MuscleMeat

Sticky Live News Topic

Ik had wel wat meer kritiek op Israel verwacht van Wierd. Is mijn kijk op dat land dan verkeerd of durft zelfs Wierd het niet aan.

Ja, daar wel, in Gaza is dus een nieuwe generatie opgegroeid die het niet meer pikt.
En er groeit nu weer een generatie op die dit plat bombarderen van veel burgers en een paar hamasleden niet kan/ zal accepteren.
Israël creëert zijn eigen ellendige toekomst.

En zeg nou niet dat je dit niet zag aankomen. Zelf onze eigen jeugd accepteert die muffe Israël steunbetuigingen niet.

En er groeit nu weer een generatie op die dit plat bombarderen van veel burgers en een paar hamasleden niet kan/ zal accepteren.
Israël creëert zijn eigen ellendige toekomst.

En zeg nou niet dat je dit niet zag aankomen. Zelf onze eigen jeugdaccepteert die muffe Israël steunbetuigingen niet.

Ik vraag me af hoeveel van deze jeugd zichzelf Nederlands noemt.

Johan Derksen blijkbaar ook.

Het is een beetje onhandig hoe Derksen het over "Joden" heeft. Als je het langere fragment ziet dan is wel duidelijk dat hij niet vindt dat ze deze specifieke wreedheden aan zichzelf te wijten hebben, maar wel dat er aanslagen zijn.

Een grote Israëlische krant, Haaratz, legt de schuld voor deze escalatie ook bij Netanjahu.

Op de achtergrond spelen ook de nauwere banden tussen Israël en Saudi-Arabië mee voor Iran en voor Rusland speelt dat de Amerikanen minder aandacht zullen hebben voor Oekraïne.

Taking a real pounding :roflol:

"We have not killed any Israeli civilians" 🤦‍♂️

We zullen het er toch mee moeten doen. Of we moeten beginnen met Rotterdam plat te bombarderen. Net als Israël doet met de Gazastrook.
Hek eromheen en plat gooien.
Ik wil helemaal niemand platbombarderen :roflol:

Alleen ik merk dat een groot deel van de jeugd met een migratieachtergrond, de groep die vaker moslim is en veelal aan de kant van Palastina lijkt te staan, zichzelf niet als Nederlander ziet, terwijl ze dit wel zijn.

Het is een beetje onhandig hoe Derksen het over "Joden" heeft. Als je het langere fragment ziet dan is wel duidelijk dat hij niet vindt dat ze deze specifieke wreedheden aan zichzelf te wijten hebben, maar wel dat er aanslagen zijn.

Een grote Israëlische krant, Haaratz, legt de schuld voor deze escalatie ook bij Netanjahu.

Op de achtergrond spelen ook de nauwere banden tussen Israël en Saudi-Arabië mee voor Iran en voor Rusland speelt dat de Amerikanen minder aandacht zullen hebben voor Oekraïne.
Die zin in dat openingsstatement had ie anders moeten formuleren, had inderdaad beter over 'Israeli's' of nog beter 'de Israëlische regering' kunnen spreken. Het ligt nogal gevoelig om over de Joden in zijn geheel te spreken in deze context, en daarnaast staan ook heel veel Joden zeker niet achter het beleid van Netanyahu. Plus je weet dat dit weer als soundbite er uit geknipt gaat worden. Overigens nuanceert Derksen die uitspraak eigenlijk ook al direct aan tafel.
Ben het persoonlijk zeer regelmatig oneens met hem maar ik vind dat het hem wel siert dat 'ie schijt heeft aan wat anderen dan van zijn mening vinden, ook al weet hij donders goed dat 'ie een bak drek over zich heen gaat krijgen, zeker van de rechts twitterende community van wie iedereen altijd mag en moet zeggen wat ie wilt behalve als het niet in hun straatje past natuurlijk.
Het is toch echt één van de weinigen die nog op dagelijkse basis zijn mening op tv durft te verkondigen, ook als deze niet helemaal in het voor hem afgekaderde hokje past.

Prima samenvatting. Psy Op all over the place. Hamas heeft zichzelf nog nooit goed kunnen organiseren, dus die hebben sowieso hulp gehad en waarschijnlijk van diegene die nu het hardste zullen duwen richting genocide.
Maar dat mag je allemaal niet zeggen, want dan zijn we weer nazi's.

Prima samenvatting. Psy Op all over the place. Hamas heeft zichzelf nog nooit goed kunnen organiseren, dus die hebben sowieso hulp gehad en waarschijnlijk van diegene die nu het hardste zullen duwen richting genocide.
Maar dat mag je allemaal niet zeggen, want dan zijn we weer nazi's.
Ik ben niet zo van de 'conspiracy' verhalen maar ik vond het ook al erg bijzonder dat de VS vrijwel meteen een volledige carrier group naar Israel stuurde om standby te staan om ze te helpen tegen terroristen op pickups, motoren paragliders.

De VS heeft ook overal intelligence en deelt alles met Israel, maar niemand zag dit aankomen?

In Nederland zijn we herhaaldelijk in staat op aanslagen met een paar enkele personen voortijds te vereidelen maar helemaal niemand zag ook maar iets van deze aanval van Hamas aankomen?

Smells like bullshit.

En wat @Vonk ook zegt, iets te veel mensen lijken iets te enthausiast om hier oorlog uit te zien komen.

Terug
Naar boven