Fitness Seller

Linkse stemmers slimmer?

UnCompress

Massive Warrior
15 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
3.522
Linkse stemmers slimmer?
In de rubriek Feit of Fictie staat Altijd Wat stil bij de vraag of linkse stemmers slimmer zijn dan rechtse. Dit nieuws haalde de kranten en nieuwssites en was gebaseerd op een Canadees onderzoek. Altijd Wat achterhaalt hoe wetenschappelijk onderzoek wordt opgepikt door de media en een eigen leven gaat leiden.
Altijd wat - Elke dinsdag om 21.05 op Nederland 2

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1244473#00:00:37

Laatst bewerkt:
Waar ik me persoonlijk nog het meest aan erger bij dit soort totaal nutteloze onderzoeken is dat er blijkbaar een groepje academici is dat zijn tijd vult met het indelen van de samenleving in wat zij zien als twee groepen die ze dan 'links' en 'rechts' noemen en dat zou dan het hele politieke spectrum in beeld brengen. Nu hou ik al niet van hokjes, maar om de politiek zodanig te simplificeren dat je slechts twee visies kan hebben, en zelf niet eens meer hoeft na te denken want het is allemaal al voorgekauwd zodat je alleen nog links of rechts hoeft te denken, is gewoon te gek voor woorden.

Laat deze 'onderzoekers' eens iets nuttigs gaan doen i.p.v. tijd en geld te verspillen aan dergelijke flauwekul.

Eens, nutteloos onderzoek. PVV wordt bijvoorbeeld als rechts gezien, maar op economisch gebied zijn het net een bende communisten.

Dacht altijd dat de PVV als centrum (lees: populistisch) wordt beschouwd?

• Topic Starter Topic Starter
In dit programma besteden ze aandacht aan hoe de media met dit soort berichtgeving omgaat. Dit is toch vaak de weg hoe dit soort berichten de kiezers bereiken.

Verder is dit natuurlijk een onderwerp wat in de huidige tijd (veel polarisatie) veel aandacht krijgt.

Laatst bewerkt:
Populisme is een methode, geen ideologie. Je kan links, rechts, gristen en weetikhet-populistisch zijn.
Weet ik, bedoelde dan ook niet dat populisme synoniem staat voor partijen die in het centrum van het politieke spectrum staan. Maar dat ze wel vaak hand in hand samengaan.

Misschien een beetje kort door de bocht, doch is het wel zo dat wilders populisme gebruikt. Daar doelde ik op.

wat is dit nou weer propaganda onderzoek? :p

+1 Big_T

Wat een onzin weer.

Oh ja hoor, als er weer eens een waar onderzoek wordt gepubliceerd wordt het gelijk afgedaan als onzin.
Typisch DBB.

en omdat ze zo slim zijn lopen ze achter figuren zoals roemer aan :roflol:, en wat is eigenlijk de criteria van slim?. als er wat rechtse profs onderzoek doen met andere criteria is rechts weer slimmer. onzin dus

• Topic Starter Topic Starter
Het is weer duidelijk dat er weer flink wat rechtse kleuters bij zijn gekomen. Hoe jonger ze zijn hoe extremer.

Dunno, weet alleen dat de groep die stemt op extreem rechtse partijen de domste is.

inb4 20+pages thread met oeverloze discussie

de postgeschiedenis in deze sectie van de meeste linkse voorstanders zegt genoeg :)

Terug
Naar boven