bij elkaar zitten qua samenlevingsmodel. Ik zie midden in dit topic meer als 'zich niet tot een bepaald hokje voelen behoren'. Afhankelijk van de situatie kan je dan linkse of rechtse opinies hebben...

Ik zit in dat hokje.

Klopt maar we wonen in Belgie, zie dus geen reden om jezelf niet links of rechts te noemen als de situatie in andere landen anders is.

Doe mij maar bovenop :)

Rechts

Vooral autoliefhebbers moeten ze hebben of niet Aad! :D

:D:D maar aan de andere kant, de autoliefhebber investeert wel in de samenleving, althans financieel ... milieutechnisch is het uiteraard de keerzijde van de medaille .... maar ach, we leven nog steeds als vorsten ten opzichte van twee generaties terug, dus eigenlijk mag ik niet klagen ;)

Grtz,

Aad ~ Doix

Links, ik ben een sociaal mens.

Klopt maar we wonen in Belgie, zie dus geen reden om jezelf niet links of rechts te noemen als de situatie in andere landen anders is.
Toch wel, want het slaat nergens op. Ik ben links op het ene punt en rechts op het andere. Onmogelijk om op alles rechts of links te zijn. Dan ben je gewoon kortzichtig/meelopertje.

Daarom zijn partijen als SPA en VLD ook totaal onlogisch trouwens.

bij t lezen v/d topictitel dacht ik dat het ging over de vraag waar je hem draagt in je broek..

Toch wel, want het slaat nergens op. Ik ben links op het ene punt en rechts op het andere. Onmogelijk om op alles rechts of links te zijn. Dan ben je gewoon kortzichtig/meelopertje.

Zelf heb ik een paar compleet rechtse punten maar ik noem mezelf toch links omdat ik me toch het meeste vind in dat gedachtegoed, het klopt idd dat degene die alleen maar puur rechtse of linkse standpunten hebben meelopers zijn, ik kan me er dan ook soms wel aan ergeren.

Elk politiek vraagstuk verreist een specifieke aanpak ongeacht partij politieke identiteit.

In de Den Haagse cultuur werkt de fractie discipline inmiddels zo dat parlementariërs geacht worden te stemmen wat hun fractieleider stemt bij belangrijke onderwerpen, ongeacht wat hun persoonlijke mening is. Anders lopen ze risico om naar huis te worden gestuurd, zo gelden de omgeschreven regels inmiddels. Treurig voor de democratie. Vooral de SP en de PVV zijn wat dat betreft dictatorisch. Maar ook andere partijen als het om hun heilige huisjes gaat.

Link of rechts is oude politiek, je moet niet gebonden zijn aan kaders als je echt je mening wilt geven bij elk onafhankelijk debat. Maar dat ben je altijd binnen een partij.

economisch zo links als de pest, wel wat conservatiever qua waardenbeleving tov enkele jaartjes terug.

Rechts, het gedachtengoed van Links kan ik niet betalen...

Terug
Naar boven