- Waardering
- 22.094
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik wil je wel iets vertellen over een keer dat je mocht stemmen op mijn middelbare school toen ik nog scholier was.
Toen heb ik namelijk met een paar anderen een verkiezing gehouden per klas voor de gemeenteraadsverkiezingen.
Ik heb overigens geen bewijs dat dit daadwerkelijk heeft plaatsgevonden en alles was strict anoniem dus je kunt alleen ongeveer aannemen wat ik zeg.

Het gaat hier niet om het onderzoek, bekijk het programma nou maar eens. Het gaat erom dat in de berichtgeving fouten worden gemaakt.Dit dus, een discussie hierover heeft weinig zin om de meesten het toch op de persoon zelf gaan betrekken en het zien als een aanval of bevestiging dat ze slim zijn.
Het onderzoek richt zich verder ook voor een groot gedeelte op racistische tendensen en alhoewel je dat vooral ziet bij extreemrechts is dat natuurlijn niet exemplarisch voor degenen die een rechtse voorkeur hebben.
Het is net zo'n dom onderzoek als de stelling dat n*gers dom zijn omdat de Bell-curve dat zou hebben aangetoond. Te vaak worden bepaalde belangrijke factoren buiten beschouwing gelaten en is de uitkomst van te voren al bepaald. De voorkeur van de 'onderzoeker' speelt daarin meestal een te grote rol. Zie ook het discutabele onzin onderzoek dat vleeseters egoistischer zijn dan vegetariers, inmiddels aangetoond dat het hele onderzoek frauduleus was.
Het gaat hier niet om het onderzoek, bekijk het programma nou maar eens. Het gaat erom dat in de berichtgeving fouten worden gemaakt.
Het programma geeft juist aan dat links helemaal niet slimmer is, er worden verkeerde conclusies getrokken.
eeeeeen wat is je punt nu?
leuk verhaaltje man! Stoned?
Het overgrote percentage van de grootverdieners en intelligente mensen stemt VVD
topic kan dus dicht.
Waar ik verder geen waardeoordeel bij doe.
Je bedoelt zijn VVD gaan stemmen uit egoistische motieven.Waar ik verder geen waardeoordeel bij doe.
Iedereen weet natuurlijk dat de echt slimme mensen genuanceerd zijn en d'66 stemmen. Klopt ook als je kijkt naar % vd bevolking. VVD is nu veel te groot om een bovengemiddeld slim electoraat te hebben.![]()
Inkomens nivelleren zodat de laaggeschoolden minder belasting hoeven te betalen is niet egoïstisch?
Ieder mens is egoistisch... alleen in verschillende mate.
Maar je kan uit egoistische en rationele motieven toch beslissingen maken voor het algemeen belang ipv het individuele belang. Bijv. om een tragedy of the commons te voorkomen.
Alle individuen belangen bij elkaar = algemeen belang.
Dus moet je ook naar het individu kijken.