Fitness Seller

Sticky Live News Topic

Al had hij al aangegeven haat voor Islam te hebben, volgens mij is dat een van de redenen waarom het andere topic een slotje heeft.

Ik hou ermee op, ik vroeg me alleen af waarom hij iedereen over een kam blijft scheren.
Er is een onderscheid tussen "haat op de islam" of vraagtekens bij de ideologie tegenover het haten van (alle/sommige) moslims.

De oorlog in voormalig Joegoslavië leert dat het heel lang goed kan gaan, maar dat buren van de een op andere dat vijanden blijken op basis van een andere religie of etniciteit. Dst ging niet specifiek alleen om de islam en er zat ook nog een heleboel oud (Ottomaanse Rijk) zeer.

Zeker, alleen zei hij in het andere topic dit:
Als hij alles haat wat met geloof te maken heeft dan heeft hij ook een hekel aan Katholicisme, Orthodoxie, een paar anderen en Ketters zoals Church of England en andere Protestantse "brandstapel kandidaten"* en de meest merkwaardige Christelijke stroming: Atheïsme.

*) Tussen aanhalingstekens is een grapje, vooral omdat Protestanten meer mensen en heksen hebben verbrand dan de Inquisitie. Ik zet het er even bij voordat iemand met meer superioriteitswaan dan vermogen tot begrijpend lezen en gevoel voor humor er een doodwensen in ziet.

• Like
Waarderingen: horn
Hoe heet trouwens die blonde dame ook al weer die een boek heeft geschreven over Islamitische rechtbanken in het Verenigd Koninkrijk en dat bleek dat de overheid en politiek van niets bleek te weten?

Die gingen aan haar vragen hoe het zat.

Hoe heet trouwens die blonde dame ook al weer die een boek heeft geschreven over Islamitische rechtbanken in het Verenigd Koninkrijk en dat bleek dat de overheid en politiek van niets bleek te weten?

Die gingen aan haar vragen hoe het zat.
Machteld Zee

Voor wie er meer over wil weten zijn er ook docu's uit Denemarken en het VK (oa Channel 4, ze schrokken er zelf van). Wat er in moskeeën die samenwerken met de overheid onder de radar, ook onzichtbaar voor menig moslim, gebeurd.

De financiering vanuit het kwartet van haat (SA, Ku, Qa, VAE) is al jaren een probleem. Evenals de politieke en religieuze sturing via Diyanet.

• Like
Waarderingen: horn
Nav of via een uitspraak van een socioloog, Erik Hendriks, die veel in China komt, dat hij zich pas daar realiseerde hoe zeer onze cultuur, denken en doen zijn doordesemd met het Christendom en hoe fundamenteel anders dat is dan de Chinese cultuur.

Onderstaande is geen toeval.

Nav een uitspraak van een socioloog (Hendriksen?) die veel in China komt, dat hij zich pas daar realiseerde hoe zeer onze cultuur, denken en doen zijn doordesemd met het Christendom
Dan kan best kloppen, maar blij/tevreden zijn met de uitvloeiselen van een ideologie betekent nog niet dat je ook positief bent over de ideologie zelf.

De NOS is ook wakker, en de BIJ1-stagair heeft weekenddienst.

Ik ben wel benieuwd of “de rust” kan wederkeren in dat gebied of dat het nu verder escaleert.

Ik ben wel benieuwd of “de rust” kan wederkeren in dat gebied of dat het nu verder escaleert.
Israël zal in ieder geval iets doen, dus in eerste instantie ligt escalatie op de loer. Die gijzelaars maken bombarderen lastiger, dus komt er een uitgebreiden grondoorlog?

De vraag is ook een beetje wat Hezbollah gaat doen.

Dat u het weet.

Terug
Naar boven